AnonymBruker Skrevet 8. august #61 Skrevet 8. august Dette er en bra uke for meg liksom Anonymkode: 4c5c1...291
AnonymBruker Skrevet 8. august #62 Skrevet 8. august Jeg går istedenfor å bruke bil til det meste, greit nok skal man storhandle eller på kjøpesenteret som er 20 min med bil, så er det noe annet. DU KAN OGSÅ GÅ INNE I BOLIGEN DIN om du bare er hjemme, det gjør jeg på dagene jeg har masse angst og ikke kommer meg ut av døra. Da går jeg rundt og rundt i boligen, kan være oppe i 15-20 tusen skritt om dagen om jeg bare gidder å ga rundt og rundt. DU KAN OM DU VIL Anonymkode: 11727...dbe
Gjest pop up bruker Skrevet 8. august #63 Skrevet 8. august Jeg forsøker å gå en tur på de dagene hvor jeg har hjemmekontor, for da er jeg mer innaktiv enn ellers. Ellers er det ofte de små tingene som skaper de store forskjellene. Flere små aktiviterer altså. Feks gå av ett stopp før hvis du tar bussen, gå en liten tur i lusjen og få litt sollys også, gå ut og trekk litt luft og strekk på beina 🙏
AnonymBruker Skrevet 8. august #64 Skrevet 8. august Jeg jobber i bhg og pleier å avslutte arbeidsdagen med 15-20 000 skritt😅 Ligger på ca 25-30 000 på hverdager og rundt 5000 på helgedag hvis jeg bare er hjemme Anonymkode: d0d4b...ac3
NoaideBiehtar Skrevet 8. august #65 Skrevet 8. august Sikker på at den teller riktig? En dag i dyreparken gir meg langt mer enn 10 000 skritt. Brukte vel 18 000 i Fårup Sommerland, og Dyreparken er jo mye større. Ellers er ikke antall skritt så viktig, men aktive minutter. Hverdagsaktivitet betyr mye. Jeg får ofte bare 6000 skritt til dagen, men jeg sykler mye og mister jo skritt på det. Kjører sjelden bil, kun når det er skikkelig dårlig vær eller noe haster. Bare det å ta bussen gir mer hverdagsaktivitet. Kan du sykle til jobb, eller hente i barnehagen med sykkel? Sykle mer tur med ungene? Jeg fikk mange skritt av å følge etter ungene på ettermiddagene, når de var ute og lekte. Nå trenger de ikke fotfølging lenger så skrittene uteblir, til gjengjeld kan jeg gå på trening.
AnonymBruker Skrevet 8. august #66 Skrevet 8. august Gjennomsnittet mitt er 18.298 skritt, jobber på sykehus og går mye hver vakt. I tillegg til trening flere ganger i uken. Men på turnusfri dager har jeg fortsatt over 10k, har 4 unger. Jeg skjønner meg egentlig mye mindre på folk som har under 5k, fatter ikker at det er mulig. 😅 Anonymkode: 91219...fc4
AnonymBruker Skrevet 9. august #67 Skrevet 9. august Har du mobilen med deg overalt? Jeg har klokke, og det er veldig stor forskjell. torsdag f.eks, 1900 skritt i følge mobilen, 18.000 i virkeligheten. Mobilen bruker jeg jo stort sett bare sittende eller liggende. Anonymkode: 14073...a9c
AnonymBruker Skrevet 9. august #68 Skrevet 9. august Har du mobilen din i lomma evt. i hånda hele tiden mens du er hjemme og på jobb? Hvis ikke vil du jo ha mange skritt som ikke registreres. Anonymkode: 03689...5f4
Kålrota Skrevet 9. august #69 Skrevet 9. august Slarti skrev (11 timer siden): Tallet 10.000 stammer fra et japansk reklamestunt og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Folk tror mer på et raklamebyrå en helsepersonell. Er sykt skremmende at denne myten fik sette seg. Step counting | The fact and fiction of walking 10,000 steps a day Mulig det var opprinnelsen, men det har jo også vært nasjonale myndigheters offisielle råd om bevegelse. Det er altså å lytte til helsepersonell å være opptatt av dette. Ny forskning har vist at dette ikke nødvendigvis er riktig nivå, men det er altså ikke bare en myte. Det var fundamentert i forskning.
AnonymBruker Skrevet 9. august #70 Skrevet 9. august Tror det handler mye om man går mye på jobb, eller har kontorjobb med mye sitting. Også om man kan gå til jobb og butikk eller må kjøre. Jeg må gå rundt parken ca 5 ganger for å få 10000 skritt. Hvis man må kjøte til og fra jobb og blir sittende på jobben, må kjøre hjem og frem og tilbake på butikken, så må man ta ut ca 1time ekstra fra hverdagen for å få skrittene. Jeg prøver å gå 10000 hver dag. Noen dager blir det ikke 10 k men kanskje 6k. Anonymkode: 96b0e...bd5
AnonymBruker Skrevet 9. august #71 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): For meg er skrittlengden 60 cm, og jeg er 1.80 høy. 10000 skritt blir 6 km, og med 6 km/t tar det en time. Anonymkode: 35b7d...5a6 Da har du korte skritt. Jeg er 162, og har skrittlengde på ca 0,8 m på flatmark. Jeg får alltid høre at jeg går så fort, og ligger på et sted mellom 6,5 og 6,9 km/t. NoaideBiehtar skrev (19 timer siden): Sikker på at den teller riktig? En dag i dyreparken gir meg langt mer enn 10 000 skritt. Brukte vel 18 000 i Fårup Sommerland, og Dyreparken er jo mye større. Ellers er ikke antall skritt så viktig, men aktive minutter. Hverdagsaktivitet betyr mye. Jeg får ofte bare 6000 skritt til dagen, men jeg sykler mye og mister jo skritt på det. Kjører sjelden bil, kun når det er skikkelig dårlig vær eller noe haster. Bare det å ta bussen gir mer hverdagsaktivitet. Kan du sykle til jobb, eller hente i barnehagen med sykkel? Sykle mer tur med ungene? Jeg fikk mange skritt av å følge etter ungene på ettermiddagene, når de var ute og lekte. Nå trenger de ikke fotfølging lenger så skrittene uteblir, til gjengjeld kan jeg gå på trening. Enig her. En dag fra 10-17 i Dyreparken var på et sted mellom 15-18 000 (usikker på hvor mye skrittene utenom utgjorde. ) Anonymkode: 7e4a1...887
Mr.Nurse Skrevet 9. august #72 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Forskjell på å gå og å tasse Anonymkode: 46301...236 Jeg har skrittlengde på 1,03 meter, og når jeg går på maks er det 6,9 km/t- over det så blir det jogging
AnonymBruker Skrevet 9. august #73 Skrevet 9. august Vet ikke hva du logger med, men på bare telefon har jeg 4500 i årssnitt, på klokken 10500. Mange av klokkene registrerer skritt som om de er på fylla. Antall skritt betyr ikke noe, hva du gjør betyr mye mer dersom du harvet mål om å øke aktiviteten. Anonymkode: dc54f...7de
AnonymBruker Skrevet 9. august #74 Skrevet 9. august Jeg skjønner at jeg kanskje må kjøpe meg en klokke isteden! Det er et godt poeng det med at all gåing rundt på kontoret eller hjemme er jo uten å ha telefonen med! Den er med bare når jeg reiser av gårde. Går jo ikke rundt med den i hånda eller lomma hjemme eller på jobb. Takk for tips alle sammen! Anonymkode: 4c5c1...291 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #75 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Gjennomsnittet mitt er 18.298 skritt, jobber på sykehus og går mye hver vakt. I tillegg til trening flere ganger i uken. Men på turnusfri dager har jeg fortsatt over 10k, har 4 unger. Jeg skjønner meg egentlig mye mindre på folk som har under 5k, fatter ikker at det er mulig. 😅 Anonymkode: 91219...fc4 For det at andre mennesker har annerledes liv enn deg, er helt utenkelig liksom? At det finnes mennesker som er sengeliggende og ikke kan gå? Du som jobber på sykehus, skjønner ikke du det?... Fatter ikke at det er mulig å være så snever i tankesettet sitt Anonymkode: 11727...dbe 4
AnonymBruker Skrevet 9. august #76 Skrevet 9. august Hæ? Skjønner ikke hvordan du klarer å ha så få skritt…. Enkelte dager klarer jeg 10.000 bare ved å løpe opp og ned trappene hjemme. Inkluderer husarbeid, støvsuging osv. Jeg har også kontorjobb og har alltid 4-5000 når jeg kommer hjem. Noen ganger mer. Anonymkode: 47afe...c13
Brunello Skrevet 9. august #77 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 20.15): Jeg ligger på 10.000 per dag. Det er lett. Bor i Oslo. Bor i Oslo og har ikke bil. Spaserturen til og fra jobb så er jeg nesten der bare med den. Anonymkode: bf62a...04b Om man ikke kan gå til jobb, har sittestillinger jobb, små barn og mye å gjøre i hjemmet er det ikke alltid så lett. 2
Mandagsunge Skrevet 9. august #78 Skrevet 9. august Går ein del på jobb (lærar), går til butikk, på besøk, til andre ting ein driv med så fremt det er innanfor ein radius på eitt kvarters gonge. Har enno ein unge som sitt i vogn og bur i gongavstand til alt utanom jobben. Før eg fekk barn kunne eg finne på å gå til plassar som låg lengre unna og ta buss heim.
AnonymBruker Skrevet 10. august #79 Skrevet 10. august Hvorfor så opptatt av skritt? Anonymkode: 11cbd...331 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #80 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 21.49): Forskjell på å gå og å tasse Anonymkode: 46301...236 Hva har det med skrittlengde å gjøre? Når jeg jogger så hopper ikke skrittlengden min fra 0.7 til 1 meter akkurat. Snitt er 7km for 10.000 skritt Anonymkode: a4b65...d80
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå