AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Jeg venter nå mitt tredje barn, som vil komme rett etter min nåværendes babys ettårsdag. Har en 2åring fra før av. Hva bør jeg tenke på? Har plass i bil til bilstoler og har tvillingvogn fra før, og en haug andre vogner. Men jeg har ikke peiling på hvordan det faktisk er å få 3 så tette barn. Noen med erfaring og råd/hjelp? Anonymkode: 10786...3da
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Nope! Kan bare si lykke til og stå på! Hadde ikke vært meg som gjorde det! Du er tøff! Anonymkode: ac394...e80 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg venter nå mitt tredje barn, som vil komme rett etter min nåværendes babys ettårsdag. Har en 2åring fra før av. Hva bør jeg tenke på? Har plass i bil til bilstoler og har tvillingvogn fra før, og en haug andre vogner. Men jeg har ikke peiling på hvordan det faktisk er å få 3 så tette barn. Noen med erfaring og råd/hjelp? Anonymkode: 10786...3da Har 3 stk i løpet av 6 år og syns det var mer enn nok det første året med nummer 3. Gikk seg mer til etter det. Men i løpet av 3 år hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: f5425...dc6
AnonymBruker Skrevet 19. august #4 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 22.38): Nope! Kan bare si lykke til og stå på! Hadde ikke vært meg som gjorde det! Du er tøff! Anonymkode: ac394...e80 AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 7.55): Har 3 stk i løpet av 6 år og syns det var mer enn nok det første året med nummer 3. Gikk seg mer til etter det. Men i løpet av 3 år hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: f5425...dc6 Nå spør TS dem som har erfaring med tre tette, noe dere ikke har, så hvorfor svare? TS, hva lurer du konkret på? Den første tiden er tøff, er ikke til å legge skjul på det😅 men det får dere igjen for når de blir eldre! Prøv å hold hverdagen så lik som mulig som den var før nummer tre kom, for de eldste sin skyld de trenger at rutinene er der for å føle trygghet. Når de er så tette i alder så sklir jo nummer tre litt inn i rutinene deres så sørg for at de er på plass. Soving løste vi ved at de to eldste sov sammen på eget rom sammen med pappaen mens jeg sov med babyen. Om dere har liten plass anbefaler jeg å kjøpe uttrekkbar dagseng fra IKEA etc. (vi har modellen som heter Brimnes), dras ut til 160x200 cm slik at pappa også sover godt på natta og dere kan fortsatt bruke rommet som lekerom🥰 gi de eldste så mye oppmerksomhet som mulig de få timene mellom barnehagehenting og leggetid🥰 senk standarden for alt det første året, la huset flyte litt, kjøp dere robotstøvsuger og kanskje invester i hushjelp en gang i mnd.? Ta imot all hjelp dere kan få🥰 Anonymkode: 76af5...c81 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #5 Skrevet 19. august Avlastning og prevensjon Resten går seg til. Lag gode rutiner for soving og mat, prioriter egentid og la hjemmet seile sin egen sjø i begynnelsen. Anonymkode: 07aec...f0d
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august I starten av juni fikk vi vårt tredje barn på rett over tre år. Det er litt mer hensyn å ta, men overgangen fra to til tre var lettere enn overgangen fra en til to. Jeg og mannen samarbeider godt og babyen sover heldigvis veldig godt på natta, så der er vi heldige. Får ikke noe særlig avlastning, men hadde fått om vi spurte. Det som har vært vanskeligst nå den første tiden var egentlig babyens kveldsuro, som endelig har gitt seg. Da følte jeg meg kvelt, siden det var i barnehagens sommerferie, så hvert eneste våkne minutt i en periode gikk til å holde på med barna også etter de to eldstes leggetid. Vet ikke konkret hva du lurer på, men svarer gjerne på flere spørsmål 😊 Har gått veldig fint til nå i hvert fall! Anonymkode: 0678b...893 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august jeg har en god venninne som fikk tre barn på kort tid, de to siste innen samme år en tidlig og en sent på året - så de ble søkt inn i ulike klasse rpå skolen.. ellers er det hektisk selvsagt, spesielt i den fasen felre er bleiebarn osv, men fra det jeg har sett ved å være tett på er største utfordringen å få de samkjørt mtp rutiner for stell, mat osv. Når det var på plass ble det lettere for mor også.. Anonymkode: 355f0...509 1
Yoshi Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august Det er sikker tøft i starten, men så utrolig fint det må være for dem senere. Finnes jo også de som får trillinger og får tre på en gang og de klarer seg jo de. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Få dere vaskehjelp, matkasse, trillepike så går det seg til. Tenker når dere fungerer bra med to allerede, funker det sikkert bra med tre. Anonymkode: 2772d...95c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå