AnonymBruker Skrevet 8. august #21 Skrevet 8. august Dette har vært mine skritt den siste uken: Det er ikke så lett å komme i gang med regelmessig mosjon, men det blir lettere og lettere. Anbefaler deg å prøve deg frem. Du må ikke nå 10.000 med en gang. Bygg deg opp og venn deg på turgåing. Etterhvert blir det noe som savnes om du ikke gjør det. Anonymkode: 2d31a...7cc
AnonymBruker Skrevet 8. august #22 Skrevet 8. august 10 000 skritt tilsvarer omtrent én times gåtur – men det betyr ikke at du må gå alt i én økt. Selv går jeg for eksempel 15 minutter til jobb og 15 minutter hjem igjen, så jeg får inn en halvtime bare gjennom det. Senere på dagen tar jeg en liten gåtur på rundt 30 minutter, og da har jeg allerede nådd målet på 10 000 skritt. Anonymkode: 28e93...5f6
AnonymBruker Skrevet 8. august #23 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Å gå til jobb eller barnehagen vil medføre at jeg kommer for sent 🤷♀️ Da må du begynne å gå tidligere enn det du ville gjort til vanlig. Anonymkode: 28e93...5f6 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #24 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 10 000 skritt tilsvarer omtrent én times gåtur – men det betyr ikke at du må gå alt i én økt. Så du går 8 kilometer på en time? Den er drøy. Normal gangfart er 6. Så for dem fleste er det mer en en times gang. Anonymkode: 1d5e0...32b 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #25 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du går 8 kilometer på en time? Den er drøy. Normal gangfart er 6. Så for dem fleste er det mer en en times gang. Anonymkode: 1d5e0...32b Det tar meg en times tid også. Det er ikke veldig uvanlig. Kan ha noe med lengde på stegene å gjøre også. Anonymkode: 2d31a...7cc
AnonymBruker Skrevet 8. august #26 Skrevet 8. august Kanskje er det bedre for deg å fokusere på annen trening, og heller komme opp til Helsedirektoratets treningsanbefaling om minst 150 min moderat intensitet eller 75 min høy intensitet? Jeg går heller ikke mye på jobb, og har ikke tid (eller lyst) til å gå i timesvis etter jobb. For meg passer det bedre med 30-60 minutter med høyere intensitet noen ganger i uka. Anonymkode: 2ec6a...7a7 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #27 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du går 8 kilometer på en time? Anonymkode: 1d5e0...32b Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 28e93...5f6
AnonymBruker Skrevet 8. august #28 Skrevet 8. august Se på innstillinger på skrittelleren. Jeg og mannen har like, men skrittelleren til mannen er mye strengere med ham. Kjøp en skritteller til for å se om den teller likt med den du har. Anonymkode: a9d84...10e
AnonymBruker Skrevet 8. august #29 Skrevet 8. august En times gåtur er ikke 10 000 skritt! 6000 kanskje,ikke mer. Å gå 8 km på en time er tøys. Jeg går 4 km på flat asfalt på 45 minutter rask gange. Anonymkode: 2ce62...473 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #30 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 28e93...5f6 Da går du i 8km/t og det er jaggu meg raskt! 8km/t i timen er som å løpe for de som ikke er så raske. Høres vel raskt ut spør du meg. Anonymkode: 0d15a...7e9
AnonymBruker Skrevet 8. august #31 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da går du i 8km/t og det er jaggu meg raskt! 8km/t i timen er som å løpe for de som ikke er så raske. Høres vel raskt ut spør du meg. Anonymkode: 0d15a...7e9 Høres raskt ut for deg. Synes ikke det er veldig mye. Anonymkode: 2d31a...7cc
AnonymBruker Skrevet 8. august #32 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 10 000 skritt tilsvarer omtrent én times gåtur – men det betyr ikke at du må gå alt i én økt. Selv går jeg for eksempel 15 minutter til jobb og 15 minutter hjem igjen, så jeg får inn en halvtime bare gjennom det. Senere på dagen tar jeg en liten gåtur på rundt 30 minutter, og da har jeg allerede nådd målet på 10 000 skritt. Anonymkode: 28e93...5f6 For meg er en drøy times gåtur ca 7000 skritt. Det du beskriver blir veldig langt unna 10 000 skritt for min del. Anonymkode: ca9bb...555 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #33 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg er en drøy times gåtur ca 7000 skritt. Det du beskriver blir veldig langt unna 10 000 skritt for min del. Anonymkode: ca9bb...555 Hvis jeg var deg ts hadde jeg valgt å fokusere på svarene som motiverer deg til å klare det samme. Det er helt overkommelig, selv om det for noen virker utrolig. Anonymkode: 2d31a...7cc
AnonymBruker Skrevet 8. august #34 Skrevet 8. august Det der er ekstremt få skritt. Jeg kommer som regel alltid opp i 10-15.000 på en dag. På dager jeg anser som svært inaktive ligger jeg kanskje rundt 6000-7000. Du må rett og slett gå mer. Gå før jobb, gå etter jobb, gå rundt i huset og kanskje gå en tur i lunsjen Anonymkode: 276ed...964 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #35 Skrevet 8. august La oss ta i, og si at 10 000 skritt er to timer da. Det klarer du, men du må ta et bevisst valg: dropp bilen der du kan, ta med deg barnet ditt på tur, gå tur i lunsjen på jobb osv. osv. Selv går jeg tur med hunden og går til jobb, og har over 10 000 skritt før 08.00. Skjønner at du ikke kan gå fra barnet ditt før barnehage osv., men det viser jo at det burde være overkommelig i løpet av en dag. Når dette er sagt: 10 000 er egentlig bare et tall en som skulle skrittellere fant på. Hvis jeg husker riktig, sier forskning ar 7000-8000 egentlig gir de samme fordelene. Anonymkode: 6eb7a...db2
AnonymBruker Skrevet 8. august #36 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hei, De siste årene ser jeg at gjennomsnittet mitt for skritt per dag ligger mellom 2200 og 3500 per dag. Jeg leser noen steder at folk ikke engang mener 10 000 skritt per dag er trening, men bare en vanlig dag.. hvordan får dere det til? Jeg føler meg så ubrukelig. I følge app på telefonen min har jeg aldri vært oppe i mer enn (gjennomsnittlig) 4500 per år. Og det var år jeg jobbet i fysisk jobb. Nå jobber jeg på kontor og kjører bil fram og tilbake til jobb. Etter jobb er det butikk, hente i barnehage også lage middag, spise middag, rydde, litt lek og kos også legging av barn. Når barnet er lagt er jeg utslitt. Dere som klarer ligge på kanskje sånn 5000 skritt per dag, har dere noen tips? Å gå rett på 10 000 blir kanskje for mye når jeg aldri har klart det. En dag i Dyreparken gir meg liksom 8-9000 skritt når jeg skal gå og legge meg så jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig. Da føler jeg jo at jeg har gått og gått heeeeeele dagen liksom. Anonymkode: 4c5c1...291 Er du sikker på at telleren din er nøyaktig? Og at det er riktig skrittlengde? Dyreparken og lignende blir fort 15-20.000 skritt på meg. Kan ikke skjønne at det er mulig å gå gjennom parken der på under 10.000. Ellers er det sinnsykt mye gåing her i huset da, jeg sitter aldri i ro før kanskje en time på kvelden. Går med rene klær, skitne klær, henter vann, lufter hund, vanner blomster, løper med søpla osv. Anonymkode: 0498b...475
AnonymBruker Skrevet 8. august #37 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis jeg var deg ts hadde jeg valgt å fokusere på svarene som motiverer deg til å klare det samme. Det er helt overkommelig, selv om det for noen virker utrolig. Anonymkode: 2d31a...7cc Det er mer holdbart å legge listen på et mer realistisk sted. Du som går 10 000 skritt på en time er jo ikke normal. Jeg får 7000 skritt på en time og er i god form som maratonløper, så ett eller annet er jo litt rart med ditt gåtempo, og kanskje ikke noe for TS og måle seg opp mot fra startnivået sitt. Anonymkode: ca9bb...555 3
AnonymBruker Skrevet 8. august #38 Skrevet 8. august jeg parkerer alltid et stykke unna butikken jeg skal i for eksempel, velger alltid trappene foran heisen, reiser meg og går en liten "runde" hver time på kontoret (Stillesittende jobb) og jeg går tur hver dag, alt fra 3 km opptil 10 km liksom alt etter dagen og tiden jeg har men, målet er ikke 10 000 pr dag, målet er bevegelse for min del.. Uten bevegelse fungerer kroppen min dårligere rett og slett. Anonymkode: 1f09c...ad0
AnonymBruker Skrevet 8. august #39 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mer holdbart å legge listen på et mer realistisk sted. Du som går 10 000 skritt på en time er jo ikke normal. Jeg får 7000 skritt på en time og er i god form som maratonløper, så ett eller annet er jo litt rart med ditt gåtempo, og kanskje ikke noe for TS og måle seg opp mot fra startnivået sitt. Anonymkode: ca9bb...555 Nei, jeg er ikke et medisinsk under fordi jeg klarer å bevege meg. Det er mange som beveger seg ofte, fordi de motiverer seg til å gjøre det. Anonymkode: 2d31a...7cc
AnonymBruker Skrevet 8. august #40 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, De siste årene ser jeg at gjennomsnittet mitt for skritt per dag ligger mellom 2200 og 3500 per dag. Jeg leser noen steder at folk ikke engang mener 10 000 skritt per dag er trening, men bare en vanlig dag.. hvordan får dere det til? Jeg føler meg så ubrukelig. I følge app på telefonen min har jeg aldri vært oppe i mer enn (gjennomsnittlig) 4500 per år. Og det var år jeg jobbet i fysisk jobb. Nå jobber jeg på kontor og kjører bil fram og tilbake til jobb. Etter jobb er det butikk, hente i barnehage også lage middag, spise middag, rydde, litt lek og kos også legging av barn. Når barnet er lagt er jeg utslitt. Dere som klarer ligge på kanskje sånn 5000 skritt per dag, har dere noen tips? Å gå rett på 10 000 blir kanskje for mye når jeg aldri har klart det. En dag i Dyreparken gir meg liksom 8-9000 skritt når jeg skal gå og legge meg så jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig. Da føler jeg jo at jeg har gått og gått heeeeeele dagen liksom. Anonymkode: 4c5c1...291 Må ut å gå da, er jo der det skjer en joggetur på 30 min gir fort 3000-4000 ekstra skritt for meg. Jeg går til/fra tog og kontor, følger barn på aktiviteter osv. er gåing/jogging som fyller skritt, og det er jo poenget også. Bare som eks var vi i hunferfossen denne uka, 10-17 eksakt. Sliten i beina, lang dag. Men ikke 10000 skritt. Bruker fitbit, den har ok telling. Det er meningen at man skal gå et stykke hver dag, det er bra for oss😊 Anonymkode: 111e8...82c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå