Satellites Skrevet 8. august #21 Skrevet 8. august Kan du ikke bare spise litt mer gulrot og kinakål da? Spis det du liker, men litt om hver dag, såre det kanskje lettere å utvide repertoaret etterhvert? 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #22 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg spiser "vanlig" mat, bare uten frukt og grønt til 🤭 Youghurt med musli eller brødskive med ost eller skinke til frokost, samme til lunch. Til middag er det vanlige, enkle ting som fiskegrateng, pølser med mos, fiskekaker, pannekaker, egg og bacon, spagetti med kjøttdeig, pizza, kjøttkaker, fiskeboller mm. Så relativt enkel mat uten noe dilldall. Får mye pes fra mannen for at jeg spiser så lite spennende, men jeg er svært lite intressert i mat og kresen 🙈Er flau over det,men har ikke nok motivasjon til å endre det... Anonymkode: 66052...02d Du spiser heller ikke poteter? Hva slags mos velger du som er helt uten grønnsaker. I tillegg til vitaminer og mineraler er grønnsaker en viktig kilde til fiber. Du kan spise mye annen fiberrik mat. Anonymkode: bd8ab...456 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #23 Skrevet 8. august Ingen tomater i kjøttsaus? Det kan være at du kan spise det? Anonymkode: bd8ab...456
Rumle Skrevet 8. august #24 Skrevet 8. august Kan du prøve å lage en stor skål med oppraspet gulrot og kinakål som kan stå fast i kjøleskapet som du tar en håndfull av til hvert måltid? Etterhvert kan du kanskje prøve å utvide med en ekstra grønnsak i miksen? For å teste ut litt annet? 6
AnonymBruker Skrevet 8. august #25 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spiser heller ikke poteter? Hva slags mos velger du som er helt uten grønnsaker. I tillegg til vitaminer og mineraler er grønnsaker en viktig kilde til fiber. Du kan spise mye annen fiberrik mat. Anonymkode: bd8ab...456 Jo, poteter spiser jeg men veldig sjeldent det også. Kanskje i gang i mnd bare. Mosen lages av potet, nylig begynt med, før var det kun posemos. Anonymkode: 66052...02d
AnonymBruker Skrevet 8. august #26 Skrevet 8. august Satellites skrev (12 minutter siden): Kan du ikke bare spise litt mer gulrot og kinakål da? Spis det du liker, men litt om hver dag, såre det kanskje lettere å utvide repertoaret etterhvert? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen tomater i kjøttsaus? Det kan være at du kan spise det? Anonymkode: bd8ab...456 Har bare bittelitt saus til spagettien siden jeg egentlig ikke liker smaken så godt. Rumle skrev (1 minutt siden): Kan du prøve å lage en stor skål med oppraspet gulrot og kinakål som kan stå fast i kjøleskapet som du tar en håndfull av til hvert måltid? Etterhvert kan du kanskje prøve å utvide med en ekstra grønnsak i miksen? For å teste ut litt annet? Jo,kan forsåvidt prøve det. Syns ikke verken gulrot eller kinakål er spesielt godt,men klarer å spise det uten å brekke meg. Anonymkode: 66052...02d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #27 Skrevet 8. august Vanlig multivitamin veier ikke opp, men hvis du tar Life Extension Mix, som også er en multivitamin men med ekstrakter av grønne vekster av mange typer, så er det en god substitutt. Det er dyrt, jeg kjøper det fra iHerb. Antakelig det beste og mest komplette kosttilskuddet som finnes i dag. Men hvorfor spiser du ikke bare mer grønt? Litt hver dag? Anonymkode: 81a7f...115 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #28 Skrevet 8. august Synes det er enklere å få ned mos, suppe og gratenger. Ligger dog veldig langt under 8 om dagen. Anonymkode: 389fc...adc
AnonymBruker Skrevet 8. august #29 Skrevet 8. august Det høres jo ut som en oppskrift på tarmkreft spør du meg, og ikke minst EKSTREMT kjedelig. Maten du lister opp høres jo helt jævlig ut. Kan du ikke i det minste lage deg en smoothie hver dag så du får i deg NOE grønt? Jeg hadde virkelig kasta opp hvis jeg måtte leve på fiskegrateng og toro-sauser. Anonymkode: 6ba63...ee3 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #30 Skrevet 8. august Kan jeg spør om du muligens kan være på spekteret? Anonymkode: 0b289...9a9 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #31 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Synes det er enklere å få ned mos, suppe og gratenger. Ligger dog veldig langt under 8 om dagen. Anonymkode: 389fc...adc Ja, kunne sikkert vært flinkere til å bruke grønnsaker i mos og supper, da blir ikke konsistensen noe problem. Det er bare det at jeg drøyer med å spise til jeg er sulten og da må det gå kjapt, og det blir tiltak å lage noe jeg ikke har lagd før. Men kan prøve å google litt å se om jeg finner noe som ikke virker for avansert jeg kan teste! AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres jo ut som en oppskrift på tarmkreft spør du meg, og ikke minst EKSTREMT kjedelig. Maten du lister opp høres jo helt jævlig ut. Kan du ikke i det minste lage deg en smoothie hver dag så du får i deg NOE grønt? Jeg hadde virkelig kasta opp hvis jeg måtte leve på fiskegrateng og toro-sauser. Anonymkode: 6ba63...ee3 Mat er kjedelig 🙈 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spør om du muligens kan være på spekteret? Anonymkode: 0b289...9a9 Ikke usannsynlig, har endel andre "issues" og hadde kanskje blitt diagnostisert om jeg vokste opp nå. Anonymkode: 66052...02d
AnonymBruker Skrevet 8. august #32 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Får du i deg nok kjøtt og/eller fisk bør det ikke være noe problem. Alt dette som er vanlig i et moderne kosthold, som tomater og korn, et noe vi beviselig har klart oss helt uten i flere millioner år. Anonymkode: 640b6...e5e Dude… mennesker har bare eksistert i 300.000 år… Anonymkode: 04234...c68 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #33 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke usannsynlig, har endel andre "issues" og hadde kanskje blitt diagnostisert om jeg vokste opp nå. Anonymkode: 66052...02d Da er det ikke enkelt å endre dette med maten om det er autisme i bunn og. Har en venninne som sliter med det samme og både hun og datteren som og er på spekteret klarer det bare ikke og de har prøvd det meste. Men de er heldigvis begge glad i tomatsaus og der kan man jo putte alt. Tenker at alle disse rådene skal tas med en klype salt og så blir ikke dette noe du føler du må stresse med. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert å gå for en utredning. Anonymkode: 0b289...9a9
AnonymBruker Skrevet 8. august #34 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da er det ikke enkelt å endre dette med maten om det er autisme i bunn og. Har en venninne som sliter med det samme og både hun og datteren som og er på spekteret klarer det bare ikke og de har prøvd det meste. Men de er heldigvis begge glad i tomatsaus og der kan man jo putte alt. Tenker at alle disse rådene skal tas med en klype salt og så blir ikke dette noe du føler du må stresse med. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert å gå for en utredning. Anonymkode: 0b289...9a9 Har vurdert utredning,men har vel konkludert med at det endrer ingenting. Er i full jobb og klarer meg fint i hverdagen. Ser ikke hvordan en evt diagnose vil endre noe? Anonymkode: 66052...02d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #35 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dude… mennesker har bare eksistert i 300.000 år… Anonymkode: 04234...c68 Homo sapiens ja. Og de spiste ikke tomat, brød, lettprodukter, dyrket eller importert mat. I likhet med sine forfedre, helt tilbake til homo-slekten oppsto i det hele tatt. Altså millioner av år uten moderne mat. Anonymkode: 640b6...e5e 3
Limah Skrevet 8. august #36 Skrevet 8. august Hei ts! Send meg gjerne en melding, jeg har et godt tips til deg 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #37 Skrevet 8. august Limah skrev (7 minutter siden): Hei ts! Send meg gjerne en melding, jeg har et godt tips til deg Du skal selge henne det grønne pulveret fra Herbalife skal du ikke 🤣 Anonymkode: f9bf7...daf 5
AnonymBruker Skrevet 8. august #38 Skrevet 8. august Liker heller ikke grønnsaker. Går helt fint Anonymkode: e1e9a...c4a
Limah Skrevet 8. august #39 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skal selge henne det grønne pulveret fra Herbalife skal du ikke 🤣 Anonymkode: f9bf7...daf Nei absolutt ikke, ville dele en oppskrift
AnonymBruker Skrevet 8. august #40 Skrevet 8. august Animalsk er mye mer næringsrikt enn planter. Jo mer animalsk man har i kostholdet, jo mer næringsrikt er kostholdet. Men jeg ville vært litt bekymret for vitamin C med ditt kosthold sånn det er nå. Du spiser mye karbohydrater og lite vitamin C. Jo mer karbohydrater man spiser, jo dårligere opptak av vitamin C har man. Hvis man ikke spiser karbohydrater har man veldig godt opptak av vitamin C og det lille som er i kjøtt er da nok. Hvis du kutter ut karbohydratene og spiser bare kjøtt, egg og litt fete meieriprodukter, så kunne du hatt et næringsrikt og sunt kosthold. Og for de som nevner fiber, det er bare tull at mennesket trenger fiber. Fiber gir oss fordøyelsesplager og er en omvei. Det er bedre å gå direkteveien som er å spise animalsk. Og den aller beste kilden er fete meieriprodukter, gjerne fermentert. Man har funnet ut at de gunstige effektene av fiber er at bakterier bryter ned fiber til fettsyrer som vi heller kan spise direkte. Det er særlig mye av det i meierismør. Anonymkode: bb7c5...d23 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå