Gå til innhold

Nettleie og effekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så mye som du bruker vil eg si er umulig i et vanlig hjem. Du er helt på grensen av hva hovedsikringene tåler. V is du har tre hovedsikringer på 63a og IT nett

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har jeg heller ikke skrevet. Kartlegge utstyret er punkt en. Deretter kan man gå inn og vurdere effektstyring. Man må først vite hvilket utstyr man skal regulere.

Anonymkode: a2bd0...e6e

Høres nesten ut som et firma som skal tene masse penger på å finne en feil. Er bare et tangampermeter å måle innkommer.  Så se om feilen er i strømmåler eller i regningsprogramt

Skrevet (endret)

Jeg tror det er fysisk umulig å bruke peak 20 kwt når du har 900 kwT i timen, noe er galt. Her snakker vi om 10x 200 liters varmevannsberedere samtidig. 

En hjemmeladder til bil kan fort bruke opp mot 11 kwT hvis du har 40 amper sikring men du sier jo at du ikke har dette.

Jeg brukte 750 kwT i juli og ligger trygt mellom 2-5 KwT på effekt

Det er ikke varmtvannsberederen den er nomalt maks 2 kwT i effekt, sjekk appen til strømseskapet eller nettstedet og finn når på døgnet og hvilke dager disse efeekt toppen finnes.

Endret av NakenPanda
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må nok ta tlf på mandag. Men det er da firmaet for nettleie jeg bør da ringe for å få sjekk fra?

Anonymkode: da2cd...5cd

Skrevet (endret)
NakenPanda skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er fysisk umulig å bruke peak 20 kwt når du har 900 kwT i timen, noe er galt.

En hjemmeladder til bil kan fort bruke opp mot 11 kwT hvis du har 40 amper sikring men du sier jo at du ikke har dette.

Jeg brukte 750 kwT i juli og ligger trygt mellom 2-5 KwT på effekt

Det er ikke varmtvannsberederen den er nomalt maks 2 kwT i effekt

Hun er di den høyeste effekttariffen. 20-22kw/t , slik eg forstår ts

Endret av Soft mann
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må nok ta tlf på mandag. Men det er da firmaet for nettleie jeg bør da ringe for å få sjekk fra?

Ja det er de som tar inn nettleie, husk å kreve tilbakebetaling bakover i tid også, du leier ikke ut til noen?

Endret av NakenPanda
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (6 minutter siden):

Ja det er de som tar inn nettleie, husk å kreve tilbakebetaling bakover i tid også, du leier ikke ut til noen?

Nei. Hus på ca 80 kvadratmeter. Så er jo ikke store huset heler

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (8 minutter siden):

Hun er di den høyeste effekttariffen. 20-22kw/t , slik eg forstår ts

Ja er det høyeste vi ligger på

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja er det høyeste vi ligger på

Hvor stor hovedsikring har du?l

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

Hvor stor hovedsikring har du?l

50A

Skrevet

Da står det 400V på døren eller inne  sikringskspet?

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen i husholdningen som kan tenkes å utvinne bitcoin?

Anonymkode: f5610...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres ekstremt ut.

Vi passer ikke på hva vi bruker når, og det høyeste vi har hatt i august er 8,8 kWh, snitt 7,8 kWh. Ettersom kraftlaget vi ligger under ikke tar betalt for effektledd, får jeg ikke sjekket hva vi har hatt andre måneder. 

Senest i går hadde jeg følgende gående samtidig: vaskemaskin x2, tørketrommel, oppvaskmaskin og aircondition x2. Sannsynligvis trakk varmekablene på badet også litt strøm. Har i tillegg både fryseboks og fryseskap, men begge av nyere dato så det er ikke sikkert de trakk strøm akkurat da. Varmtvannsberederen er også ny, så den trekker lite eller ingen strøm når vannet først er varmt.

Ville fått inn elektriker snarest mulig for å utelukke jordfeil. Selv om du har lavt totalt forbruk kan du h periodisk jordfeil, som gjør at strømforbruket blir kjempe høyt når feilen slår inn.

Anonymkode: 14ef2...50c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du noen i husholdningen som kan tenkes å utvinne bitcoin?

Anonymkode: f5610...2f4

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Det skal være mulig å lese av på strømmåleren summen av forbruket til en hver tid. Seks trykk på en oransje knapp på min Haifa måler viser nå at jeg bruker 514 Kw. Hvis du slår av alt, kan man se om forbruket går ned til null.

Anonymkode: 303a0...836

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (11 minutter siden):

Da står det 400V på døren eller inne  sikringskspet?

Ikke som jeg kan se.

Men ser den som ser den AMS måleren . Flimrer, selv om kWh merket ikke beveger seg, hvis du skjønner hva jeg mener

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei

Tror du skal ringe kraftlaget på mandag, dei kommer gratis å sjekker hvis det er så ille. Dei kan og logge seg inn på din måler å se hva den trekker i øyeblikket. Ikke ring elektro firma først😉. Kanskje kraftlaget har døgnvakt der du bor, da kan du ringe i dag og

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal være mulig å lese av på strømmåleren summen av forbruket til en hver tid. Seks trykk på en oransje knapp på min Haifa måler viser nå at jeg bruker 514 Kw. Hvis du slår av alt, kan man se om forbruket går ned til null.

Anonymkode: 303a0...836

Ingen knapp som jeg kan se på vår

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Tror du skal ringe kraftlaget på mandag, dei kommer gratis å sjekker hvis det er så ille. Dei kan og logge seg inn på din måler å se hva den trekker i øyeblikket. Ikke ring elektro firma først😉. Kanskje kraftlaget har døgnvakt der du bor, da kan du ringe i dag og

De har døgnvakt. Men kun ved feil ute i ledningsnett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke som jeg kan se.

Men ser den som ser den AMS måleren . Flimrer, selv om kWh merket ikke beveger seg, hvis du skjønner hva jeg mener

Det er ikke mulig å komme opp i 22kw/t med 50A uten det er TN nett( 400v)da skal det stå på skap. Men uansett, som eg skrev før, kontakt kraftlaget så kan dei lese av øyeblikkverdiene og dei har og trend på forbruket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...