Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er fornøyd med avgjørelsen som er tatt. Usjarmerende nok er han ikke så opptatt av å skåne deg. 

Anonymkode: 74e0e...d86

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er helt normal oppførsel fra partneren når han eller hun velger å bryte et samliv. Gjorde det selv. Sa kort og greit: det er slutt og jeg vil skilles. Han var et stort spørsmålstegn. Jeg var helt kald, ga han ingen forklaring eller noe. Snakket deretter kun om praktiske ting i forhold til barna,hus og lån. Han prøvde å få meg til å snakke om følelser, tok fram bilder av oss når vi var unge og forelsket, satte på musikk og ville ha meg med på date. Ignorerte han totalt. Folk utenfra ville tenkt at jeg var ond og behandlet han dårlig. Men som man sår, så høster man. 

Kanskje ts har oppført seg på en måte som gjør at mannen har fått nok ? 

Kanskje han har søkt trøst utenfor ?

Hvem vet ? Ikke KG ivertfall

Men en ting er ivertfall sikkert og det er at et samlivsbrudd er en fryktelig tøff prosess å gå gjennom og de begge og barna vil kjenne på det. Kanskje i lang tid også. 

Anonymkode: 2ead3...fe9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det høres mistenkelig lett ut for ham, spesielt i forhold til at barna deres også får livet omkalfatret.

Han er ikke uanfektet fordi han allerede har jobbet seg gjennom bruddet og bearbeidet hva det kan gjøre med barna, men at han mentalt hopper over den fasen pga at han er på ny dame. 

Beklager ts, men han er dårlig papir når han nynner på siden av det han utsetter sine nærmeste for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har nok allerede ny dame. Menn i den situasjonen som deres går aldri før de har noe nytt. Enten allerede et forhold, eller så har han vært utro en stund. Vent til du har flyttet så går det ikke så lang tid før du får høre at han allerede har dame. Og da skjønner du at han er jo nødt til å ha truffet henne før det ble slutt med deg. Sier ikke dette for å være dust, men for å forberede deg. 

Anonymkode: 2b26b...981

Enig. Hvis en kvinne bryter et forhold er det fordi hun går FRA noe. Hvis en mann bryter et forhold er det fordi han går TIL noe. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres normalt ut, nesten. Er jo litt spesielt om han dater før dere har blitt ferdig, men ellers høres det ganske normalt ut, pleier kanskje å være mest damene som gjør seg ferdig på dette viset bare.

Anonymkode: ae516...4f7

Det er kun damene som gjør dette. Hvis menn gjør dette har de allerede ny dame. Ingen mann oppfører seg sånn uten at han er forelsket og har møtt ei ny dessverre.

Anonymkode: a97b4...75e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig. Hvis en kvinne bryter et forhold er det fordi hun går FRA noe. Hvis en mann bryter et forhold er det fordi han går TIL noe. 

Det er kun damene som gjør dette. Hvis menn gjør dette har de allerede ny dame. Ingen mann oppfører seg sånn uten at han er forelsket og har møtt ei ny dessverre.

Dette var noe av det dummeste jeg har lest på KG, gratulerer.

Anonymkode: af3b1...6c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette var noe av det dummeste jeg har lest på KG, gratulerer.

Hehe. Jeg vet et eneste eksempel om en mann som gikk fra et forhold uten å ha noen ny. Ellers er det alltid damen. Og mennene er «sjokkerte» 🙄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe. Jeg vet et eneste eksempel om en mann som gikk fra et forhold uten å ha noen ny. Ellers er det alltid damen. Og mennene er «sjokkerte» 🙄

Vet ikke om SSB har statistikk på dette, om grunnen hvorfor menn eller kvinner går fra hverandre. Til ny partner eller ikke. Både menn og kvinner  kan leve lenge i et dårlig dårlig forhold. Det leser jo vi stadig her på KG: hvorfor er du sammen med en drittsekk i 20 år, hvorfor fikk du 3 barn med henne, hvorfor tilga du utroskap osv. 

Både menn og kvinner går fra noe og til noe. De søker noe bedre, et bedre liv og shit samme om det er ny mann eller dame, ny hobby, ny jobb, ny tilværelse som er grunnen.

Anonymkode: 2ead3...fe9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gled deg til å endelig bli deg selv igjen. 
Endelig leve det livet du fortjener. 
❤️❤️

Anonymkode: 51d31...56a

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med advokat slik at han ikke lurer deg økonomisk. 

Anonymkode: e0162...33d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her. I dag kom han hjem fra jobb, går rundt i huset og plystrer og synger, i så godt humør. Mens jeg bruke halve arbeidsdagen min på å snakke med megler, snakke med banken, jobbe med samværsavtale osv. 

Anonymkode: 875b6...b37

Dette er helt vanlig for parten som allerede har sjekket ut av forholdet og har lagt planen og tenkt på dette 1 år. Høres ut som han har noen andre i kikkerten også. Usympatisk, ja. Men vil tro dere har hatt det dritt de siste årene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet i kontakt med mange kinky mannfolk som er dypt ulykkelig i et forhold med ei dame som ikke viser noen interesse i de samme tingene som han, kun et fåtall forlater dama de har, de som gjør det har i disse tilfellene ikke noen nye, de tørr å gå ut i usikkerheten og møter seg selv på måter som trolig gjør at de blir lykkeligere fra det øyeblikket de har gjort det slutt.

Det er litt uklart om dette er noe som kan ha foregått i TS historie, men det er i vertfall en mulighet for hvordan han oppfører seg som at han endelig kan puste.

Det jeg liker minst med historien vi har hørt her er hvordan han ikke ser ut til å ta tak i de praktiske tingene som må ordnes nå. Livet selv kommer da trolig til å gi han en god oppvekker, men det er ikke sikkert å si hvilken det ender med å bli. Da er min oppfordring til TS, vennligst la han få føle konsekvensene, fullt og helt.

Anonymkode: 10969...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han har jobbet og reist mye pga et prosjekt. Jeg har hatt ansvaret for hus og barn og vært utslitt. Han har dessverre ikke brydd seg. Har ikke vært supergod stemning pga dette.

Jeg har nok vært der mannen din er, altså ferdig med forholdet. Men jeg hadde aldri flørtet og oppført meg som en tulling foran deg. Men jeg har vært ferdig med forholdet og nok oppleves som litt kald og avisende. Jeg har også opplevd det andre veien av en X og  ja det er vondt. Men ofte har det gått lenge der man ikke har vært partneren mere to romkamerater med barn som har tatt hverandre helt for gitt. Jeg ville tatt en prat og si at det gjør vondt og du respekterer bruddet, men at det faktisk gjør vondt og se han flørte og sånt og foretrakk at han holdt det litt borte fra deg, så lenge dere bodde under samma tak. 

Anonymkode: 364f9...30e

• Liker 1
Skrevet

Enkelt, han er ferdig med deg, og det for lenge siden. Endelig godt å få begynne på et nytt liv. Det kan da ikke ha vært så bra mellom dere på en lang stund.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok tenkt på dette lenge og muligens planlagt det over lengre tid, derav upåvirket. I hodet hans har nok forholdet for lengst tatt slutt.

Anonymkode: bf02d...2b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. I dag kom han hjem fra jobb, går rundt i huset og plystrer og synger, i så godt humør. Mens jeg bruke halve arbeidsdagen min på å snakke med megler, snakke med banken, jobbe med samværsavtale osv. 

Klarer du gi ansvaret over på han? La han styre megler og bestille time for obligatorisk familierådgivning….

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring, spam, avsporinger, samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altfor svart/hvitt.

Det oftest kvinnen som går, men i 30% av tilfellene er det mannen. Det er også ganske mange.

Det er mange menn som går uten at de har truffet noen andre også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (12 minutter siden):

Altfor svart/hvitt.

Det oftest kvinnen som går, men i 30% av tilfellene er det mannen. Det er også ganske mange.

Det er mange menn som går uten at de har truffet noen andre også.

Virkelig?

Men her er det jo et menneske i tråden som kun kjenner til ett eksempel hvor det motsatte er tilfelle.

—————————————————-

Er manglende evne til refleksjon noe som har blitt edgy og kult?

Kjenner jeg blir flau på andres vegne over måten å argumentere på. Det blir spesielt ille når man vet det er et «voksent» menneske som sitter og taster.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han har jobbet og reist mye pga et prosjekt. Jeg har hatt ansvaret for hus og barn og vært utslitt. Han har dessverre ikke brydd seg. Har ikke vært supergod stemning pga dette.

Så med andre ord har han egentlig aldri brydd seg så mye om hvordan du har det og ikke ønsket å gjøre en endring fordi han trivdes. Forventer du egentlig at han skal bry seg nå?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Høres ut som han allerede har en ny kvinne på lur i bakgrunnen. Eller flere. Eventuelt forventer han at de vil komme strømmende det øyeblikket han forkynner for verden at "damer, nå er jeg singel! Kom og få!"

Halvgamle menn er det ikke så stor rift om. Hva er han...50? 45? Tipper han tror han skal få seg dame på 25.

Bare slutt å tenk på fyren, konsentrer deg om å gå videre og glemme han. Legg planer for livet ditt fremover, livet uten han. Ikke stress med å date, vent til du er moden for det og klar. 

Hvor gamle er barna deres? Bor alle hjemme?

Anonymkode: 3827a...7dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...