Hensatt Skrevet fredag kl 12:06 #1 Skrevet fredag kl 12:06 Etter å ha sett Dag-Inge Ulstein på TV i går vurderer jeg seriøst å stemme Krf i går. Han virker som en likandes person og er langt mindre polariserende og konfliktskapende enn f.eks Støre og Listhaug. Har aldri tidligere vurdert Krf, men har nå lest litt i partiprogrammet og er mer og mer overbevist. Jeg er ikke kristen, men savner et politisk miljø med bedre bakkekontakt og at det ikke bare utbasuneres populisme for å sanke stemmer. Så en Høyre-regjering med gode og samlende Erna og med Krf som passer litt på ser jeg for meg som en god løsning. 8 3
Hensatt Skrevet fredag kl 12:08 Forfatter #2 Skrevet fredag kl 12:08 Han Ulstein må forresten være i slekt med Bernt Hulsker. Noen som vet? 1
isakmann Skrevet fredag kl 13:47 #3 Skrevet fredag kl 13:47 Nå har han jo sagt han vil støtte Frp, og Listhaug som statsminister. Bare som en kommentar til dette du nevner med "bakkekontakt" og "populisme".. 9 3 12
Rosakatt Skrevet fredag kl 13:54 #4 Skrevet fredag kl 13:54 Vet ikke hvor du stiller deg og prøver ikke egentlig stoppe deg heller. Bærer bekymring rundt kristendommens populæritet i politikk. Jeg er redd vi går i fotsporene til USA og igjen mister aborten av den veien, for de har allerede prøvd før. Og da kan flere liv stå i fare her også. Det er det siste vi trenger når det allerede klages om lite barn, at damer er truet på livet i større grad av å være gravide. Er usikker om det har vært så skummelt her, men mennesker er bare mennesker uansett hvor vi kommer ifra og verden over begynner oltiden å synge oss tilbake litt vel høyt. 4 12
Bacteria Skrevet fredag kl 15:44 #5 Skrevet fredag kl 15:44 Rosakatt skrev (1 time siden): Vet ikke hvor du stiller deg og prøver ikke egentlig stoppe deg heller. Bærer bekymring rundt kristendommens populæritet i politikk. Jeg er redd vi går i fotsporene til USA og igjen mister aborten av den veien, for de har allerede prøvd før. Og da kan flere liv stå i fare her også. Det er det siste vi trenger når det allerede klages om lite barn, at damer er truet på livet i større grad av å være gravide. Er usikker om det har vært så skummelt her, men mennesker er bare mennesker uansett hvor vi kommer ifra og verden over begynner oltiden å synge oss tilbake litt vel høyt. Dette har jeg spådd for lenge siden… kristendommens inntog både som et resultat av påvirkning fra og som et motsvar på islamsk innflytelse i Vesten. Deler noe av bekymringen din, men tror at selvbestemt abort står ganske stødig. Det sagt, var jeg selv imot utvidingen av abortloven som ble gjort for litt siden. Fosterreduksjon synes jeg rett og slett er grotesk. Jeg er ikke kristen, men etter den siste tydeliggjøringen fra Utstein vurderer jeg sterkt å stemme KrF selv. Det er fordi jeg deler partiets verdier. Ikke minst fordi de ikke har hevet seg på den hysteriske anti-israleske bølgen som nå rir oss som en mare… 3 3
Socketlicker Skrevet fredag kl 18:50 #6 Skrevet fredag kl 18:50 Rosakatt skrev (4 timer siden): Jeg er redd vi går i fotsporene til USA og igjen mister aborten av den veien, for de har allerede prøvd før. Og da kan flere liv stå i fare her også. Strammere abortlov redder liv, mange flere liv enn med dagens frislipp. 4 1 5
Karen1987 Skrevet fredag kl 18:53 #7 Skrevet fredag kl 18:53 Jeg har hørt hvordan han snakker om LHBT. Han har absolutt ikke bakkekontakt. 8 1 9
Gaia Skrevet fredag kl 18:57 #8 Skrevet fredag kl 18:57 Han er i mot LGBTQ-bevegelsen, og vil forby flagging med regnbueflagg i skolen og barnehager. Han vil også ha Listhaug som statsminister. Hun skal sende hjem flyktninger. Sier selv at hun er kristen, men det er lite nestekjærlighet å spore i hennes uttalelser. Dette mennesket vil han ha som vår neste statsminister. 14 2 5
Socketlicker Skrevet fredag kl 19:17 #9 Skrevet fredag kl 19:17 Gaia skrev (19 minutter siden): Han er i mot LGBTQ-bevegelsen, og vil forby flagging med regnbueflagg i skolen og barnehager. Det er bra, politisk indoktrinering av barn hører ikke hjemme i demokratiske land. 10 1 9
