Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen år siden jeg hadde barn i denne alderen, og da hadde både vi og de fleste jevnaldrende vi kjente begrensninger på bruk av mobil. Det var vanlig å ikke få ha mobilen på rommet etter en viss tid om kvelden, og begrensninger på dagtid. Har dere blitt borte nå? Ungene i denne alderen jeg møter nå, har ingen begrensninger, og det synes jeg er ganske forferdelig, rett og slett. Ser flere som ikke klarer å legge seg, de er på mobilen langt utover natta. Og på dagtid blir de kun sittende med skjerm, uten å interessere seg for noe annet. Det er som å gjøre de avhengige av et dop, og ta ansvaret for avhengigheten sin selv. Er det sånn for de fleste?

Anonymkode: aaadd...e73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge  ungdommen møter på skolen til riktig tid og gjør det den skal i forhold til skolearbeid, at ikke karakterer blir dårligere. Og at hxn møter til fotballtreninger og kamper som er. Så har ikke jeg noen begrensninger på hxns skjermbruk.

Har aldri trengt å ha noen begrensninger på skjermbruk, for det begrenser seg selv.

Anonymkode: 728ca...240

Skrevet

Barnet mitt fikk ha mobilen på rommet da hen startet på ungdomsskolen, men nettet hen hadde tilgang til, ble låst mellom  kl. 22-7, og hen hadde bare 1 GB med data, så da ble det vanskelig å drive med nettrelaterte ting etter leggetid. 

AnonymBruker
Skrevet

Min 12-åring har skjermtid (sperre på appene) fra kl 20.30 til kl 8. I tillegg begrenset skjermtid på flere apper som hun bruker mye. Med Tv og iPad i huset i tillegg blir det likevel litt for mye skjermtid synes jeg. Tenker det viktigste er at det ikke går ut over søvn, skolearbeid og fysisk aktivitet.

Anonymkode: c9a2e...ad5

Skrevet

Nå er ikke eldste hjemmeboende helt i den aldersgruppen du refererer til enda, men nærmer seg. Og så lenge skjermen ikke tar over for noe annet eller på bekostning av noe så er det relativt romslig hos oss. Det inkluderer og at det skal være variert aktivitet og jevnt over en del uteaktivitet og sosialisering.

At ungdom ikke vil legge seg når foreldrene vil det er strengt tatt ikke noe nytt. Heller ikke at de er trege opp om morgenen (når det er skoledag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...