Socketlicker Skrevet 9. august #21 Skrevet 9. august Karen1987 skrev (45 minutter siden): Hvordan prakkes det ned på barn? Er du virkelig så hårsår at du blir krenket av et regnbueflagg? Rosa kompetanse som barn indoktrineres med i bhg og skoler. Det handler ikke om å være hårsår, politiske ideologier og flagg hører ikke hjemme i offentlige skoler, bhg og flaggstenger. Folk kan flagge privat og drive med slikt privat om det er så viktig for dem. 9 1 5
Karen1987 Skrevet 9. august #22 Skrevet 9. august Socketlicker skrev (7 timer siden): Rosa kompetanse som barn indoktrineres med i bhg og skoler. Det handler ikke om å være hårsår, politiske ideologier og flagg hører ikke hjemme i offentlige skoler, bhg og flaggstenger. Folk kan flagge privat og drive med slikt privat om det er så viktig for dem. Jeg måtte slå opp hva «rosa kompetanse» betyr, og forstår det som at det handler om å unngå å påtvinge barn gammeldagse kjønnsroller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skulle være negativt. Jentebarn bør få kunne gå i fotballdrakt uten å bli behandlet dårligere enn de som velger kjole. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Or1d0k/voksne-som-moeter-barn-maa-ha-rosa-kompetanse 2 8
PrivatiserAlt Skrevet lørdag kl 10:38 #23 Skrevet lørdag kl 10:38 Hensatt skrev (22 timer siden): Etter å ha sett Dag-Inge Ulstein på TV i går vurderer jeg seriøst å stemme Krf i går. Han virker som en likandes person og er langt mindre polariserende og konfliktskapende enn f.eks Støre og Listhaug. Har aldri tidligere vurdert Krf, men har nå lest litt i partiprogrammet og er mer og mer overbevist. Jeg er ikke kristen, men savner et politisk miljø med bedre bakkekontakt og at det ikke bare utbasuneres populisme for å sanke stemmer. Så en Høyre-regjering med gode og samlende Erna og med Krf som passer litt på ser jeg for meg som en god løsning. Likandes person? 1. Han er tidligere vokalist i et band, og det er omtrent ensbetydende med at han er en forfengelig og selvopptatt dritt. Har du møtt mange sympatiske vokalister? Spilt i band? Rasshøl. Da er det bedre å stemme på bassisten (Sneve Martiniussen) 2. Han ble sjef etter å ha orkestrert en varslersak. Det er det feigeste av det feige man kan gjøre. Det kunne ikke vært mer kledelig for et parti hvor alle hater alle, mens det ikke er lov å si det, fordi alt skal feies sørlandsk under teppet, slik kristenkultur er. Det er utfordrende i 2025 å si at man støtter folkestyre. Spesielt når en har selverklærte idioter som stemmer på personlighet og lar seg forføre av disse PR-folka, som i bunn og grunn er det disse politikerene er - makt for maktas skyld, null ambisjoner ellers. 2
Kålrota Skrevet lørdag kl 10:41 #24 Skrevet lørdag kl 10:41 Socketlicker skrev (15 timer siden): Det er bra, politisk indoktrinering av barn hører ikke hjemme i demokratiske land. Det handler om toleranse, respekt og kjærlighet uansett hva du måtte vri det til. Krf er de skumleste av alle. Forbyr det de ikke liker, innskrenker rettighetene til kvinner og kaller det familiepolitikk. Når de i tillegg støtter Listhaug? Jeg håper partiet dør ut. 2 5
PrivatiserAlt Skrevet lørdag kl 10:41 #25 Skrevet lørdag kl 10:41 Socketlicker skrev (10 timer siden): Rosa kompetanse som barn indoktrineres med i bhg og skoler. Det handler ikke om å være hårsår, politiske ideologier og flagg hører ikke hjemme i offentlige skoler, bhg og flaggstenger. Folk kan flagge privat og drive med slikt privat om det er så viktig for dem. Bi litt. Dessverre så er det sånn at gode ideer fort går med i dragsuget når venstresiden har drevet godhetsposering, dramaqueening og krig mot mannen i det siste tiåret. Men rosa kompetanse er bare fornuftig individualistisk tilnærming til barn, kledd i ekkel venstreside-språkdrakt. 4 1
PrivatiserAlt Skrevet lørdag kl 10:46 #26 Skrevet lørdag kl 10:46 Kålrota skrev (1 minutt siden): Det handler om toleranse, respekt og kjærlighet uansett hva du måtte vri det til. Krf er de skumleste av alle. Forbyr det de ikke liker, innskrenker rettighetene til kvinner og kaller det familiepolitikk. Når de i tillegg støtter Listhaug? Jeg håper partiet dør ut. Det er nå engang slik at Listhaug er Frp sjefen, og det er ikke så mange reelle alternativer hvis du ikke vil at staten skal fortsette å ødsle penger på søppel. Venstresiden snakker jo om at de er for fattige, samtidig som de støtter strukturer som bare suger ressurser ut av samfunnet som vampyrer. Mer og mer og mer og mer byråkrati. Og så er de veldig mot innvandring. Innvandring er totalt en byrde for samfunnet, og den byrden må de fattige betale, rødvinssosialistene og de liberale bor i bydeler i kommuner hvor de bedrestilte bor og ikke innvandrerne. Folk som deg som snakker om toleranse, respekt og kjærlighet er som regel hyklere. Dette er dårlig definerte ord, som egentlig bare signaliserer hva slags folk du ønsker å menge deg med. Stikk fingern i jorda, bli litt mer kynisk og voks opp. 4 2
Socketlicker Skrevet lørdag kl 14:02 #27 Skrevet lørdag kl 14:02 Karen1987 skrev (6 timer siden): Jeg måtte slå opp hva «rosa kompetanse» betyr, og forstår det som at det handler om å unngå å påtvinge barn gammeldagse kjønnsroller. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skulle være negativt. Det er ikke gammeldagse kjønnsroller, det er det normale som samfunnet trenger. Vi trenger at det fødes flere barn og at det skjer i stabile rammer, når barn hjernevaskes til å tro at homofili og transseksuelle er normalt vil flere velge den livsstilen og skader Norge. 3 1
Socketlicker Skrevet lørdag kl 14:04 #28 Skrevet lørdag kl 14:04 Kålrota skrev (3 timer siden): Det handler om toleranse, respekt og kjærlighet uansett hva du måtte vri det til. Krf er de skumleste av alle. Forbyr det de ikke liker, innskrenker rettighetene til kvinner og kaller det familiepolitikk. Når de i tillegg støtter Listhaug? Jeg håper partiet dør ut. Nei, det handler om at en politisk ideologi skal tvinges på barna. Er det noen som liker å forby alt de ikke liker så er det sosialistene, selv om det er skadelig for samfunnet. Forbud mot ros kompetanse i skolene forbyr ikke noen fra å velge denne livsstilen, de må bare holde det for seg selv i den private sfæren. 3 1
Hensatt Skrevet lørdag kl 14:05 Forfatter #29 Skrevet lørdag kl 14:05 PrivatiserAlt skrev (3 timer siden): Uff jeg er trøtt etter nattevakt, beklager svaret mitt, jeg skulle jo skjønt at åpningsinnlegget er en intelligent person som troller troverdig. Jeg mente det jeg skrev. Man kan uansett ikke være enige om alt i et partiprogram. Og i et politisk system som vi har i Norge vil aldri noen av de kontroversielle synspunktene til noen parti få gjennomslag uansett, fordi alle parti er avhengig av støtte fra andre for å komme til makta. Av den enkle grunn mener jeg det er nesten likegyldig hvilket parti man stemmer på og i realiteten er det personene man liker som blir avgjørende. Jeg liker ikke måten mange av lederne i de andre partiene snakker med og om hverandre, derfor synes jeg fremtoningen til Ulstein er langt mer appelerende enn mange av de andre. Og derfor vurderer jeg å stemme på Krf. Jeg vet jo at de uansett ikke vil ha noe og si i det store og hele. 1
Karen1987 Skrevet lørdag kl 20:51 #30 Skrevet lørdag kl 20:51 Socketlicker skrev (6 timer siden): Det er ikke gammeldagse kjønnsroller, det er det normale som samfunnet trenger. Vi trenger at det fødes flere barn og at det skjer i stabile rammer, når barn hjernevaskes til å tro at homofili og transseksuelle er normalt vil flere velge den livsstilen og skader Norge. Homofili og det å være trans er ikke noe man velger, og barn kan ikke «læres» til å bli det. Å lære respekt og likestilling er ikke hjernevasking – det er å bygge et trygt samfunn. Fordommer er ditt problem, ikke barnas. 5
Socketlicker Skrevet lørdag kl 22:27 #31 Skrevet lørdag kl 22:27 Karen1987 skrev (1 time siden): Homofili og det å være trans er ikke noe man velger, og barn kan ikke «læres» til å bli det. Å lære respekt og likestilling er ikke hjernevasking – det er å bygge et trygt samfunn. Fordommer er ditt problem, ikke barnas. Jo, det er det. Man velger å leve ut denne livsstilen istedenfor å leve som normale hetrofile, som er det naturlige. Dette handler ikke om respekt og tillit, det fører til mindre respekt og tillit når denne ideologien prakkes på barna istedenfor at dette er en privatsak, slik det alltid var før. Å skrike fordommer slik dere skrek rasist mot alle som var uenige med innvandringspolitikken tidligere vil ikke hjelpe dere i det hele tatt, bare bekrefte at dere mangler argumenter for hvorfor dere synes politisk idoktrinering av barn er riktig. 3
norw Skrevet lørdag kl 23:05 #33 Skrevet lørdag kl 23:05 Blir helt feil å la seg sjarmere av enkeltpolitikere, men du har heldigvis tatt deg bryet med å lese partiprogrammet. Jeg hadde et godt inntrykk av Hareide, likevel helt utelukket å stemme på dette partiet.
Fant80 Skrevet søndag kl 09:15 #34 Skrevet søndag kl 09:15 Hørte Ulstein i Mørch og makta podden. Fikk enda mer avsmak på KrF. Mer opptatt av å bli betraktet som pen,og av å være sjalu på Jens en å snakke noe fornuftig. Har 0 tro på det han har av politikk! 3
PrivatiserAlt Skrevet søndag kl 09:33 #35 Skrevet søndag kl 09:33 Socketlicker skrev (19 timer siden): Det er ikke gammeldagse kjønnsroller, det er det normale som samfunnet trenger. Vi trenger at det fødes flere barn og at det skjer i stabile rammer, når barn hjernevaskes til å tro at homofili og transseksuelle er normalt vil flere velge den livsstilen og skader Norge. Dette gir ingen logisk mening. Sorry. Homofile har fått overdose hormoner i livmora, og har det vondt. Alle ville valgt å være vanlig heterofile, og sluppet å bli slått ned av en araber på gata fordi de holdt kjæresten i hånda. Transer fins i de fleste kulturer og har eksistert i lang tid, vetta faen hva årsaken til trans er, spiller ingen rolle hva du kaller det, muligens blir det noe mer av at det er så jævlig mye misjonering og fokus, men det må finnes et platå her. Det er neppe flertallet av menn som har dameklærfetisjisme, for å si det sånn. But I am not judging, kos deg med din, det må jo være en grunn til at du tror alle har så jævlig lyst til å kle seg ut som damer eller humpe andre gutter. For det gir ingen føkkings mening. 1
Majer Skrevet mandag kl 09:53 #36 Skrevet mandag kl 09:53 Krf kommer ikke til å få gjennomslag for sin mest ekstreme politikk så sånn sett er det jo greit. Egentlig et ok parti. Men man kan ikke basere stemmen sin på hvem som er partileder. Man må jo basere den på hva et parti historisk sett har gjort. Og skal man først stemme på partileder så er han vel enda mer populistisk enn listhaug. Han var jo på rødgrønn side under veivalget KrF tok, men nå vil han plutselig fri til Frp og Listhsaug. Det høres ut som ekstrem populisme og en maktsyk person
Sciurus Skrevet mandag kl 12:00 #37 Skrevet mandag kl 12:00 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod
Hensatt Skrevet mandag kl 12:12 Forfatter #38 Skrevet mandag kl 12:12 Majer skrev (2 timer siden): Krf kommer ikke til å få gjennomslag for sin mest ekstreme politikk så sånn sett er det jo greit. Egentlig et ok parti. Men man kan ikke basere stemmen sin på hvem som er partileder. Man må jo basere den på hva et parti historisk sett har gjort. Og skal man først stemme på partileder så er han vel enda mer populistisk enn listhaug. Han var jo på rødgrønn side under veivalget KrF tok, men nå vil han plutselig fri til Frp og Listhsaug. Det høres ut som ekstrem populisme og en maktsyk person Når 3-4-5 partier må samarbeide har det liten betydning hvilken av dem man stemmer på, så lenge man stemmer i riktig "retning". Da kan man like godt stemme på den personen man liker best. 1
Maia70 Skrevet tirsdag kl 15:45 #39 Skrevet tirsdag kl 15:45 PrivatiserAlt skrev (På 9.8.2025 den 12.38): Likandes person? 1. Han er tidligere vokalist i et band, og det er omtrent ensbetydende med at han er en forfengelig og selvopptatt dritt. Har du møtt mange sympatiske vokalister? Spilt i band? Rasshøl. Da er det bedre å stemme på bassisten (Sneve Martiniussen) 2. Han ble sjef etter å ha orkestrert en varslersak. Det er det feigeste av det feige man kan gjøre. Det kunne ikke vært mer kledelig for et parti hvor alle hater alle, mens det ikke er lov å si det, fordi alt skal feies sørlandsk under teppet, slik kristenkultur er. Det er utfordrende i 2025 å si at man støtter folkestyre. Spesielt når en har selverklærte idioter som stemmer på personlighet og lar seg forføre av disse PR-folka, som i bunn og grunn er det disse politikerene er - makt for maktas skyld, null ambisjoner ellers. Tok og googlet han og må si meg enig dessverre. Han har et altfor glatt "nice guy" blendende smil til å virke det aller minste tillitsvekkende. På dette bildet ser han ut som katta som har spist kanarifuglen, selvtilfreds, selvgod og narsissistisk. Men folk faller for sånt, så han kommer til å gi dem flere stemmer: https://www.nationen.no/krf-leder-dag-inge-ulstein-er-sterk-i-troen-pa-seg-selv/o/5-148-770624
LisbethBerg Skrevet tirsdag kl 16:41 #40 Skrevet tirsdag kl 16:41 Om jeg må velge mellom pest eller kolera (les Erna eller Sylvi), så tar jeg Sylvi any day. Så jeg skjønner krfs strategi godt. Erna burde skjønt at hun skulle trukket seg etter Sindre skandalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå