AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Hei, De siste årene ser jeg at gjennomsnittet mitt for skritt per dag ligger mellom 2200 og 3500 per dag. Jeg leser noen steder at folk ikke engang mener 10 000 skritt per dag er trening, men bare en vanlig dag.. hvordan får dere det til? Jeg føler meg så ubrukelig. I følge app på telefonen min har jeg aldri vært oppe i mer enn (gjennomsnittlig) 4500 per år. Og det var år jeg jobbet i fysisk jobb. Nå jobber jeg på kontor og kjører bil fram og tilbake til jobb. Etter jobb er det butikk, hente i barnehage også lage middag, spise middag, rydde, litt lek og kos også legging av barn. Når barnet er lagt er jeg utslitt. Dere som klarer ligge på kanskje sånn 5000 skritt per dag, har dere noen tips? Å gå rett på 10 000 blir kanskje for mye når jeg aldri har klart det. En dag i Dyreparken gir meg liksom 8-9000 skritt når jeg skal gå og legge meg så jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig. Da føler jeg jo at jeg har gått og gått heeeeeele dagen liksom. Anonymkode: 4c5c1...291 1 1
Gjest Alaenera Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Bytt ut noen av bilturene med å gå, da får man raskt flere skritt.
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Det er ca en times gåtur i tillegg til min vanlige dag som høres lik ut som din ellers. Det er en prioritering å få til. Anonymkode: b34ee...754 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Ingen skritt-teller er lik. Ikke tenk så mye på tallet, heller enn turen, eller tiden du bruker på å gå. Jeg har mye vondt i beina, men ironisk nok blir de bedre av å gå, så jeg prøver å få til minst en halvtime hver kveld uansett form, selvom noen turer bare er rundt og rundt kvartalet. Anonymkode: b6497...697 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Jeg ligger på 10.000 per dag. Det er lett. Bor i Oslo. Bor i Oslo og har ikke bil. Spaserturen til og fra jobb så er jeg nesten der bare med den. Anonymkode: bf62a...04b 8
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Jeg går 10 000 skritt på en 1,5 times tur. Stillesittende ellers. Går alltid hvis jeg skal møte noen eller skal i behandling, i stedet for buss/t-bane. Du må legge inn turer der du ellers ville kjørt 10 min til butikken eller venninnen din. Eller som sagt, gå en 1,5 times tur mens du hører på musikk, det er veldig deilig 👍 Anonymkode: 66cd4...939
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august Alaenera skrev (3 minutter siden): Bytt ut noen av bilturene med å gå, da får man raskt flere skritt. Men hvordan skal jeg rekke det? Jeg kan heller ikke gå fra barnet hjemme alene. Å gå til jobb eller barnehagen vil medføre at jeg kommer for sent 🤷♀️ Anonymkode: 4c5c1...291
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august Parker bilen 2–3 min lenger unna jobben (+300–400 skritt) Ta en ekstra runde rundt parkeringsplassen etter jobb (+300 skritt) 5-minutters luftetur kl. 11:00 og kl. 14:30 på jobb (+500–700 skritt) Mini-runde rundt kvartalet etter barnehagehenting (+300–500 skritt) 10 minutter aktiv lek med barnet etter middag (+500–700 skritt) Omvei til postkassa/rundt huset før du går inn (+200–300 skritt) 5–10 min gåtur mens du snakker i telefon eller hører musikk (+300–500 skritt) Anonymkode: 74fac...1cc 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august Husk aktivitet er viktig for hjerneutvikling for barnehjernen, så aktivitet med barna er vinn vinn. Anonymkode: 74fac...1cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Hei, jeg skjønner at det kan være vanskelig å få til, men hva slags jobb har du? Kontor? Jeg kjenner flere som har valgt å stå istedet for å sitte på jobb for å få opp aktivitetsnivået, kunne det vært noe? Eller er barnehagen langt hjemmefra? Kunne du parkert bilen hjemme også gått å hentet barna? Jeg har daglig skrittmål på 12.000 skritt, men jeg jobber på skole og er på bena hele dagen så ligger normalt på 10-12.000 skritt når jeg går hjem. Nå i ferien har jeg måtte jobbe ekstra for å nå målet mitt, men har tatt med hunden på ekstra tur og lengre tur hvis jeg ser at jeg ligger langt under målet. Klarer du å få til en halvtimes tur etter at barna er lagt? Det vil fort gi noen ekstra skritt og kanskje litt ekstra energi for deg ettersom du er sliten når de er lagt😊 Anonymkode: 62b9e...da8
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august Tredemølle på kontoret da, hvis du ikke har tid til noe annet? Anonymkode: b6497...697 2
Soft mann Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august I dag har eg ligget på sofane og sett på film+ vasket to maskiner med klær som eg har hengt opp. Eg kjører til jobb, der eg sitter på kontor. Til no har eg 4000 skritt som er ca halvparten av hva eg normalt har.😅 ps my mer effektivt å sykle da😉
AnonymBruker Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tredemølle på kontoret da, hvis du ikke har tid til noe annet? Anonymkode: b6497...697 Dette! Jeg kjøpte meg walking pad og går på den i mens jeg jobber eller ser serier på kvelden. Anonymkode: ac19c...f64
Eric_B Skrevet 8. august #15 Skrevet 8. august Ta på deg skoene og gå deg en tur når du er utslitt. Overraskende godt. Det trenger ikke å være en treningsøkt, bare gå rundt i nabolaget, slå av skjerm og lyd og ta inn ro. Jeg får mer enn 4000 skritt av å gå til og fra bilen samt hente kaffe 4-5 ganger på kontoret, så syns jo det høres ut som den teller litt lite. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #16 Skrevet 8. august Du kommer ikke for sent ved å gå hvis du starter tidligere hjemmefra. Hvor langt er det til barnehage og jobb? Eller kanskje aller viktigst, hvor langt er det mellom barnehage og jobb? Kan du kjøre til barnehagen og gå derfra? Ellers så teller jo alt av skritt, kjøp deg et aktivitetsarbånd, da er du sikker på at det meste tellers og det kan være motivasjon i seg selv. Ellers er det sant som noen over sier, barn har også godt av aktivitet, selv om de har vært i barnehhagen. Anonymkode: f28a1...5ea 2
Slarti Skrevet 8. august #17 Skrevet 8. august (endret) Tallet 10.000 stammer fra et japansk reklamestunt og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Mye forskning viser at så lite som 4-6000 om dagen er nok. 10 min rask gange (ikke spurt) har samme efekten som 1 time rolig gange hvor pulsen aldri øker. Folk tror mer på et raklamebyrå en helsepersonell. Er sykt skremmende at denne myten fik sette seg. Step counting | The fact and fiction of walking 10,000 steps a day Sitat The idea of walking 10,000 steps a day comes from a hugely successful marketing campaign launched ahead of the 1964 Tokyo Olympics. The number was chosen because the Japanese character for 10,000 resembles a person walking, and the idea caught on. This brilliant ad campaign saw a relatively arbitrary number become the global standard for step tracking. It’s important to remember that this number doesn’t apply to everyone. If you’re interested in step tracking, the best way to start is to find a number that works for you and increase that by one or two thousand steps a day. If proves too easy, you can always add more. If it’s too challenging, you can dial it back until your fitness improves. Endret 8. august av Slarti 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. august #18 Skrevet 8. august Jeg har også kontorjobb, kjører til jobben, og når arbeidsdagen er over så har jeg i gjennomsnitt 5000 skritt. Trener og går mye tur i tillegg til det, så dagsgjennomsnittet er betydelig høyere. Men for å fokusere på tiden jeg er på jobb (8 timer): Jobber i 4 etg og kantinen er i 1. Tar alltid trappen, både til lunsj og til møter i andre etasjer. I tillegg når jeg kjenner på ettermiddagsduppen og tungt hode så vet jeg at bevegelse er det eneste som får meg kvikk igjen. Da går jeg opp og ned i etasjene noen ganger eller tar en rusletur rundt bygget. Flere kollegaer er med meg på dette - i stedet for å sitte og ta kaffepause så går vi små turer. Spesielt på sommerhalvåret. Dagslyset hjelper også på konsentrasjonen. Sånne små ting. Å sitte i ro for lenge er destruktivt for kroppen og hodet så jeg føler jeg er helt nødt til å aktivt gå inn for å være aktiv. Anonymkode: 3c54f...a35 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #19 Skrevet 8. august 10 000 skritt om dagen skal en del til for min del. Har aldri greid å ha det over tid. Det er tre turer daglig med hunden min pluss en times tid ekstra tur i tillegg. Så ikke fortvil, 10 000 er veldig mye. Prøv å få 3500 eller 4000 skritt nå i første omgang? Og annen bevegelse er jo også bra! Når vi lager mat, rydder, henger opp vask, osv. Anonymkode: ca9bb...555 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #20 Skrevet 8. august Får over 10000 skritt på jobb Anonymkode: 46301...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå