Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han var nok ferdig for 10 år siden, og vil dermed ikke ha noe som helst sorgfølese over ett endt samliv. 

Han er klar for å gå videre, og har vert det i mange år. 

Ofte har jeg sett menn bli ganske så uspiselige under ett samlivsbrudd, mye fordi de rett og slett ikke vil gi konen forhåpninger, og også fordi de tror og innbiller seg att det skal gjøre bruddet lettere, ala "mannen er jo en idiot, du skal vere glad du er kvitt han". 

Men, han har nok vært ferdig lenge. 

Og, let's face it, menn er livredd for å vere alene, så han vil garantert vere despart på sjekkeren nå, så han kan hoppe fra ei seng til ei anna, det kan bli ett ganske rotete opplegg for den mannen fremover, du skal se han kanskje angrer seg når senga blir kald, men da er du garantert gått videre i livet. 

Anonymkode: 59fc3...cbf

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har jobbet og reist mye pga et prosjekt. Jeg har hatt ansvaret for hus og barn og vært utslitt. Han har dessverre ikke brydd seg. Har ikke vært supergod stemning pga dette.

Anonymkode: 875b6...b37

Ah. Han kommer til å få seg en real oppvekker den dagen han

1. Skal ha barna 50%

Eller

2. Må betale barnebidrag fordi du har dem 80 %.

Eller

3. Barna driter i ham fordi han har vært fraværende og levd ut guttedrømmen i midlivskrisa si. 

Han er sikkert drittlei og orker ikke mer. Men som man reder ligger man og slik han oppfører seg nå kommer til å bite him in the ass!

Jeg ønsker deg lykke til i dette nye kapittelet i livet. Stell pent med deg selv, vær raus med deg selv, ta en dag om gangen og husk at du kommer til å lande på beina i det her. Og da kommer du en dag til å se at du står stødig som fjell😊

Anonymkode: 927d5...b55

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Narsissist var min første tanke

Anonymkode: e7a2c...686

Overbruken av Narsissist er helt fantastisk på KG, han er neppe det nei.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har han gått inn i dette da, fått kone og barn ? Alle med litt innsikt forstår at familielivet ikke alltid er noe dans på roser og en må kanskje ofre seg litt. 

Anonymkode: 2ead3...fe9

Nå er det vel fortsatt slik at det er flest kvinner som går.

Det er lov å ombestemme seg for begge kjønn.

Anonymkode: 5e564...6b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er vant til at du ordner alt. Nå fikser du skilsmissen. Han ser for seg damer, vin og sang. Trøst deg med at når du er ute så kommer ditt liv til å gå i oppoverbakke. Han derimot.. spørs hvordan det blir med damene, vinen og sangen når han må fikse alt selv. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eneste grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg vil vekk raskest mulig, og han gjør ingenting fornuftig med det. 

Det du oppnår med dette er at DU får full oversikt og stålkontroll på situasjonen, dokumenter, avtaler og det juridiske. Han vaser rundt og tror enten at du skylder ham noe eller at han er smart som legger arbeidet på deg. 

Hvis han er som min mann så trenger han deg til enormt mye i sitt eget liv og som far. Jeg skal ikke skilles, men hvis jeg skulle hadde mannen min slitt med

Å bestille legetime til seg selv og barna. Han vet ikke hvem som er fastlegen og han vet ikke hvilken app på telefonen han skal bruke. Han vet ikke hvilke vaksiner han har/når de er tatt eller hvor han finner det ut. 

Handle gaver? Huske barnebursdager? Skaffe barnepass når det er planleggingsdag? Ringe inn syk med sykt barn? Hvordan tror du det kommer til å se ut for ham når han må deale med disse tingene uten din ekspertise en sms unna?

Anonymkode: 927d5...b55

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen vil vi skal skilles etter 20 år, han har gått lei, vil leve som han vil osv.  Men han er jo helt upåvirket av situasjonen. Han flørter med andre på telefonen, og har vært på en date også tror jeg. Han planla det i alle fall. Vi bor jo fortsatt sammen i vente på å få lagt ut huset til salgs, men hvem er denne mannen som er så likegyldig til meg og mitt etter så mange år. Vi har to barn også, at de får to hjem å reise mellom tror jeg ikke han unner en tanke engang. Fra dagen jeg fikk beskjed er jeg som luft, og føler meg egentlig bare i veien. Ja, jeg skjønner det er slutt, men for en kald oppførsel. 

Han har nok allerede ny dame. Menn i den situasjonen som deres går aldri før de har noe nytt. Enten allerede et forhold, eller så har han vært utro en stund. Vent til du har flyttet så går det ikke så lang tid før du får høre at han allerede har dame. Og da skjønner du at han er jo nødt til å ha truffet henne før det ble slutt med deg. Sier ikke dette for å være dust, men for å forberede deg. 

Anonymkode: 2b26b...981

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres normalt ut, nesten. Er jo litt spesielt om han dater før dere har blitt ferdig, men ellers høres det ganske normalt ut, pleier kanskje å være mest damene som gjør seg ferdig på dette viset bare.

Anonymkode: ae516...4f7

AnonymBruker
Skrevet

Han feiler det samme som det feiler min eksmann, og meg selv forsåvidt. Likegyldighet. Minus dating ect. Anbefaler det å skrive ned lister på lister med alt som må gjøres og ta en ting om gangen. Jeg kan nesten love deg at det blir bedre den dagen du har egen plass og ikke trenger å forholde deg til han i samme hus. Del praktiske oppgaver 50/50 forutenom ting du vet kan ramme deg økonomisk, det bør du ha stålkontroll på. Få mekligsattest asap hvis du ikke allerede har det på plass. Ikke gi han noe gratis, rett skal være rett så vær nøye på hva du har krav på i fordelinger av ting og oppsparte midler. Del alt 50/50 nå. Bestem deg for at du er singel fra og med nå. Boost deg med podcaster som tar for seg tingene du står i nå, len deg på venner og familie. Lykke til! 

Anonymkode: 10e67...097

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg for en stund siden, jeg kunne ha skrevet nøyaktig det samme innlegget. Det slo ned som en bombe, mannen var iskald mot meg og ellers fornøyd, ofret verken meg eller barna en tanke. Han hadde «ikke tenkt på» noen ting om hvordan dette skulle påvirke barna som måtte flytte fra hjemmet sitt. Han virket helt lost, jeg var bombesikker på at han hadde fått hjernesvulst eller blitt nevrologisk syk.

Men det var selvsagt det som det så og si alltid er når menn går på denne måten, en ny dame. Holdt på bak min rygg i nesten et år - han har innrømmet emosjonelt (for det var det som ble avslørt, de var observert ved flere anledninger) men jeg kan ikke tro noe annet enn at det også var fysisk. Lyve kunne han jo åpenbart, så regner egentlig med det. 

Vel vel, jeg fortjener bedre. Det har gått opp og ned men nå trives jeg veldig godt uten denne patetiske fyren i livet mitt. Men det var et sjokk. Man tror liksom at man kjenner  partneren sin. 

Masse lykke til til deg, og varme tanker i en beintøff tid. 

Anonymkode: 30cd5...11a

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen vil vi skal skilles etter 20 år, han har gått lei, vil leve som han vil osv.  Men han er jo helt upåvirket av situasjonen. Han flørter med andre på telefonen, og har vært på en date også tror jeg. Han planla det i alle fall. Vi bor jo fortsatt sammen i vente på å få lagt ut huset til salgs, men hvem er denne mannen som er så likegyldig til meg og mitt etter så mange år. Vi har to barn også, at de får to hjem å reise mellom tror jeg ikke han unner en tanke engang. Fra dagen jeg fikk beskjed er jeg som luft, og føler meg egentlig bare i veien. Ja, jeg skjønner det er slutt, men for en kald oppførsel. 

Dette er ikke «typisk mann». Det er typisk en partner som har hatt god tid til å tenke igjennom bruddet, og er ferdig. I motsetning til deg.

Jeg synes godt han kunne vise sine barns mor mer respekt.

Anonymkode: d1414...b28

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han har nok allerede ny dame. Menn i den situasjonen som deres går aldri før de har noe nytt. Enten allerede et forhold, eller så har han vært utro en stund. 

Anonymkode: 2b26b...981

Dette er mannehat. Jeg er i samme situasjon som mannen til TS og jeg har inne vært utro og har ingen dame klar. Forholdet er ikke til å holde ut derfor har jeg avsluttet det.

Anonymkode: d1414...b28

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (39 minutter siden):

Han er vant til at du ordner alt. Nå fikser du skilsmissen. Han ser for seg damer, vin og sang. Trøst deg med at når du er ute så kommer ditt liv til å gå i oppoverbakke. Han derimot.. spørs hvordan det blir med damene, vinen og sangen når han må fikse alt selv. 

Og om 9 måneder angrer han seg og vil tilbake. Pluss minus med måneder nykjæresten varer 

Anonymkode: 852c4...db0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Inviter en fyr ut på date og be han hente deg hjemme mens mannen er der. Også vær helt nøytral til mannen din. De gir faen helt til det sekundet vi går videre 

Anonymkode: f1dfa...1d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noe sier meg at samlivet deres har handlet om deg og barna i alle år, nå har han bestemt seg for å leve livet på sine premisser uten å ta hensyn til noen andre. 

Ufattelig mange menn som har hatt det slik. 

Anonymkode: 2b346...525

Han har strengt tatt vært en fraværende far og partner i mange år, er hun som har blitt sittende med alt ansvaret for hus og barn. En real kald drittsekk er det han er.

Anonymkode: f1e2d...37b

Skrevet (endret)

Det feiler ikke mannen din noe som helst, han har vel bare ventet til barna er nært voksne (regner med at de er 15+ da dere har vært gift i 20 år) 

Kanskje han rett og slett er lettet og glad for at han endelig klarte å si fra om noe han har ønsker i mange år allerede. Det er vel neppe en hyggelig prosess for noen av dere, og han gleder seg tydligvis mer enn deg.

De som kaller mannen for narsissist og lat/kald og sier at han vil angre at han forlater denne fantastiske kvinnen som TS tydligvis er (mest ifølge andre kvinner her på KG som vanlig) kan ta seg ei bolle, jeg ønsker mannen til TS lykke til videre fra det som neppe er et bra forhold og en kvinne som han er helt ok med å forlate, og som allerede er følesesmessig død for han.

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karmaen kommer til og nå han. Min eksmann gjorde det samme. Det gikk ikke bra og tror han har blitt såret mange ganger samt svindlet for penger. Nå sitter han i en leid hybel på 16 kvm ensom og forlatt men psykiske problemer og angrer. Tror vi damer ofre tar sorgen med engang og bearbeider det og jobber med oss selv for så og komme ut av det bedre en mannen som ender ting slik. Han vil angre etterhvert når virkeligheten går opp for han at han ike er så bra catsh som han tror på datingsmarkedet samt at det er mye rart der ute. 

Anonymkode: c777a...6d9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For noe vissvass av noe sprøyt. Man må bare elske Kvinneguiden som nærer på å spekulere og samtidig prøve å fremstå som de har kunnskap om dette.. 

Anonymkode: 2b346...525

Viss vass? Har vært gjennom dette selv og vet godt hva jeg prater om.

Hun spør og jeg kommer med det JEG tror utifra HI, fordi JEG kjenner meg igjen.

Anonymkode: 2ead3...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Narsissist var min første tanke

Anonymkode: e7a2c...686

Ja, dette høres ut som min eks som oppførte seg nøyaktig likt. Nå bor han i Bergen, en by han fortalte meg at han aldri ville flytte til, mens han fikk seg ny dame der rett etter at vi hadde kjøpt leilighet sammen. Så var jeg plutselig som luft og han mente han hadde rett og krav på å være den eneste viktige i sitt liv, og gjøre akkurat som han ville…. Håper de aldri får barn, for det er mer enn nok synd i dama som ble neste offer. Alt er fasade for han, han klikket med narsissismen sin da han begynte å tjene mye penger rundt den tiden vi kjøpte leilighet sammen, og kjøpte hytte med nye dama bare ett år etter vår leilighet ble kjøpt. Eier nå også en funkis i Bergen. 

Dette suger balle, TS, (eksen min også, veldig mange indikasjoner på at han er skaphomo- hvorfor så jeg ikke det i starten…) men jeg tenker at du skal være SÅ GLAD du kan leve resten av livet ditt uten han. Elsk barna dine og samarbeid med barnefar, men finn deg en mann til ditt kaliber. Narsissister som han er der bare trash hele veien. 
Hilsen K34, nå gravid med min drømmemann❤️

Anonymkode: 59219...7e7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (15 minutter siden):

Det feiler ikke mannen din noe som helst, han har vel bare ventet til barna er nært voksne (regner med at de er 15+ da dere har vært gift i 20 år) 

Kanskje han rett og slett er lettet og glad for at han endelig klarte å si fra om noe han har ønsker i mange år allerede. Det er vel neppe en hyggelig prosess for noen av dere, og han gleder seg tydligvis mer enn deg.

De som kaller mannen for narsissist og lat/kald og sier at han vil angre at han forlater denne fantastiske kvinnen som TS tydligvis er (mest ifølge andre kvinner her på KG som vanlig) kan ta seg ei bolle, jeg ønsker mannen til TS lykke til videre fra det som neppe er et bra forhold og en kvinne som han er helt ok med å forlate, og som allerede er følesesmessig død for han.

Vel.. han er jo både lat og kald når han lar TS ta seg av alt i forbindelse med bruddet (snakke med megler, banken, ordne samværsavtale osv.) samtidig som han går rundt og plystrer og synger i huset. Å ønske samlivsbrudd er det ingenting galt med, ingen kan tvinges til å være i et forhold de ikke trives i. Men jeg ser ikke noen grunn til å unnskylde eller forsvare at han legger alt arbeidet i fanget på TS samtidig som han går rundt og nærmest hoverer.

Anonymkode: d9154...b7b

• Liker 8
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...