Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er lettet og glad for endelig få ut det han sikkert har tenkt på lenge

For å ikke kjenne på hvor mye han sårer deg og barna, må han oppføre seg kald og avvisende.

At han ikke tar del i hva som må gjøres i forbindelse med skilsmissen, tyder på at det er noe som er typisk han ? Han har ikke tatt del i hvordan organisere familien før og er egoistisk nok til å overlate dette også til deg. Jeg ville fått en advokat til å lage en god kontrakt som gikk i din favør og få han til å skrive under. Til pass åt han 

Anonymkode: 2ead3...fe9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ts her. I dag kom han hjem fra jobb, går rundt i huset og plystrer og synger, i så godt humør. Mens jeg bruke halve arbeidsdagen min på å snakke med megler, snakke med banken, jobbe med samværsavtale osv. 

Anonymkode: 875b6...b37

Det virker som om han har fått levd livet ganske lenge TS, kanskje du skal slutte tilrettelegge og be HAN ordne med megler, bank, samværsavtale, meglingstime osv siden det er han som vil ut.. Slutt å bidra så my og start med å gå til frisøren, dra ut med venner, bruk tid på alt annet enn det han kan ta ansvar for.. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er lettet og glad for endelig få ut det han sikkert har tenkt på lenge

For å ikke kjenne på hvor mye han sårer deg og barna, må han oppføre seg kald og avvisende.

At han ikke tar del i hva som må gjøres i forbindelse med skilsmissen, tyder på at det er noe som er typisk han ? Han har ikke tatt del i hvordan organisere familien før og er egoistisk nok til å overlate dette også til deg. Jeg ville fått en advokat til å lage en god kontrakt som gikk i din favør og få han til å skrive under. Til pass åt han 

For noe vissvass av noe sprøyt. Man må bare elske Kvinneguiden som nærer på å spekulere og samtidig prøve å fremstå som de har kunnskap om dette.. 

Anonymkode: 2b346...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe sier meg at samlivet deres har handlet om deg og barna i alle år, nå har han bestemt seg for å leve livet på sine premisser uten å ta hensyn til noen andre. 

Ufattelig mange menn som har hatt det slik. 

Da er mannen tafatt. 

Hvorfor har han gått inn i dette da, fått kone og barn ? Alle med litt innsikt forstår at familielivet ikke alltid er noe dans på roser og en må kanskje ofre seg litt. 

For meg tyder det på at han har komt i den klassiske midtlivskrisen og dette er løsningen hans. En kortvarig løsning som jeg tipper han vil angre på senere. For hverdagen med den nye dama vil komme uansett og da er det mer rot, med mine, dine og våre barn. 

Nei, menn er korttenkte når det gjelder mus

• Liker 6
Skrevet

Han er fullstendig ferdig med forholdet deres, og har ingen sorg rundt det. Det betyr ikke at det er noe feil med ham og i hvert fall ikke at han har noen diagnoser - han er bare ferdig.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg regner med at han har tenkt på dette i lang, lang tid og føler en lettelse når han har tatt skrittet. Det går jo frem at det har vært dårlig stemning.

Hun har fått mye ansvar på grunn av hans reising. Han har vært i skvis mellom krav på jobben og misfornøyd kone. Det er også veldig slitsomt.

Tiden vil vise om det var riktig eller gal avgjørelse for ham. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ts her. I dag kom han hjem fra jobb, går rundt i huset og plystrer og synger, i så godt humør. Mens jeg bruke halve arbeidsdagen min på å snakke med megler, snakke med banken, jobbe med samværsavtale osv. 

lag en profil uten bild

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noe sier meg at samlivet deres har handlet om deg og barna i alle år, nå har han bestemt seg for å leve livet på sine premisser uten å ta hensyn til noen andre. 

Ufattelig mange menn som har hatt det slik. 

Litt merkelig at samlivet ikke skal drive seg om barn man får..? 

Litt merkelig at "deg og barna" er samme sak for enklte. Regner med at han ville ha disse ungene. 😂

Stakkars menn som dag inn og dag ut må ta hensyn til de menneskene de velger å ha i livet sitt eller skape!!

Om de bare hadde hatt den friheten kvinner alltid har hatt utenfor hjemmet, ville det nok ikke blitt så tøft og ensporet at de trenger en avveksling 😭

Anonymkode: 5a8dd...92a

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (6 minutter siden):

Han er fullstendig ferdig med forholdet deres, og har ingen sorg rundt det. Det betyr ikke at det er noe feil med ham og i hvert fall ikke at han har noen diagnoser - han er bare ferdig.

Det er jo noe feil med han når han ikke gidder å ta hensyn til den han har hatt som sin nærmeste de siste 20 årene. 

Anonymkode: 270c3...580

• Liker 4
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Høres ut som om han er forelsket (/ betatt)

Anonymkode: 270c3...580

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Altså.. en ting er de som er ferdig med forholdet og vil skilles, men hva i helvete er det med disse idiotene som slenger alt ansvaret for å ordne opp i fanget på partneren de er "ferdig" med? "Jeg vil skilles, værsegod, fiks det du". Man skulle jo tro at de hadde gjort iallefall noe forarbeid og planlagt for det, men neeeida.. dette skal selvsagt partneren de er "ferdig med" ordne opp i..

TS, ikke la ham slippe unna ansvaret. Han får jaggu delta med sitt, selv om han tydeligvis ikke er vant til det.

Anonymkode: d9154...b7b

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså.. en ting er de som er ferdig med forholdet og vil skilles, men hva i helvete er det med disse idiotene som slenger alt ansvaret for å ordne opp i fanget på partneren de er "ferdig" med? "Jeg vil skilles, værsegod, fiks det du". Man skulle jo tro at de hadde gjort iallefall noe forarbeid og planlagt for det, men neeeida.. dette skal selvsagt partneren de er "ferdig med" ordne opp i..

TS, ikke la ham slippe unna ansvaret. Han får jaggu delta med sitt, selv om han tydeligvis ikke er vant til det.

Anonymkode: d9154...b7b

De tenker ikke på sånt, de tenker med kuken. Klart det er vanskelig å konsentrere seg om å ringe FVK og advokat når kuken står til værs. Å multitaske takler enkelte menn ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Midlivskrise? Uansett høres han patetisk ut akkurat nå, så good riddance.

Anonymkode: 98745...132

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han som vil skilles. Hadde ikke løftet en finger for å styre med boligmegler. Dette får han da fikse 100 % selv 😊

Anonymkode: 37bf2...0f7

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men hvorfor er det bare du som. må bruke tid på dette? Kan ikke han ta noe av det når dette skjer på hans initiativ? 

Anonymkode: 1a440...45f

Eneste grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg vil vekk raskest mulig, og han gjør ingenting fornuftig med det. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Når han plystrer og lignende virker det jo som at han et eller annet markeringsbehov. Hadde han vært helt ferdig og dere ikke krangler tenker jeg han ville oppført seg mer normalt, kanskje mer som om du skulle vært en bekjent/venn. Kanskje ikke helt det heller da men vil tro at han da ikke hadde giddet å gå rundt sånn. 

Han skjønner jo at det å oppføre seg så livsglad rett etter han har bedt om skilsmisse kan føre til dårlig stemning, så hvorfor vil han ta den sjansen? Hadde kanskje vært mer naturlig hvis han faktisk er helt ferdig å ikke gjøre så mye ut av seg for å unngå mest mulig konfrontasjoner og heller bli ferdig med ting. 

Min umiddelbare tanke var at han prøver å kamuflere noe slikt som feks redsel da det virker så tilgjort ut fra det du skriver. 

Anonymkode: 46098...b91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eneste grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg vil vekk raskest mulig, og han gjør ingenting fornuftig med det. 

Det forstår jeg, men skal du flytte ? Kan ikke han flytte ut, du pakker ei lita reiseveske til han med kløpulver i. Så ordner du papirene og rydder ut alt i DIN favør i ro og mak. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men vil barna være noe hos ham i det hele tatt da? Når han nesten aldri har vært hjemme, så er han jo totalt hjelpeløs mtp hverdagslogistikken med lekser, vennegrupper, foreldremøter, dugnader, fritidsaktiviteter og helger med cuper/stevner? Eller har han tenkt å fortsette med å være fullstendig fraværende og sikkert skape seg en ny familie med en ny dame? Passer på å få så mye bidrag til barna som du kan, stakkars barn som ikke har noe forhold til far fordi han aldri har giddet å være hjemme. 

Anonymkode: 37bf2...0f7

AnonymBruker
Skrevet

Han har godt av å få det ansvaret. Han har vel vært med å lage barna ? 5 minutts moro som resulterer i 18 års forpliktelser. Det burde han ha tenkt på...

Han bryter opp familien og da kicker kanskje samvittigheten inn når han ser hva han har gjort med barna. Forhåpentligvis blir han superdad.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor? 

Hadde bare gått ut i det han kom hjem - møtt ei venninne, tatt litt vin, kommet hjem når jeg følte for det. 

Du venner han til at du ordner opp det praktiske. Du lar han tro han står i 50-50. Du inntar offerrollen. 

Anonymkode: 88d34...253

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han som vil skilles. Hadde ikke løftet en finger for å styre med boligmegler. Dette får han da fikse 100 % selv 😊

Nja... største felles verdien kan jo være greit at man eventuelt fikser sammen. Du mener sikkert godt, men i et skilsmisseoppgjør kan det være greit å holde hodet kaldt og snakke sammen med megleren. 

Anonymkode: 936bd...628

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...