Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet dette er helt avhengig av hva som står i kontrakten, men:

Vi har håndtverkere hjemme, som bygger om for oss. De er nå over 6 uker forsinket, og de blir ikke ferdige denne uken heller som "lovet". Etter avtalen skulle de vært ferdige til ferien.

I tillegg til at vi ikke har fått brukt hus og uteområder skikkelig nå i ferien, og må leve i litt kaos med tingene som venter på å komme på plass, så ryker jo den tiden vi hadde tenkt til å bruke nå i slutten av ferien på å rydde oss i stand. Alt må nå gjøres mens vi er fullt opptatt med jobb og fritidsaktiviteter (og været blir dårligere).

Har noen vært i samme situasjon, og greid å forhandle frem en form for kompensasjon? (Avslag i pris, gratis ekstraarbeid, osv).

Anonymkode: be94e...218

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket direkte med dem om dette? Hva slags grunner har de til at ting tar så lang tid? 

Anonymkode: aead9...70e

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor seriøst selskapet driver. jeg har aldri opplevd annet en god kommunikasjon, forklaringer (underleverandører...sykdom..), og at de gjør sitt beste. Og korrigerer feil. Når noe ikke blir som det skal finner vi løsninger - for eksempel var det noe som ikke ble pent, og ble for krevende å fikse, da sa jeg bare at hvis de også fikser boden (lagring) så er det greit, og vi hadde en avtale. 

Har aldri gått for det rimeligste anbudet.. Da vet du at du ender med forsinkelser, eller dårlig jobb, en vegg når du forsøker å kommunisere, og må dra det juridisk om du vil oppnå noe - noe som ekstremt sjeldent er verdt det. Ofte er disse konkurs før du kommer til erstatning til og med. 

Anonymkode: d6e0e...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Håndverkere! Ikke håndtverkere.

Anonymkode: 74e0d...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette spørs på mye. Hva er avtalt? Hadde de en konkret frist eller er det bare sånn prøve å bli ferdig innen xxx? Betaler dere fastpris for arbeidet? Har dere et økonomisk tap, eller er det bare litt mer stress med at de blir forsinket?

Anonymkode: 266ad...614

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du snakket direkte med dem om dette? Hva slags grunner har de til at ting tar så lang tid? 

De vanlige tingene: Mangel på folk, ferie og hasteoppdrag. Er heldigvis min partner som har kommunikasjonen, siden jeg kan bli litt sur 😅

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette spørs på mye. Hva er avtalt? Hadde de en konkret frist eller er det bare sånn prøve å bli ferdig innen xxx? Betaler dere fastpris for arbeidet? Har dere et økonomisk tap, eller er det bare litt mer stress med at de blir forsinket?

Anonymkode: 266ad...614

Avtalt frist til en konkret dato i juli. Noe er fastpris, noe er timespris. 

Heldigvis ikke noe økonomisk tap, hvis vi hadde hatt det hadde vi krevd det kompensert.

Anonymkode: be94e...218

AnonymBruker
Skrevet

TS, kontakt Forbrukerrådet. De har en egen greie om dette på nettsiden som heter «Når håndverkeren er forsinket med arbeidet». Der får du masse info om klage og erstatning. 

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du spør her regner jeg med at det ikke står noe i kontrakten ang dagmulkt. Det er ikke noe i loven som regulerer dagmulkt, det må derfor være regulert i kontrakten dersom dere skal ha krav på det.

Hvis dere hadde hatt noen økonomiske tap, hadde dere hatt rett på å få dette dekket.

Regner dessverre med at firmaet ikke er villige til å gi dere noe kompensasjon, men det skader ikke å sjekke.

Anonymkode: 14d34...679

Skrevet

Om det ikke er kontraktsfestet noe knyttet til dette, f.eks. dagbøter ved forsinkelse, så vil jeg dessverre tro dere har en dårlig sak. Slike ting MÅ kontraktsfestet!

AnonymBruker
Skrevet

Skal de ikke ha dagsbøter når de er et seriøst firma?

Anonymkode: f6d5c...bb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal de ikke ha dagsbøter når de er et seriøst firma?

Anonymkode: f6d5c...bb2

Ingen lov som regulerer dagsbøter, må stå i kontrakten for at man skal kunne kreve det. Vet ikke hvor vanlig det er at firmaet selv passer på å ha det i kontrakten, antar de fleste tar det med uten diskusjon hvis kjøper ber om det.

Anonymkode: 14d34...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...