AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Halla... Sekk til tredjeklassinger.. Jeg har ei jente som begynner i tredje nå og både første og andre året har hun fått ny skolesekk fordi hun blir fort lei og ville ha ny. Jeg forventet at hun skulle bruke den forrige sekken sin fra andre klasse, men det ville hun ei da hun så en rosa sekk fra Lindex. Jeg sa ja til den, men kom på nå at det er jo ikke akkurat Beckmann sekk. Den har litt polstring, men er ganske tynn og lett. God plass i den. Hun har klaget på Beckmann over at de er så tunge, og jeg forstår hvorfor hun sier det Uansett, har det noe å si hva slags sekk det er så lenge den er god å ha på for henne? Hun skal bare ha iPad, penal og matpakke. Kanskje en eller to bøker.. Anonymkode: dcdef...08a
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august «Vil ha ny fordi hun er lei» faktisk. Det må ikke være beckman, men jeg gikk inn på lindex for å se hva nettutvalget var, og det er ikke en eneste sekk der jeg hadde godtatt som skolesekk. Anonymkode: 6fa3e...d66 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 time siden): «Vil ha ny fordi hun er lei» faktisk. Det må ikke være beckman, men jeg gikk inn på lindex for å se hva nettutvalget var, og det er ikke en eneste sekk der jeg hadde godtatt som skolesekk. Anonymkode: 6fa3e...d66 Men hvorfor ? Er det pga utseendet? Anonymkode: dcdef...08a
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hvorfor ? Er det pga utseendet? Anonymkode: dcdef...08a Pga manglende ergonomi. Anonymkode: e5710...8df 2
svartkatt Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Ergonomi er vel og bra det, men folk er likevel forskjellige. Så er ikke nødvendigvis best med f.eks. Beckmann for alle. Dessuten kan hun alltid gå tilbake til den forrige sekken om Lindesekken ikke duger.
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Sekk fra Lindex..? Jaja, da blir det nok ny sekk til neste år og da.. hvis ikke du som mor er den som bestemmer da.. Anonymkode: 12ab9...c1f 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sekk fra Lindex..? Jaja, da blir det nok ny sekk til neste år og da.. hvis ikke du som mor er den som bestemmer da.. Anonymkode: 12ab9...c1f Jeg bestemte at det var greit. Fordi den ikke var så dyr. Hva så om ungen får ny sekk hvert år ? svartkatt skrev (2 timer siden): Ergonomi er vel og bra det, men folk er likevel forskjellige. Så er ikke nødvendigvis best med f.eks. Beckmann for alle. Dessuten kan hun alltid gå tilbake til den forrige sekken om Lindesekken ikke duger. Ja, det var litt det jeg tenkte også, hun gleder seg til skolestart og har funnet et kjempefint sett med klær. Nå gleder hun seg til skolestart bare pga sekken Anonymkode: dcdef...08a
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august Bortskjemt unge. Tafatt forelder. Gi henne en handlepose fra rema. Og et tips; hvis du vil bli likt - aldri si til folk at ungen får nytt fordi hun "gikk lei" av det andre hun hadde. Folk blir kvalme av sånt🤮 Anonymkode: 06e69...64c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Høres ut som du oppdrar en unge som aldri får nei, får viljen sin til alt. Du vil virkelig få problemer seinere. Skikkelig unge som sikkert vil få slengt etter seg bortskjemt dritt unge av andre, og at ho er mamma jente med mamma penger. Du gjør som du vil men hadde begynt å sette ned foten å si nei Anonymkode: 987dc...6c3 2
mommyaka Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Halla... Sekk til tredjeklassinger.. Jeg har ei jente som begynner i tredje nå og både første og andre året har hun fått ny skolesekk fordi hun blir fort lei og ville ha ny. Jeg forventet at hun skulle bruke den forrige sekken sin fra andre klasse, men det ville hun ei da hun så en rosa sekk fra Lindex. Jeg sa ja til den, men kom på nå at det er jo ikke akkurat Beckmann sekk. Den har litt polstring, men er ganske tynn og lett. God plass i den. Hun har klaget på Beckmann over at de er så tunge, og jeg forstår hvorfor hun sier det Uansett, har det noe å si hva slags sekk det er så lenge den er god å ha på for henne? Hun skal bare ha iPad, penal og matpakke. Kanskje en eller to bøker.. Anonymkode: dcdef...08a Nei. Så lenge hun ikke får vondt i ryggen vil jeg si at hun kan bruke denne. Og kult at hun vil bruke "ikke merke" ryggsekk. Skjønner ikke hva folk her inne klager på...om hun får sekk vært år til kansje 300 kroner er jo bedre rb foreldre som kjøper 1000 kroner sekk, jakke til 10.000 eller iPhone 16 til barna vært år..for der er mote 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august mommyaka skrev (6 minutter siden): Nei. Så lenge hun ikke får vondt i ryggen vil jeg si at hun kan bruke denne. Og kult at hun vil bruke "ikke merke" ryggsekk. Skjønner ikke hva folk her inne klager på...om hun får sekk vært år til kansje 300 kroner er jo bedre rb foreldre som kjøper 1000 kroner sekk, jakke til 10.000 eller iPhone 16 til barna vært år..for der er mote Man trenger ikke å ha vondt i ryggen for at en sekk skal gi skade. Barn under utvikling skal ha sekker som gir tilstrekkelig støtte og belaster riktig. Anonymkode: 6fa3e...d66
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august Men hvor mye bærer unge e egentlig den sekken på ryggen. Mine bor fire minutter å gå fra skolen, og de bruker kun det ene klasserommet utenom gymtimene. På tur er det omtrent bare matboks oppi, så det blir ikke tungt. Mine har Tinka som skal være ok, men forstår egentlig ikke hele greia med at det MÅ være ergonomisk riktig om de ikke har en halvtime å gå til skolen med tung pc oppi...... Anonymkode: c3890...6b8 1 1
Gjest jegerrinne Skrevet 9. august #13 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men hvor mye bærer unge e egentlig den sekken på ryggen. Mine bor fire minutter å gå fra skolen, og de bruker kun det ene klasserommet utenom gymtimene. På tur er det omtrent bare matboks oppi, så det blir ikke tungt. Mine har Tinka som skal være ok, men forstår egentlig ikke hele greia med at det MÅ være ergonomisk riktig om de ikke har en halvtime å gå til skolen med tung pc oppi...... Anonymkode: c3890...6b8 Spørs mye hvor du bor. Våres bærte fra 2 klasse pc og 3 til 4 bøker. Gikk ca 3 km til og 3 km hjem hver dag. På ungdomskolen fikk jeg sjokk når vi veiet sekken til sønnen 12kg med bøker og pc, gikk da 1.5 km så buss dette begge veier. Så på videregående ja da ble det himmel som ungdommen her sa 0 bøker kun pc og penal
mommyaka Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke å ha vondt i ryggen for at en sekk skal gi skade. Barn under utvikling skal ha sekker som gir tilstrekkelig støtte og belaster riktig. Anonymkode: 6fa3e...d66 Her har de ikke så mye i sekken. Værre på ungdomsskolen der jentene går med veske på armen med bøker etc .
FrkSolsikke Skrevet 9. august #15 Skrevet 9. august Jeg mener at dette går fint. Det er ikke mye bøker i skolesekkene lenger. Som du sier, pennal, en iPad og en bok i ny og ne. Så enn så lenge går dette fint. Når det blir flere tyngre bøker i sekken etterhvert, kan hun kanskje få en sekk med mer støtte, men enn så lenge går den rosa fine sekken veldig fint 😀
AnonymBruker Skrevet 9. august #16 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som du oppdrar en unge som aldri får nei, får viljen sin til alt. Du vil virkelig få problemer seinere. Skikkelig unge som sikkert vil få slengt etter seg bortskjemt dritt unge av andre, og at ho er mamma jente med mamma penger. Du gjør som du vil men hadde begynt å sette ned foten å si nei Anonymkode: 987dc...6c3 Hun betalte selv😂 jeg forklarte henne at jeg kjøper ikke ny sekk fordi hun fikk i fjor. Da ville hun betale den selv. Det var resten av pengene hennes, og hun ville ha den. Jeg forklarte henne at da har hun ikke mer penger, men likevel. Fortsatt lykkelig. Og hva faen vet du ? AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bortskjemt unge. Tafatt forelder. Gi henne en handlepose fra rema. Og et tips; hvis du vil bli likt - aldri si til folk at ungen får nytt fordi hun "gikk lei" av det andre hun hadde. Folk blir kvalme av sånt🤮 Anonymkode: 06e69...64c Tafatt fordi jeg sa ja ? Hun overtalte meg ikke akkurat. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvor mye bærer unge e egentlig den sekken på ryggen. Mine bor fire minutter å gå fra skolen, og de bruker kun det ene klasserommet utenom gymtimene. På tur er det omtrent bare matboks oppi, så det blir ikke tungt. Mine har Tinka som skal være ok, men forstår egentlig ikke hele greia med at det MÅ være ergonomisk riktig om de ikke har en halvtime å gå til skolen med tung pc oppi...... Anonymkode: c3890...6b8 Ja her tar det fem - ti minutter å gå til skolen, men jeg kjører henne alltid pga jeg skal videre til jobb. Hun bærer ikke mye akkurat.. Anonymkode: dcdef...08a
AnonymBruker Skrevet 9. august #17 Skrevet 9. august FrkSolsikke skrev (4 minutter siden): Jeg mener at dette går fint. Det er ikke mye bøker i skolesekkene lenger. Som du sier, pennal, en iPad og en bok i ny og ne. Så enn så lenge går dette fint. Når det blir flere tyngre bøker i sekken etterhvert, kan hun kanskje få en sekk med mer støtte, men enn så lenge går den rosa fine sekken veldig fint 😀 Når det blir tyngre er det viktigere at det er mer ergonomisk. Da er hun også eldre så blir nok lettere å forklare for henne da. Hun har jo sagt selv at hun bærer jo ikke mye oppi sekken. De to forrige sekkene hennes er ganske tunge selv uten noe oppi Anonymkode: dcdef...08a
AnonymBruker Skrevet 9. august #18 Skrevet 9. august mommyaka skrev (1 time siden): Nei. Så lenge hun ikke får vondt i ryggen vil jeg si at hun kan bruke denne. Og kult at hun vil bruke "ikke merke" ryggsekk. Skjønner ikke hva folk her inne klager på...om hun får sekk vært år til kansje 300 kroner er jo bedre rb foreldre som kjøper 1000 kroner sekk, jakke til 10.000 eller iPhone 16 til barna vært år..for der er mote Hun er fortsatt liten, så vet ikke om merkepress er reelt enda, men hun har virkelig glede i å kunne velge klær osv selv. Vi kjøper for det meste i kjedebutikker så holder budsjettet lavt. Den forrige sekken kjøpte vi på salg, da kostet den 600 og jeg syntes det var ganske dyrt. Når hun er sånn som blir lei (det blir jeg og, så skjønner henne godt ), så er det fint at det ikke koster så mye. Hun kommer garantert til å bli lei av denne rosa sekken etterhvert, men da har hun den fra i fjor så det er ikke noe stress Anonymkode: dcdef...08a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå