AnonymBruker Skrevet 10. august #81 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva har det med skrittlengde å gjøre? Når jeg jogger så hopper ikke skrittlengden min fra 0.7 til 1 meter akkurat. Snitt er 7km for 10.000 skritt Anonymkode: a4b65...d80 Eh...jo.. Det er ganske vanlig. Anonymkode: 7e4a1...887 1
NoaideBiehtar Skrevet 10. august #82 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hæ? Skjønner ikke hvordan du klarer å ha så få skritt…. Enkelte dager klarer jeg 10.000 bare ved å løpe opp og ned trappene hjemme. Inkluderer husarbeid, støvsuging osv. Jeg har også kontorjobb og har alltid 4-5000 når jeg kommer hjem. Noen ganger mer. Anonymkode: 47afe...c13 Mens det fatter ikke jeg er mulig, 10 000 skritt bare ved å være hjemme, uten en treningsøkt hjemme? Hadde aldri gått her. Da må du ha stort hus. 😅 Disse klokkene er jo ikke genier akkurat. I sommer fikk jeg minst 10k skritt hver dag, selv på rolige dager. Hvorfor? Fordi jeg tok oppvasken for hånd. Det genererte sykt mange skritt. 😂 Hvis jeg støvsuger derimot gir klokka varsel om at "nå er det på tide å bevege litt på seg". 🙄 Så i Garmins verden er oppvask for hånd bedre aktivitet enn å støvsuge huset. Men hjemme i huset med oppvaskmaskin får jeg max 5000 skritt hvis jeg ikke forlater huset en dag. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #83 Skrevet 10. august Jeg har også kontorjobb og har 8000 skritt ++ hver dag. Handler kun om prioriteringer. Anonymkode: 4a919...c34
Irja Skrevet 10. august #84 Skrevet 10. august Ligger sjelden under 10.000 skritt. Har ikke en spesielt aktiv jobb. Men jeg er mor.. hmm. Ta deg en kveldstur hver dag?
AnonymBruker Skrevet 10. august #85 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 20.17): Men hvordan skal jeg rekke det? Jeg kan heller ikke gå fra barnet hjemme alene. Å gå til jobb eller barnehagen vil medføre at jeg kommer for sent 🤷♀️ Anonymkode: 4c5c1...291 Du må bevege deg på jobb. Jobber selv på kontor. Tar pauser og går i trappene, og av og til går vi turbo lunsjen og spiser ved kontorplassen etterpå/før. I tillegg er det jo ikke alltid man har telefonen på seg når man går inne, og da blir jo noen skritt utelatt. Jeg bærer klær opp og ned trappen hjemme. Har i tillegg hund, som må ut. Du sier du er for trøtt om kvelden til å gjøre noe. Sannheten er at inaktivitet fører til med slapphet. Trener du og beveger deg mer, får du mer energi. Når vi har sittestillende jobb, bør en sette av tid til bevegelse/trening. Alle har tid til noe, om det så er å stå på gulvet og gå på stedet eller jobbe med kettlebells mens en ser på TV. Anonymkode: 9503f...686 1
c_buk Skrevet 10. august #86 Skrevet 10. august Jeg har kontorjobb. Jeg når opp til ca 7000-8000 skritt på å gå til bussen, gå til jobb og hjem igjen + gåingen fra møterom til møterom ila. arbeidsdagen. De siste skrittene får jeg gjennom å gå en tur med hunden og pusle rundt hjemme. Da er jeg oppe i ca 10 000 - 15 000 skritt uten å gå inn for det. I helgene ligger jeg normalt langt lavere enn det, men det er selvvalgt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #87 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): For det at andre mennesker har annerledes liv enn deg, er helt utenkelig liksom? At det finnes mennesker som er sengeliggende og ikke kan gå? Du som jobber på sykehus, skjønner ikke du det?... Fatter ikke at det er mulig å være så snever i tankesettet sitt Anonymkode: 11727...dbe Ja for jeg mente selvsagt de som er sengeliggende. 🙃 Er du helt løk? Anonymkode: 91219...fc4
AnonymBruker Skrevet 11. august #88 Skrevet 11. august Det er bare å sette en fot foran den andre... Men sjekk skrittelleren du bruker. 2200-3500 skritt på den hverdagen du beskriver kan neppe stemme. Jeg opplever det doble med omtrent samme hverdag som du. Men du får ha meg unnskyldt som sier det, men om du er utslitt etter den hverdagen du beskriver, så mistenker jeg at du kan ha godt av litt mer mosjon. Hvordan er nattesøvnen? Er det mangel på det som sliter deg ut? Mistrives du på jobb? Nå kjenner jeg deg ikke, din jobb eller ditt barn, men det er ikke grunn for å være utslitt etter det du beskriver. Anonymkode: 80994...f91
AnonymBruker Skrevet 14. august #89 Skrevet 14. august Har også kontorjobb. Men trener styrke om mårran, på senter, går til og fra buss på jobb, går tur etter middag.. blir for 12-13000 per dag. It's not that hard. Anonymkode: f0bbf...1a3
AnonymBruker Skrevet 14. august #90 Skrevet 14. august Her økte skrittmengden dramatisk da vi fikk oss hund. Må ut på flere turer hver dag med hunden, uansett vær. Anonymkode: a9f40...184
AnonymBruker Skrevet 15. august #91 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 20.31): Ja for jeg mente selvsagt de som er sengeliggende. 🙃 Er du helt løk? Anonymkode: 91219...fc4 Ja, jeg er helt løk siden du spørr! Kan være litt purre og egentlig. Forbanna idiot. Anonymkode: 11727...dbe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå