Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har flyttet nylig og kan gi litt anslag på ca hva det koster? Evt hvilket byrå dere brukte. Sendt inn forespørsler til et par men ikke fått svar enda. Snakk om ca 20 m2 flyttelass. Har ikke grusomt mange ting. Kan se for meg det er dyrt da det ikke er noe tog til Tromsø men kanskje noen byråer bruker båt? Lastebil hele veien er sikkert vilt dyrt. Kanskje det lønner seg å kvitte seg med alt og kjøpe nytt og for alt jeg vet... 

Anonymkode: 12a3f...297

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen som har flyttet nylig og kan gi litt anslag på ca hva det koster? Evt hvilket byrå dere brukte. Sendt inn forespørsler til et par men ikke fått svar enda. Snakk om ca 20 m2 flyttelass. Har ikke grusomt mange ting. Kan se for meg det er dyrt da det ikke er noe tog til Tromsø men kanskje noen byråer bruker båt? Lastebil hele veien er sikkert vilt dyrt. Kanskje det lønner seg å kvitte seg med alt og kjøpe nytt og for alt jeg vet... 

Ikke samme distanse, men en tidligere nabo sendte tingene sine i posten. Skulle fra Bergen til Alta. Var vel 10 store flyttekasser hun sendte. 

Anonymkode: ccff0...88f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 14.36):

Ikke samme distanse, men en tidligere nabo sendte tingene sine i posten. Skulle fra Bergen til Alta. Var vel 10 store flyttekasser hun sendte. 

Anonymkode: ccff0...88f

Det var et godt tips! 

Anonymkode: 5586b...f12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 14.29):

Bruker du flyttebyrå vil det nok koste flere hundretusener (de jobber nesten alltid på timebetalt og tur/retur Oslo - Tromsø tar noen døgn)

Bruker du et transportfirma vil jeg tippe 20-30k (du må nok da sende som et firma)

Anonymkode: b0585...817

AnonymBruker
Skrevet

Be om anbud. Du kan for eksempel få plass på et returlass.

Hvis du ikke har så mye, vurder om du kan leie en kassebil og kjøre selv. 

Anonymkode: 5936f...8df

AnonymBruker
Skrevet

Tipper det blir såpass dyrt at det er best å kjøpe nytt der oppe. Spesielt om det er større møbler. 

Anonymkode: cc6ac...b4e

AnonymBruker
Skrevet

Basert på egen erfaring på noenlunde samme distanse - mellom 40-60.000 inkludert pakking. Uten pakking kan det muligens gå for rundt 20-30.000 tenker jeg. 
men få et anbud ved å kontakte nff - norsk flytteforbund

Anonymkode: 159a1...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en Facebook-gruppe som heter «Hjelp til nesten alt mulig i Tromsø». Det er en del der som tilbyr seg å kjøre flyttelass sørover. Kanskje høre om der om noen har mulighet til å ta med seg et flyttelass nordover igjen? 😊

Anonymkode: d0434...14d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 6.01):

Tipper det blir såpass dyrt at det er best å kjøpe nytt der oppe. Spesielt om det er større møbler. 

Fikk et tilbud på 25 000 kroner så det er jo utrolig mye billigere enn det jeg trodde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fikk et tilbud på 25 000 kroner så det er jo utrolig mye billigere enn det jeg trodde.

Nei, det var ikke så alt for ille. Det er jo en del styr å både selge og kjøpe nye ting, så med mindre du ønsker deg masse nytt, så er det en kostnad man må regne med ved flytting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da har du fått en veldig bra pris😊 

Anonymkode: b0585...817

Skrevet

Pakk i flytteesker og send i posten. Koster et par hundrelapper per kasse. Det som større selger du og kjøper nytt i Tromsø, med mindre det er noe av stor affeksjonsverdi.

Vi har f.eks ved flere anledninger brukt posten til å sende bagasje når vi skal på lengre ferier et annet sted i landt. Billig og veldig praktisk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg vet hva som er gjengs pris: synes 25' for 20 kubikkmeter var veldig grei pris. Det koster tid og penger å kvitte seg med alt i Oslo, og ikke minst skaffe alt på nytt i Tromsø.

Anonymkode: eb73e...99b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 2.56):

Det finnes en Facebook-gruppe som heter «Hjelp til nesten alt mulig i Tromsø». Det er en del der som tilbyr seg å kjøre flyttelass sørover. Kanskje høre om der om noen har mulighet til å ta med seg et flyttelass nordover igjen? 😊

Anonymkode: d0434...14d

Og sjekk facebook  "fraktekrigen" og lignende sider. Der får du kontakt med folk som beveger seg rundt i landet og kan ta med hva som helst. 

Jeg fikk akkurat fraktet møbler fra vadsø til oslo for en billig penge  

Anonymkode: a85ec...438

AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (6 timer siden):

Pakk i flytteesker og send i posten. Koster et par hundrelapper per kasse. Det som større selger du og kjøper nytt i Tromsø, med mindre det er noe av stor affeksjonsverdi.

Vi har f.eks ved flere anledninger brukt posten til å sende bagasje når vi skal på lengre ferier et annet sted i landt. Billig og veldig praktisk.

Samme her, en gang på ferie fant jeg masse fine ting og klær, sendte de hjem med postens billigste løsning, sparte mye på å ikke kjøpe ekstra bagasje og koffert

Anonymkode: 2869d...376

Skrevet

Vi flyttet fra nord i Nordland til Vestland fylke, hadde med oss en halv kontainer, vet ikke hvor mye det blir i m2/m3, og betalte da 30.000,- for to år siden. Vi brukte Hesselberg som ga oss det beste tilbudet mtp pris/forsikring/tidspunkt via mittanbud. 

Støtter ellers også det å sjekke ut hva du vil komme på ved å sortere brutalt og kjøpe nytt dit du kommer. Flyttelasset vårt gikk et par uker før oss så vi sendte en del smått i posten siste dagene.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...