AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Hei Innser at jeg har blitt utsatt for kontroll og fysisk vold av partner over en lang periode. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg evt kan få hjelp, så har bestilt time hos fastlegen. Men kan fastlegen hjelpe meg eller er det bare bortkastet? Har noen andre erfaringer? Anonymkode: cea03...749 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Du må snakke med noen i alle fall, så det kan være et sted å begynne. Krisesenter kan sikkert også hjelpe. Vil du ut av forholdet? Anonymkode: 8ad91...402 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du må snakke med noen i alle fall, så det kan være et sted å begynne. Krisesenter kan sikkert også hjelpe. Vil du ut av forholdet? Anonymkode: 8ad91...402 Takk for tips. Kan krisesenter hjelpe selv om det ikke er akutt akkurat nå også? Vet ikke om jeg vil ut av forholdet. Redd han ikke blir enkel å samarbeide med om barna dersom jeg går.. Anonymkode: cea03...749
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Fastlegen vet nok hvor det er lurt at du får kontakt. Som oftest er dette kommunalt nivå Anonymkode: 73802...912 1
Stor pike Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Hvis du har sår og merker, kan fastlegen ta bilder så du har bevis hvis du vil anmelde. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for tips. Kan krisesenter hjelpe selv om det ikke er akutt akkurat nå også? Vet ikke om jeg vil ut av forholdet. Redd han ikke blir enkel å samarbeide med om barna dersom jeg går.. Anonymkode: cea03...749 Krisesenter kan ALLTID hjelpe når du er i et sånt forhold. ❤️ Anonymkode: 0b1c4...719 3
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for tips. Kan krisesenter hjelpe selv om det ikke er akutt akkurat nå også? Vet ikke om jeg vil ut av forholdet. Redd han ikke blir enkel å samarbeide med om barna dersom jeg går.. Anonymkode: cea03...749 Skjønner det ikke er enkelt, men til syvende og sist er det du som bestemmer over livet ditt og hva du skal finne deg i. Beklageligvis er det mennesker som oppfører seg slik mot andre, men det er kun du som må stå opp for deg selv og barna dine. Bekymringen om at det ikke blir enklere med barna skal du ikke tenke på, du skal beskytte barna mot en voldelig mann. Man kan kun velge for seg selv og velge hvordan man vil ha det i livet. Gå nå før det er for sent. Anonymkode: 54d96...d89 1
Slarti Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august Fastlege og krisesenter kan hjelpe. Det trenger ikke være akutt for å få hjelp og henvisning fra dem. Man kan få hjelp fra dem selv om du ikke "bor" hos dem. Om fastlegen kan ta deg på veldig kort varsel start der. Om ikke ring krisesenteret (om du ikke finner ditt lokale ring 02800 og dem vil kunne veilede deg videre) Så er opp til deg hvor du vil starte, men fastlegen er like mye for psykisk hjelp som sykemelding du brekker foten. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Takk for tips. Kan krisesenter hjelpe selv om det ikke er akutt akkurat nå også? Vet ikke om jeg vil ut av forholdet. Redd han ikke blir enkel å samarbeide med om barna dersom jeg går.. Anonymkode: cea03...749 "Du trenger ikke å være i akutt krise for å få hjelp på krisesenteret. Sentrene tilbyr beskyttelse, sikkerhet, råd og veiledning til voksne og barn." https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 8ad91...402 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Takk for alle tips🥰 Står ikke i noe akutt nå, men tenker en prat med fastlegen er lurt uansett. ts Anonymkode: cea03...749 1
Slarti Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Står ikke i noe akutt nå, men tenker en prat med fastlegen er lurt uansett. Høres bra ut. Fastlegen er en fin start Lykke til
AnonymBruker Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august Min erfaring er at man ofte ikke blir tatt ordentlig på alvor av personer som ikke har opplevd slikt selv. Vær derfor helt ærlig med fastlegen, og ikke la han «jatte» med deg. Dette er alvorlig og sørg for at du blir tatt på alvor! BRA at du tar tak i dette og håper og tror du kan gå ifra han i nærmeste framtid. Vær sterk, du klarer det! Anonymkode: b7b16...e46
Bergknapp Skrevet 8. august #14 Skrevet 8. august Du er tøff som har erkjent ig tar tak i dette! Ring krisesenter, hvis du ikke får hjelpen du trenger hos fastlegen. Lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 8. august #15 Skrevet 8. august Om fastlegen ikke kan sette i gang konkrete tiltak, så kan alt du forteller journalføres og styrke din sak ved en eventuell anmeldelse, barnefordeling osv, dersom du etter hvert klarer å gå fra han. Anonymkode: 372f5...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august Hvis du fortsetter i forholdet bør du prøve å samle bevis i tilfelle du ønsker å gå senere. Levde i et voldelig forhold selv over lang tid, men er vanskelig å bli trodd hvis en ikke har noen bevis.. Anonymkode: 48089...392 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du fortsetter i forholdet bør du prøve å samle bevis i tilfelle du ønsker å gå senere. Levde i et voldelig forhold selv over lang tid, men er vanskelig å bli trodd hvis en ikke har noen bevis.. Anonymkode: 48089...392 Enig, dette er viktig. Om du ikke har video eller audio-bevis, så skriv ned alle situasjoner, med klokkeslett og alt. Når du har hele konteksten og tidspunktet så blir alt så mye mer troverdig og ekte for folk, og i retten også. Anonymkode: 8ad91...402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå