Gå til innhold

PCOS og det å slutte på p-piller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk påvist PCOS for en del år siden, husker ikke nøyaktig når men det var en periode jeg prøvde å slutte på p-piller etter samlivsbrudd. Det som skjedde i denne perioden var at jeg mistet mye hår, på ca. 8 måneder hadde jeg mensen bare to ganger. Fikk da råd av gynekolog om å begynne på p-piller igjen. Når jeg var hos gynekolog for litt over ett år siden så alt normalt ut inni der, hun sa at hun kunne ikke gi meg diagnosen PCOS siden alt så ut til å ha normalisert seg, men hun mener at p-pillene har vært til stor hjelp her og at jeg trolig har hatt PCOS veldig lenge men at p-piller har kamuflert symptomer osv. 

Nå skulle jeg egentlig ønske at jeg bare kunne ha normal syklus. Jeg har ikke behov for p-piller som prevensjon da jeg ikke er seksuelt aktiv og ikke har planer om å være det igjen, og jeg er nysgjerrig på om kroppen min vil fungere som normalt nå. 

Noen som har erfaring med dette og har sluttet på p-piller selv om en har PCOS og ikke opplevd "tilbakefall"? Jeg er 30 år gammel. Skal ikke ha barn, og får dermed ikke noe mer oppfølging av helsevesenet rundt det å regulere hormoner med noe annet enn p-piller (har vært hos endokrinolog). 

Anonymkode: 7714e...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...