Gå til innhold

Må jeg bare akseptere at visse personer er ''out of reach'' for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som har nettopp fylt 42 år og er på utkikk etter en kjæreste som evt kan bli til et giftemål. Sånn sett har jeg ikke problemer med å komme i kontakt med det motsatte kjønn og har vært på datinger. Håper ikke folk her føler det er en overfladisk tankegang jeg har, men jeg foretrekker damer som er slanke. Ikke syltynn og jeg er åpent til damer som ikke er helt tynn men ikke for store heller for å prøve å formulere så pent som mulig uten å fornærme noen. Men det jeg har merket når jeg er på datingsapper eller ute i sosiale arrangementer, at damer som jeg ikke synes er tiltrekkende blir lett kjent med meg enn damer som jeg ønsker meg å bli kjent. Er ikke sånn at jeg avviser de som ikke matcher med det jeg liker. Jeg har et åpent sinn og liker å bli kjent med alle. Tenker jeg helt feil her? Bør jeg jekke meg ned og bli mer jordnær og bare akseptere at man kan ikke få de man vil ha? 

Anonymkode: 1a18d...08b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker de som liker deg er en god pekepinn på hvem du leker best med. Sannheten kan være brutal.

Anonymkode: 5a890...14d

• Liker 22
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er tynne damer «out of reach»? Det er jo tusenvis av tynne damer der ute. Har du kanskje noen andre krav i tillegg?

Hva kan du tilby drømmedama? 

Anonymkode: e81ed...084

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere menn i alderen 30-40 år som aldri har hatt kjæreste og som KUN ønsker å date de peneste og mest attraktive damene.............. Jeg tror alle dere trenger en realitycheck og faktisk innse hvilken "liga" dere er i, selv om jeg hater å operere med en liga-tankegang. 

Anonymkode: e7ab1...b2a

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ikke noe om din egen størrelse...? 

Men mest sannsynlig har du nok noen andre kriterier også? Eller prøver du sjekke opp absolutt alle som er riktig størrelse? 

Anonymkode: 3c31d...235

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt sikker på at det fins damer som du finner gjensidig tiltrekning med der ute. Det er bare det at det ikke er så lett å finne noen man har kjemi og trives med å tilbringe all sin tid med. Du må regne med å kysse noen frosker på veien, men ikke gi opp. Er jo ingen vits i å bli sammen med noen man ikke har lyst til å ligge med.

Anonymkode: 5c967...7af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting galt i å ha preferanser på utseende. Men hvis du selv ikke er like attraktiv/godt trent som de du vil ha, er sjansene mye mindre for at du får napp. Ingenting galt i å prøve seg uansett, men vær realistisk om forventningene dine. Vurder eventuelt om du har forbedringer på deg selv du burde jobbe med først.

Anonymkode: 28e42...309

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er en mann som har nettopp fylt 42 år og er på utkikk etter en kjæreste som evt kan bli til et giftemål. Sånn sett har jeg ikke problemer med å komme i kontakt med det motsatte kjønn og har vært på datinger. Håper ikke folk her føler det er en overfladisk tankegang jeg har, men jeg foretrekker damer som er slanke. Ikke syltynn og jeg er åpent til damer som ikke er helt tynn men ikke for store heller for å prøve å formulere så pent som mulig uten å fornærme noen. Men det jeg har merket når jeg er på datingsapper eller ute i sosiale arrangementer, at damer som jeg ikke synes er tiltrekkende blir lett kjent med meg enn damer som jeg ønsker meg å bli kjent. Er ikke sånn at jeg avviser de som ikke matcher med det jeg liker. Jeg har et åpent sinn og liker å bli kjent med alle. Tenker jeg helt feil her? Bør jeg jekke meg ned og bli mer jordnær og bare akseptere at man kan ikke få de man vil ha? 

Du har altså sjans på de damene som du ikke kaster deg etter. Jeg tenker at dette ikke handler om ditt skjønnhetsnivå, men mer om utstråling, og at du  kan ville det litt for hardt visavis de du finner veldig tiltrekkende. Jeg vet ikke hva du utstråler mot de supertiltrekkende  som får de til å trekke seg unna. Det kan f.eks. være noe med intensitet eller usikkerhet.

Spenningsnivå er viktig i dating. Sist jeg datet hadde jeg  behagelig ambisjonsnivå. Jeg ønsket noe så enkelt som å få til en hyggelig kveld. Ikke mer. Ikke mindre. Det ble hyggelig, og begge ønsket å møtes flere ganger. Nå har vi bodd sammen lenge.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vil ikke ha tjukke damer? 

Det er lov med preferanser! Jeg er dame selv og har mange ganger hørt menn si at de ikke ønsker overvektige kvinner, selv om de er overvektige selv...

Det virker som det er litt tabu å mene det. 

Over halvparten av den voksne norske befolkningen er overvektige, så du får se an hva som krysser din vei.

Anonymkode: 2689f...390

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mindre attraktive damer er generelt mer sosiale. Dels fordi ikke hele livet deres handler om dating, men om andre ting også og de liker å bli kjent med folk. Gode kvaliteter, altså. Det betyr ikke at de er romantisk interesserte eller desperate. 

Mer attraktive damer blir jaktet konstant på av kåte menn og utvikler en mer distansert sosial adferd. Enten bare fordi de synes det er slitsomt, eller fordi de faktisk blir litt bortskjemte og legger lista høyt. Noen legger lista høyt mtp utseende, andre på personlighet og din "agenda" med å bli kjent med henne. Andre ting kan telle også. 

Dette er selvfølgelig veldig generaliserende og stemmer ikke for alle. Men generelt synes jeg dette er tendensen. 

Når det er sagt så er det ikke slik at alle er interessert i alle. Tvert i mot. Du kan samle 100 damer i et rom. Tykke, tynne, høye, lave osv.. Er du heldig er kanskje én av dem interessert i deg. Så det vil selvfølgelig ofte føles sånn at du ikke kommer innpå de damene du liker. 

Anonymkode: 1d6e6...0aa

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er uærlig og kanskje på grensen til ufint at gi anonyme mennesker håp om at de skal få de de liker best. Nå kjenner jeg ikke preferansen din utover «tynn». Om du er ute etter ei dame som 10/10 menn objektivt ville kalt kjempepen, så bør du kanskje stoppe opp. Igjen, du får masse oppmerksomhet av damer. Bruk tiden til å lære noen av de å kjenne bedre. Et pent ansikt eldres også.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke tykk men heller ikke tynn. Trener, har jobb og egen leilighet. Ikke bodybuilder kropp, men ser vel fit. Har mistet alt håret men jeg har kanskje et litt spesiell ansikt. Har fått høre fra barndommen min at jeg ser ut som en spøkelse. Kanskje det er der det ligger? At jeg har ikke et pent ansikt for de fleste damene som jeg blir tiltrukket av. Vil bare presisere at damene som jeg har blitt kjent med som jeg er ikke tiltrukket av er gode venninner. 

Hilsen mannen som startet denne tråden. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mindre attraktive damer er generelt mer sosiale. Dels fordi ikke hele livet deres handler om dating, men om andre ting også og de liker å bli kjent med folk. Gode kvaliteter, altså. Det betyr ikke at de er romantisk interesserte eller desperate. 

Mer attraktive damer blir jaktet konstant på av kåte menn og utvikler en mer distansert sosial adferd. Enten bare fordi de synes det er slitsomt, eller fordi de faktisk blir litt bortskjemte og legger lista høyt. Noen legger lista høyt mtp utseende, andre på personlighet og din "agenda" med å bli kjent med henne. Andre ting kan telle også. 

Dette er selvfølgelig veldig generaliserende og stemmer ikke for alle. Men generelt synes jeg dette er tendensen. 

Når det er sagt så er det ikke slik at alle er interessert i alle. Tvert i mot. Du kan samle 100 damer i et rom. Tykke, tynne, høye, lave osv.. Er du heldig er kanskje én av dem interessert i deg. Så det vil selvfølgelig ofte føles sånn at du ikke kommer innpå de damene du liker. 

Wow. Kan jeg spørre om du er mann? Og hvis ja, hvordan har du skjønt dette?

Jeg er sånn som blir plaget av menn. Endret atferd og klesstil. Caps og solbriller. Tør ikke pynte meg i kjoler og gjøre meg fin. Aldri ha løst hår annet enn når jeg er hjemme.

Har veldig lyst på kjæreste, men har ikke lært meg å flørte/vise interesse, fordi livet har bestått av å prøve å se sint ut så jeg ikke blir snakket til eller trakassert.

Jeg vet at man liksom skal bli glad og smigret av oppmerksomhet, men jeg personlig blir redd og utrygg. Forstår at det andre ytterpunktet, null oppmerksomhet, også er vanskelig.

• Liker 5
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke tykk men heller ikke tynn. Trener, har jobb og egen leilighet. Ikke bodybuilder kropp, men ser vel fit. Har mistet alt håret men jeg har kanskje et litt spesiell ansikt. Har fått høre fra barndommen min at jeg ser ut som en spøkelse. Kanskje det er der det ligger? At jeg har ikke et pent ansikt for de fleste damene som jeg blir tiltrukket av. Vil bare presisere at damene som jeg har blitt kjent med som jeg er ikke tiltrukket av er gode venninner. 

Ikke tykk, ikke tynn, har en jobb, trener og bor et sted. Har mistet alt håret og ut av beskrivelsen "spøkelse", så regner jeg med at du har sparsomt med hår ellers i ansiktet? Lyse bryn og vipper og lite skjegg? I såfall går mine assosiasjoner til tiden jeg var på tinder der 9 av 10 menn så sånn ut. Bare et hode - uten noen form for særpreg hverken den ene eller andre veien. Jeg tipper du sklir inn i mengden og at du ikke blir sett. 

Anonymkode: f26aa...380

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, slanke damer er bare mennesker de også. Skiller ikke mellom mine slanke eller rundere bekjente gjennom tiden. 

Jeg er slank og for min del er det lett å prate med noen jeg ikke er tiltrukket av. Men mannen jeg liker er det kjempe skummelt å ta kontakt med, det er butikker jeg unngår fordi en kjekkas jobber der. Blir ekstra spennt og sjenert. 

Hvem du får kontakt med må ikke si hvem du har sjangs på, så fremt de ikke avslår deg og det er det du tenker på. 

Anonymkode: a503c...a12

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn som blir plaget av menn. Endret atferd og klesstil. Caps og solbriller. Tør ikke pynte meg i kjoler og gjøre meg fin. Aldri ha løst hår annet enn når jeg er hjemme.

Har veldig lyst på kjæreste, men har ikke lært meg å flørte/vise interesse, fordi livet har bestått av å prøve å se sint ut så jeg ikke blir snakket til eller trakassert.

Jeg vet at man liksom skal bli glad og smigret av oppmerksomhet, men jeg personlig blir redd og utrygg. Forstår at det andre ytterpunktet, null oppmerksomhet, også er vanskelig.

Du høres litt mer paranoid ut. Pust med magen så ordner det seg sikkert for deg også. De aller fleste menn er normale…

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spøkelser kan være veldig pene.

Høres mer ut som du er veldig lys eller er det noe annet? Er det måten du tar rommet?

Anonymkode: a503c...a12

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er mann, ja 😅 

Jeg tror de fleste oppegående menn vet dette. Men det er de desperadoene som "må" sjekke damer og ergrer seg over at de aldri får sjans noe sted, som skaper problemer for alle andre, og især for sånne som deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror det er de du kan «få». Menn tror at kvinner såååå overfladiske på Tinder, men menn (mange) overvurderer sin egen attraktivitet noe vanvittig.

Anonymkode: aeab8...7cc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Til åpningsinnlegg: Ja. Sånn er det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...