Gå til innhold

Hvordan "freshe" opp matt og oksidert lakk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke direkte med bil og trafikk å gjøre, men tenker at dette er underforumet der jeg trolig kan finne noen som har svar på dette:

Jeg har et sortlakkert stålskap i god stand, men det har stått delvis ute og er nå matt i lakken og oksidert melkehvitt/grått mange steder. Ingen rust. Vil gjerne ha tilbake mest mulig av den opprinnelige fargen, uten at det nødvendigvis behøver å bli skinnende perfekt.

Samtidig skal "prosjektet" koste minst mulig, og det er egentlig ikke aktuelt å kjøpe veldig kostbare remedier laget for folk som elsker å gjøre bilen sin strøken. Noen som har gode råd til en "hundrekronersløsning"? 

Jeg er tipset om at wd-40 på en klut hjelper i alle fall midlertidig, men kunne tenkt meg en mer varig løsning. Hvilke(t) remedie(r) kjøper jeg på Biltema, Jula, Europris eller Clas Ohlson?

Igjen: resultatet behøver ikke å bli fantastisk, bare bedre... 🙂

Anonymkode: efbc3...508

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poleringsmiddel og klut kan hjelpe om det er nok lakk, noe jeg tviler på med et skap. Det enkleste for et varig resultat er svart spraylakk + klarlakk. Sjekk YouTube for gode lakkeringsråd, for det kan fort bli veldig stygt også. 

Anonymkode: 69475...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...