Bacteria Skrevet fredag kl 19:22 #10 Skrevet fredag kl 19:22 Gaia skrev (19 minutter siden): Han er i mot LGBTQ-bevegelsen, og vil forby flagging med regnbueflagg i skolen og barnehager. Han vil også ha Listhaug som statsminister. Hun skal sende hjem flyktninger. Sier selv at hun er kristen, men det er lite nestekjærlighet å spore i hennes uttalelser. Dette mennesket vil han ha som vår neste statsminister. LHGBTQ hadde gått alt for langt. Hvis du får hatmeldinger for å si noe som er et biologisk faktum var ikke det mye nestekjærlighet heller. Hele greia var en del av WOKE-religionen. I motsetning til kristendommen gir ikke WOKE syndsforlatelse. Om du var privilegert, altså straight, hvit mann osv skulle du for alltid betale for dine forfedres synder. Arvesynd 2.0 der altså. 11 1 3
Bacteria Skrevet fredag kl 19:23 #11 Skrevet fredag kl 19:23 Gaia skrev (24 minutter siden): Han er i mot LGBTQ-bevegelsen, og vil forby flagging med regnbueflagg i skolen og barnehager. Han vil også ha Listhaug som statsminister. Hun skal sende hjem flyktninger. Sier selv at hun er kristen, men det er lite nestekjærlighet å spore i hennes uttalelser. Dette mennesket vil han ha som vår neste statsminister. Er det nestekjærlighet å importere en fremmed kultur hit slik at politisk islam blir en maktfaktor i samfunnet? Det er hvertfall ikke nestekjærlighet mot jødiske landsmenn, men dem er det kanskje ikke så nøye med? 7 6
Maia70 Skrevet fredag kl 20:09 #12 Skrevet fredag kl 20:09 Jeg likte Hareide, men etter han gikk så har jeg vært mer lunken. 7
Rosakatt Skrevet fredag kl 20:12 #13 Skrevet fredag kl 20:12 Bacteria skrev (4 timer siden): Dette har jeg spådd for lenge siden… kristendommens inntog både som et resultat av påvirkning fra og som et motsvar på islamsk innflytelse i Vesten. Deler noe av bekymringen din, men tror at selvbestemt abort står ganske stødig. Det sagt, var jeg selv imot utvidingen av abortloven som ble gjort for litt siden. Fosterreduksjon synes jeg rett og slett er grotesk. Jeg er ikke kristen, men etter den siste tydeliggjøringen fra Utstein vurderer jeg sterkt å stemme KrF selv. Det er fordi jeg deler partiets verdier. Ikke minst fordi de ikke har hevet seg på den hysteriske anti-israleske bølgen som nå rir oss som en mare… Det er jo bare et annet bur? Hvorfor må religion svares med religion? Det er samme ulla. Om jeg ikke får være fri på grunn av Islam, eller kristendommen er jeg like lei meg uansett. Eller jeg har såklart rømt før den tid og heller sørget over tapet av Norge. Forstår du syns det er groteskt, det er jo det. Det er mange konflikter i verden, jeg stemmer ikke utifra Israel vs Palestina, har fått med meg at de begge er gale og syns synd på de sivile oppi alt det kaoset. Men kan vi ikke finne andre måter? Det er jo noe man må spørre politikere om. Jeg føler ikke de har en god løsning på mindre vold, ferre forsvinninger eller økende hat enn å ikke slippe noen inn, eller synlig våpen. Kan ikke huske annet, men kanskje jeg er fjern som ikke gjør og de har gode løsninger? Må lese meg opp. Det er noe rart med lovsystemet vårt. Forstår at en likende kar er likende, selv har jeg ingen favoritt å er bare bekymret. 2
Frisk Frosk Skrevet fredag kl 20:30 #14 Skrevet fredag kl 20:30 En stemme til Krf er i år en stemme til Listhaug som statsminister og Frp. Etter Hareide har Krf fremstått som et parti hvor det er lite skrupler og stor vilje til kamper for å få makt. Lite som ligner det folk flest tenker på som kristendommens gode verdier lenger. Jeg kjenner flere prester, ingen av dem er lenger villige til å stemme på Krf, og i år er de sjokkerte over at partiet så åpenbart støtter Frp og Listhaug. Ønsker man å gi makten til Listhaug og Frp i år, da stemmer man på Krf (eller Frp). Listhaug er bare populismens dronning som også har vist det som i bunn fremstod som forakt for Stortinget fra talerstolen: https://www.nrk.no/norge/syv-sporsmal-og-svar-om-listhaug-braket-1.13966364 1 11
Karen1987 Skrevet fredag kl 21:36 #15 Skrevet fredag kl 21:36 Socketlicker skrev (2 timer siden): Det er bra, politisk indoktrinering av barn hører ikke hjemme i demokratiske land. Kjærlighet burde ikke vært en politisk sak. La folk elske og være hvem de vil. 4 2 4
Bacteria Skrevet fredag kl 21:40 #16 Skrevet fredag kl 21:40 Rosakatt skrev (1 time siden): Det er jo bare et annet bur? Hvorfor må religion svares med religion? Det er samme ulla. Om jeg ikke får være fri på grunn av Islam, eller kristendommen er jeg like lei meg uansett. Eller jeg har såklart rømt før den tid og heller sørget over tapet av Norge. Forstår du syns det er groteskt, det er jo det. Det er mange konflikter i verden, jeg stemmer ikke utifra Israel vs Palestina, har fått med meg at de begge er gale og syns synd på de sivile oppi alt det kaoset. Men kan vi ikke finne andre måter? Det er jo noe man må spørre politikere om. Jeg føler ikke de har en god løsning på mindre vold, ferre forsvinninger eller økende hat enn å ikke slippe noen inn, eller synlig våpen. Kan ikke huske annet, men kanskje jeg er fjern som ikke gjør og de har gode løsninger? Må lese meg opp. Det er noe rart med lovsystemet vårt. Forstår at en likende kar er likende, selv har jeg ingen favoritt å er bare bekymret. Skulle hatt en bedre respons på innlegget ditt, men nå er det sent… Vil bare si at jeg deler noen av refleksjonene dine. Var et bra innlegg, prøver jeg å si. Nei, et kristent bur er ikke bedre enn et muslimsk. Men «vår» kristendom har litt andre verdier enn islam, bedre verdier. Nå er heller ikke jeg kristen, så ser ikke kristentroens tilbakekomst som en seier. Men mer som en … naturlig konsekvens? Det med Israel og Palestina er mest fordi jeg merker at konflikten og situasjonen der nede er kraftig misrepresentert av de som betyr noe her i Norge. Jeg nekter å delta på en farlig massepsykose… som har ført til en bølge av antisemittisme. 4 1
Socketlicker Skrevet fredag kl 21:44 #17 Skrevet fredag kl 21:44 Karen1987 skrev (7 minutter siden): Kjærlighet burde ikke vært en politisk sak. La folk elske og være hvem de vil. Ingen nektet noen det før heller, man trenger bare ikke å hjernevaske barn med den politiske ideologien og forvirre dem 6 1 3
Karen1987 Skrevet fredag kl 21:50 #18 Skrevet fredag kl 21:50 Socketlicker skrev (3 minutter siden): Ingen nektet noen det før heller, man trenger bare ikke å hjernevaske barn med den politiske ideologien og forvirre dem Politisk ideologi og hjernevasking? Det høres voldsomt ut, når det vi egentlig snakker om bare er forelskelse og identitet. Ingen blir skadet av at lesbiske, homofile, bifile og transpersoner aksepteres i samfunnet og er likestilte. 5 8
Socketlicker Skrevet fredag kl 23:00 #19 Skrevet fredag kl 23:00 Karen1987 skrev (1 time siden): Politisk ideologi og hjernevasking? Det høres voldsomt ut, når det vi egentlig snakker om bare er forelskelse og identitet. Ingen blir skadet av at lesbiske, homofile, bifile og transpersoner aksepteres i samfunnet og er likestilte. Nei, det handler ikke lenger om det når dette skal prakkes på barn. Da er det politisk ideologi og indoktrinering, som ikke hører hjemme i demokratiske land. Og det fører til mindre aksept og toleranse mot slik det var tidligere da valget deres av legning var en privatsak. 6 1 3
Karen1987 Skrevet fredag kl 23:32 #20 Skrevet fredag kl 23:32 Socketlicker skrev (30 minutter siden): Nei, det handler ikke lenger om det når dette skal prakkes på barn. Da er det politisk ideologi og indoktrinering, som ikke hører hjemme i demokratiske land. Og det fører til mindre aksept og toleranse mot slik det var tidligere da valget deres av legning var en privatsak. Hvordan prakkes det ned på barn? Er du virkelig så hårsår at du blir krenket av et regnbueflagg? 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå