Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Undersøker litt ift å kjøpe bunad. Det er flere alternativer. I mitt tilfelle ønsker jeg å kjøpe vest-agder bunad til herre. Det er mange forskjellige nettsider. Husfliden er dyrest , så kommer embla og norskebunader under. Leser bra og dårlig kritikk av de «billige» Har noen erfaringer eller råd om hvor jeg trygt kan bestille fra ? På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis trygghet er en krav er husfliden beste alternativ. 

Anonymkode: 0bc1a...fc5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Husfliden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

hvis trygghet er en krav er husfliden beste alternativ. 

Anonymkode: 0bc1a...fc5

Takk. Men hører også at det er deler av huslfliden som også blir gjort i utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med Norske Bunader. De gjør dårlig arbeid og det synes. Embla kjenner jeg ikke til. 

Anonymkode: 9d516...f74

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Hadde valgt husfliden.  Eller sjekket opp om noen i ometåde du bor som broderer og monterer. Finner du noen i nærmer som gjør det kan du kjøpe matrial pakke og få de til å brodere og å montere

Vi gjorde det siste på ungdommen her. Kjøpte material pakke, ei vennine av svigermor broderte og en annen vennine av søsteren til mannen monterte for oss

AnonymBruker
Skrevet

Husfliden. En del bunader fra Embla kan man se at det er tatt snarveier i broderiene. 

Anonymkode: 7d99b...caf

• Liker 1
Skrevet
Hjelmesett skrev (På 8.8.2025 den 15.37):

Takk. Men hører også at det er deler av huslfliden som også blir gjort i utlandet. 

Kanskje du kan finne en lokal syer/syerske som lager disse bunadene?

AnonymBruker
Skrevet

Til et så dyrt plagg som bunad ville jeg aldri valgt billigste alternativ men gått etter kvalitet. Det beste er viss du finner en lokal bunadstilvirker. De har ofte stort fokus på håndverket og du kan sjekke kvaliteten på arbeidet dems. Ellers ville jeg valgt husfliden fremfor de 2 andre alternativene. 

Skal selv kjøpe 2 nye bunader om noen år og da er kvaliteten første prioritet. Har selv en bunad jeg arvet sydd, brodert og montert på slikt kurs hos lokale husfliden. Fantastisk kvalitet og vil vare i generasjoner fremover. Nok stoff til å tilpasse den noen størrelser opp og mulighet for å gjøres mindre. En bunad er en såpass dyr investering at kvalitet er det viktigste punktet ved valg av tilvirker for meg.

Anonymkode: ec808...85e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...