AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Det var vanskelig å finne en grei tittel😅 Det har seg sånn at jeg har en datter med nedsatt funksjonsevne og diagnoser, som gjorde at hun ikke kunne være alene hjemme på samme linje som andre på hennes alder. Jeg har betalt for et tilbud fra kommunen som var på en avlastningsbolig som «SFO». Dette har jeg betalt 2020kr hver måned i flere år. Nå har jeg fått hjelp av Løvemammaene og sendt klage til min kommune. Så har jeg fått medhold av Stadsforvaltningen om at kommunen har tatt betalt for noe som skulle vært gratis. Så nå regner jeg med at jeg vil få penger tilbake. På det tidspunktet var jeg alenemamma til min datter. Nå har jeg fått samboer. Jeg ble veldig glad for at jeg har fått medhold i klagen og får igjen pengene. Disse pengene har jeg tenkt at skal gå til min datter. Penger inn på konto til evt leilighet eller noe. Men han mente disse pengene var mine og at vi burde brukt de til å kjøpe bil. For vi trenger en bil til. Jeg ble skuffa…. Datteren min vil aldri ha samme forutsetninger i livet som hans datter. Hun vil forbli ufør resten av livet og jeg håper hun kan få mulighet til å få kjøpt seg en leilighet. Kommunale leiligheter er rådyre. Er det så rart at jeg ønsker at min datter skal få disse pengene etter hvert for å kunne bruke som egenkapital?! Anonymkode: 8c8d7...ba5 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Selvfølgelig skal de det! Ville revurdert hele mannen, rart han ikke forstår?! Anonymkode: 667e7...781 21 1
Dishwalla Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Du bruker pengene som du vil, det er dine penger. Jeg synes det høres smart ut å gi det til datteren din. 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Hadde sagt dette er penger som er til din datter, sett det på konto. Og er pg dette penger som er betalt før samboer skap, så har han ikke noe med disse pengene uansett Anonymkode: a63ef...032 8
Daisy-love Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Støtter deg her ♡ Om du har økonomi til å spare dem så gjør det. Bil får en lite penger igjen for, men mye penger ut. Stå på ditt og gratulerer 💙 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Skjønner ikke at samboeren din i det hele tatt tørr å komme med det som et forslag, eier han ikke skam? Anonymkode: 2620b...11f 8 3
Mezzosoprena Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det var vanskelig å finne en grei tittel😅 Det har seg sånn at jeg har en datter med nedsatt funksjonsevne og diagnoser, som gjorde at hun ikke kunne være alene hjemme på samme linje som andre på hennes alder. Jeg har betalt for et tilbud fra kommunen som var på en avlastningsbolig som «SFO». Dette har jeg betalt 2020kr hver måned i flere år. Nå har jeg fått hjelp av Løvemammaene og sendt klage til min kommune. Så har jeg fått medhold av Stadsforvaltningen om at kommunen har tatt betalt for noe som skulle vært gratis. Så nå regner jeg med at jeg vil få penger tilbake. På det tidspunktet var jeg alenemamma til min datter. Nå har jeg fått samboer. Jeg ble veldig glad for at jeg har fått medhold i klagen og får igjen pengene. Disse pengene har jeg tenkt at skal gå til min datter. Penger inn på konto til evt leilighet eller noe. Men han mente disse pengene var mine og at vi burde brukt de til å kjøpe bil. For vi trenger en bil til. Jeg ble skuffa…. Datteren min vil aldri ha samme forutsetninger i livet som hans datter. Hun vil forbli ufør resten av livet og jeg håper hun kan få mulighet til å få kjøpt seg en leilighet. Kommunale leiligheter er rådyre. Er det så rart at jeg ønsker at min datter skal få disse pengene etter hvert for å kunne bruke som egenkapital?! Anonymkode: 8c8d7...ba5 Der er faktisk dine penger, det er dine penger du har brukt for å betale for tilbudet gjennom flere år - penger som du ellers kunne ha brukt i husholdningen eller. MEN! Din ny samboer har ikke noen verdens ting å gjøre med hva du velger å bruke disse pengene på. Du kan kjøpe deg din egen bil, eller du kan sette dem inn på konto til til datter. Jeg synes det er et rødt flagg at han i det hele tatt mener at han skulle ha noe med den avgjørelsen å gjøre. 3 4
Carrot Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august vel jeg ville svart "du har helt rett i at pengen er mine, ikke våre, ikke dine - mine, og jeg velger hvordan de skal forvaltes så jeg er så glad vi er enige om dette" Ferdig snakket! 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Umiddelbart tenker jeg at samboeren din er urimelig! Men hvordan deler dere økonomien ellers? Anonymkode: 59d7a...3e2
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig overrasket over at han svarte at vi kunne kjøpe bil😳 Vi har felles økonomi og han tjener mye mer enn meg. Hans datter er en meget oppegående og har mye større muligheter her i livet enn min datter. Det vil være snakk om nesten 150.000 + renter. Så det er en god sum med penger. Trådstater Anonymkode: 8c8d7...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig overrasket over at han svarte at vi kunne kjøpe bil😳 Vi har felles økonomi og han tjener mye mer enn meg. Hans datter er en meget oppegående og har mye større muligheter her i livet enn min datter. Det vil være snakk om nesten 150.000 + renter. Så det er en god sum med penger. Trådstater Anonymkode: 8c8d7...ba5 Eier eller leier dere? Anonymkode: 59d7a...3e2
AnonymBruker Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig overrasket over at han svarte at vi kunne kjøpe bil😳 Vi har felles økonomi og han tjener mye mer enn meg. Hans datter er en meget oppegående og har mye større muligheter her i livet enn min datter. Det vil være snakk om nesten 150.000 + renter. Så det er en god sum med penger. Trådstater Anonymkode: 8c8d7...ba5 Dette er penger som du har hatt utgifter med FØR dere ble kjent og før dere hadde felles økonomi. Det gjør at det er DINE penger og du velger selv hva du gjør med dem. Hvis han ikke respekterer det kan du sette hardt mot hardt og dra fra ham. Anonymkode: 701c2...854 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #14 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eier eller leier dere? Anonymkode: 59d7a...3e2 Vi eier hus😊 Anonymkode: 8c8d7...ba5
AnonymBruker Skrevet 8. august #15 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi eier hus😊 Anonymkode: 8c8d7...ba5 Han tjener mer, vil det også si at han betaler vesentlig mer for deres felles utgifter? Huslån? Det vil jo spille en liten rolle. Og med delt økonomi er det naturlig at han har en mening om forbruket. Det har kanskje du og når det kommer til hans inntekt? Anonymkode: 7d97d...598 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #16 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi eier hus😊 Anonymkode: 8c8d7...ba5 Har dere lik eierandel? Anonymkode: 59d7a...3e2
AnonymBruker Skrevet 8. august #17 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han tjener mer, vil det også si at han betaler vesentlig mer for deres felles utgifter? Huslån? Det vil jo spille en liten rolle. Og med delt økonomi er det naturlig at han har en mening om forbruket. Det har kanskje du og når det kommer til hans inntekt? Anonymkode: 7d97d...598 Vi har ulik eierandel. Han har større andel enn meg. Betaler da mer enn meg. Men dette er penger jeg har betalt FØR hans kjente meg. Anonymkode: 8c8d7...ba5 2
Carrot Skrevet 8. august #18 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han tjener mer, vil det også si at han betaler vesentlig mer for deres felles utgifter? Huslån? Det vil jo spille en liten rolle. Og med delt økonomi er det naturlig at han har en mening om forbruket. Det har kanskje du og når det kommer til hans inntekt? Anonymkode: 7d97d...598 delt økonomi nå betyr ikke at en tilbakebetaling fra FØR de ble samboere automatisk inngår i det som i dag er felles, spesielt ikke penger som har vært knyttet til TS sitt særkullsbarn slik dette er. Han ønsker seg ny bil, greit nok - men det får bli uten akkurat disse pengene ut fra den forutsetningen TS beskriver er det helt rimelig at disse uventede pengene går til datterens fremtid på sikt. 1 2
Gaia Skrevet 8. august #19 Skrevet 8. august Du gjør hva du vil med dine penger. Kjøp i alle fall ikke bil til dere. Synes ideen om å sette pengene på konto til din datter høres veldig fornuftig ut. Men unn deg noe fint til deg selv også da. ❤️ 1
-venter- Skrevet 8. august #20 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig overrasket over at han svarte at vi kunne kjøpe bil😳 Vi har felles økonomi og han tjener mye mer enn meg. Hans datter er en meget oppegående og har mye større muligheter her i livet enn min datter. Det vil være snakk om nesten 150.000 + renter. Så det er en god sum med penger. Trådstater Anonymkode: 8c8d7...ba5 Aldri felles økonomi når dere ikke er gift! I hvert fall ikke lurt når dere har barn med forskjellige behov, og kanskje alder? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå