Svart skjerm Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august "Dersom vi ikke har formuesskatt, så kan man for eksempel ikke få arbeidsledighetstrygd dersom man blir arbeidsledig". …Og det kommer fra dama som aldri har hatt en eneste jobb eller tatt en utdannelse. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jens-stoltenberg-slaktes-for-naringsfiendtlig-politikk-vanvittig-vas-og-fjas/o/5-95-2557791 5 4
Tiuren Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Det sies man får de politikerne man fortjener.... Jeg må ha gjort mye galt. 3 4
Contigo Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Tonje Brenna fremstår for meg litt… enkel om man kan si det. Ikke helt skarp liksom. Også syntes jeg de har valgt merkelige ministerposter til henne. Først var hun utdanningsminister, uten selv å ha noen utdannelse. Hennes høyeste utdannelse er Jessheim videregående. Også blir hun arbeidsminister uten å selv å ha hatt en jobb? Det virker nesten som om de bare finner et sted å plassere henne, fordi Tonje Brenna SKAL være minister, uten at jeg helt forstår hvorfor det er så viktig for Arbeiderpartiet. 21 6
LiseTV Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Contigo skrev (3 minutter siden): Tonje Brenna fremstår for meg litt… enkel om man kan si det. Ikke helt skarp liksom. Også syntes jeg de har valgt merkelige ministerposter til henne. Først var hun utdanningsminister, uten selv å ha noen utdannelse. Hennes høyeste utdannelse er Jessheim videregående. Også blir hun arbeidsminister uten å selv å ha hatt en jobb? Det virker nesten som om de bare finner et sted å plassere henne, fordi Tonje Brenna SKAL være minister, uten at jeg helt forstår hvorfor det er så viktig for Arbeiderpartiet. Tonje enkel? Hun er direkte. Er det en politiker som er enkel så er det Listhaug. 6
Contigo Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august (endret) LiseTV skrev (På 8.8.2025 den 17.16): Tonje enkel? Hun er direkte. Er det en politiker som er enkel så er det Listhaug. Tonje fremstår som en som prater før hun har rukket å koble hjernen og munnen sammen. Hun er kjempegod på å si noe hun er godt forberedt på, men stiller man henne et spørsmål hun ikke har forberedt, så blir det ikke like bra. Endret 9. august av Contigo 5 1
Tiuren Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Contigo skrev (2 timer siden): Tonje Brenna fremstår for meg litt… enkel om man kan si det. Ikke helt skarp liksom. Også syntes jeg de har valgt merkelige ministerposter til henne. Først var hun utdanningsminister, uten selv å ha noen utdannelse. Hennes høyeste utdannelse er Jessheim videregående. Også blir hun arbeidsminister uten å selv å ha hatt en jobb? Det virker nesten som om de bare finner et sted å plassere henne, fordi Tonje Brenna SKAL være minister, uten at jeg helt forstår hvorfor det er så viktig for Arbeiderpartiet. Mulig hun er flink til andre ting.... Som å lage kaffe? 4 4
Svart skjerm Skrevet 9. august Forfatter #7 Skrevet 9. august Contigo skrev (21 timer siden): Tonje Brenna fremstår for meg litt… enkel om man kan si det. Ikke helt skarp liksom. Også syntes jeg de har valgt merkelige ministerposter til henne. Først var hun utdanningsminister, uten selv å ha noen utdannelse. Hennes høyeste utdannelse er Jessheim videregående. Også blir hun arbeidsminister uten å selv å ha hatt en jobb? Det virker nesten som om de bare finner et sted å plassere henne, fordi Tonje Brenna SKAL være minister, uten at jeg helt forstår hvorfor det er så viktig for Arbeiderpartiet. En av grunnene til at jeg ikke stemmer AP til høsten så hun ikke kommer til ministerpost igjen. Alt Brenna står for er galt med AP. Greit nok. Er nok av andre politikere på tinget som er politiske broilere som aldri har hatt en jobb før. Men Brenna har en fremtreden som vitner som lav sosial iq. Snuskete er hun og (habilitet- bevilger midler og posisjoner til venner). Pill råtten politiker. 6
Tiuren Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Svart skjerm skrev (14 minutter siden): En av grunnene til at jeg ikke stemmer AP til høsten så hun ikke kommer til ministerpost igjen. Alt Brenna står for er galt med AP. Greit nok. Er nok av andre politikere på tinget som er politiske broilere som aldri har hatt en jobb før. Men Brenna har en fremtreden som vitner som lav sosial iq. Snuskete er hun og (habilitet- bevilger midler og posisjoner til venner). Pill råtten politiker. Skal jeg være ærlig så tror jeg det er flere som henne, hun er bare lett å gjennomskue. Hadde det hun presterer vært unikt dårlig så ville hun ikke fått noen ministerpost. Men fra innsiden ser det normalt ut, det er flere slike og hun er en av mange, fra utsiden ser vi hvor merkelig det er. 2
Sh999 Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august LiseTV skrev (21 timer siden): Tonje enkel? Hun er direkte. Er det en politiker som er enkel så er det Listhaug. Listhaug er flink i debatter, hun er godt forberedt og er fattet og flink til å formulere seg. Hun fremstår som en dame som er trygg i seg selv og rollen sin, og vet hva hun snakker om. 12 1
LiseTV Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august Sh999 skrev (4 timer siden): Listhaug er flink i debatter, hun er godt forberedt og er fattet og flink til å formulere seg. Hun fremstår som en dame som er trygg i seg selv og rollen sin, og vet hva hun snakker om. Det at hun vet hva hun snakker om! det er det hun ikke gjør,bare slipper ut noe enkle politiske påstander som er populistiske. 2
Sh999 Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august LiseTV skrev (2 minutter siden): Det at hun vet hva hun snakker om! det er det hun ikke gjør,bare slipper ut noe enkle politiske påstander som er populistiske. Det gjelder vel i så fall hele røkla . F.eks Støre med at «nå er det vanlige folk sin tur « 🙄 11 2
Ella Grisella Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august Jeg synes hun er kul jeg! Tøff dame som kan snakke for seg! 2
Tiuren Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august Ella Grisella skrev (1 time siden): Jeg synes hun er kul jeg! Tøff dame som kan snakke for seg! Tøff som ei bøtte murstein..... 3 2
omno_guest Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august (endret) Fremstår litt dobbeltmoralsk stå der preike om at vil ha flere i jobb, når ikke selv har jobbet noe i en annen jobb og heller ikke har utdannelse. Men samtidig, har noen av de andre politikerne som Jonas, Erna, Sylvi, Trygve eller andre vært del av arbeidslivet utenom politiker? Eneste jeg vet om er Gyda fra Generasjonspartiet som har jobbet 10 år i helsevesenet og dermed vet hvordan arbeidslivet fungerer fordi hun har vært i det selv. Endret 12. august av omno_guest
Svart skjerm Skrevet 18. august Forfatter #15 Skrevet 18. august omno_guest skrev (På 12.8.2025 den 22.47): Fremstår litt dobbeltmoralsk stå der preike om at vil ha flere i jobb, når ikke selv har jobbet noe i en annen jobb og heller ikke har utdannelse. Men samtidig, har noen av de andre politikerne som Jonas, Erna, Sylvi, Trygve eller andre vært del av arbeidslivet utenom politiker? Eneste jeg vet om er Gyda fra Generasjonspartiet som har jobbet 10 år i helsevesenet og dermed vet hvordan arbeidslivet fungerer fordi hun har vært i det selv. Det er høyst betenkelig at et så lite antall av stortingspolitikerne har jobberfaring. For å være politiker er ingen jobb, det er et verv. Godt betalt sådan. Det kanskje ikke så mange vet er når Stortinget samles igjen 1. oktober, så har de hatt "fri" i 103 dager. De kaller det møtefri. Og unnskylder ofte ferien med at er de på jobb i lokallagene sine. Ute blant folk i hjemfylkene sine. Men hvor ofte ser og hører du egentlig om de? Det er den ene måneden før valget når de driver valgkamp. Brenna og mange andre på Stortinget vet veldig lite om de harde realitetene det er folk flest som er i arbeidslivet. 1
Druid Skrevet 18. august #16 Skrevet 18. august Sh999 skrev (På 9.8.2025 den 14.50): Listhaug er flink i debatter, hun er godt forberedt og er fattet og flink til å formulere seg. Hun fremstår som en dame som er trygg i seg selv og rollen sin, og vet hva hun snakker om. Ja, det handler om at hun preppes godt av dyktige folk. Overlatt til seg selv er hun kjent for å mangle vurderingsevne. Og jeg tror dette er det som gjør både Brenna og Listhaug så viktige : folk relaterer seg til enkle påstander og store bokstaver og "rett fra levra". Gyda Oddekalv demonstrerte apefakter i en debatt, og partiet fikk øyeblikkelig større oppslutning. Vi må innse at 50% av folk har under gjennomsnitlig IQ... 2 2
Ruspus Skrevet 18. august #17 Skrevet 18. august Tiuren skrev (På 8.8.2025 den 16.58): Det sies man får de politikerne man fortjener.... Jeg må ha gjort mye galt. Ja, det er enormt synd i deg. Har du vurdert psykologtime?
Tiuren Skrevet 18. august #18 Skrevet 18. august Ruspus skrev (3 timer siden): Ja, det er enormt synd i deg. Har du vurdert psykologtime? ja, men det ender alltid med at de begynner å gråte. Er ikke noe gøy.
Vera Skrevet 19. august #19 Skrevet 19. august For min del er det null problem at hun ikke har annen utdannelse enn VGS..i tråden her fremstår det som at VGS = null utdanning. Er det noe vi har for mye av i dette landet, er det mennesker med unyttige bachelor og mastergrader. Vi trenger fagfolk. For min del er det største problemet yrkespolitikere - altså mennesker som påtar seg et verv uten relevant yrkeserfaring. Det blir jo det samme som at den tillitsvalgte på jobben min sitter på et kontor i en annen landsdel og vet null om jobben jeg utfører. Selv om hun/han altså representerer meg og jobben jeg gjør. Det burde være et minimumskrav at politikere har minst 10 år yrkeserfaring. Arbeiderpartiet burde etterstrebe å gå tilbake til sine røtter - altså fagarbeidere. Politikerne vi har i dag brenner lite for partiprogrammet sitt..de brenner for rollen sin og makten den medfører. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå