Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min (vært sammen et år) kjøpte en båt i forrige uke, uten å si noe til meg. Fikk bare en snap. 

Vi satser sammen og elsker hverandre. Men jeg er litt skada fra tidligere forhold, og kanskje litt sår. Men hadde bare hatt så lyst at han involverte meg litt tidligere i prosessen. 

Vi har mine og dine barn, og på ingen måte felles økonomi. Men det er bare følelsen av at jeg ikke ble involvert som er litt vond. Følte meg bare satt på sidelinja. 

Lurer på om jeg skal si noe, eller bare la det gå.. hilsen ei som er litt følsom av og til, og ikke alltid klarer å skille rasjonelle følelser fra irrasjonelle følelser. 

(Søsteren min er i et forhold med en som plutselig bare solgte campingbilen deres uten å si fra, så kanskje det påvirker...)

Anonymkode: 84988...610

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du hjelp til å behandle tidligere «skader»?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må faktisk kommunisere dine  tanker for at partner skal få noen input om hva som er viktig for deg. 

Anonymkode: bd1a0...d44

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er hans penger og dere ikke har dårlig råd ser jeg ikke helt problemet. Har han brukt en million burde dere kanskje snakket om det på forhånd.

Anonymkode: a8b54...428

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo rart om han aldri har nevnt for deg at han titter på båt og har lyst til å kjøpe en..

Eller var det et impulskjøp kanskje?

Anonymkode: b7597...ddd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjæresten min (vært sammen et år) kjøpte en båt i forrige uke, uten å si noe til meg. Fikk bare en snap. 

Vi satser sammen og elsker hverandre. Men jeg er litt skada fra tidligere forhold, og kanskje litt sår. Men hadde bare hatt så lyst at han involverte meg litt tidligere i prosessen. 

Vi har mine og dine barn, og på ingen måte felles økonomi. Men det er bare følelsen av at jeg ikke ble involvert som er litt vond. Følte meg bare satt på sidelinja. 

Lurer på om jeg skal si noe, eller bare la det gå.. hilsen ei som er litt følsom av og til, og ikke alltid klarer å skille rasjonelle følelser fra irrasjonelle følelser. 

(Søsteren min er i et forhold med en som plutselig bare solgte campingbilen deres uten å si fra, så kanskje det påvirker...)

Ta praten, vær ærlig på hvordan du føler det uten å angripe eller være nebbete. Det bør gå bedre enn du tror hvis han er en ok fyr…

• Nyttig 1
Skrevet

Først, hva mannen til din søster gjør bør ikke påvirke hvordan du ser på din egen relasjon. Deretter er det naturlig å spørre seg om dere som kjærester med separate liv (slik jeg tolker deg) er å det stillet at alle valg man tar bør diskuteres som par på dette stadiet? 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke har felles økonomi kan du ikke blande deg inn i hva han bruker sine penger på. 

Anonymkode: d261d...73f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men hva om kjæresten ville kjøpe en båt som han ville at barna skulle få bli med på tur med? 
Du har ingen vetorett over sånne ting. 
Hadde du likt at kjæresten din hadde nektet deg å kjøpe deg bil f.eks.? 

Anonymkode: 4e98f...443

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor dere sammen?

Anonymkode: d0adf...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen og ikke har felles økonomi så kan han kjøpe akkurat hva han vil, uten å snakke med deg først. 

Anonymkode: 4cff7...615

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, og er også enig med deg. Det handler ikke om styre hans pengebruk, eller noen "vetorett". Men om at dette er en stor sak, og noe det er naturlig å nevne for den du er sammen med. 

Anonymkode: f68c0...9e5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva om kjæresten ville kjøpe en båt som han ville at barna skulle få bli med på tur med? 
Du har ingen vetorett over sånne ting. 
Hadde du likt at kjæresten din hadde nektet deg å kjøpe deg bil f.eks.? 

Anonymkode: 4e98f...443

Nei altså, hadde overhodet ingen planer om å nekte noe som helst!!! Bare kanskje en samtale eller telefon, om at han vurderer det, på forhånd. Litt involvert i prosessen. Føle at det er vi og ikke jeg. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge dere ikke bor sammen og ikke har felles økonomi så kan han kjøpe akkurat hva han vil, uten å snakke med deg først. 

Anonymkode: 4cff7...615

Selvsagt! Men som jeg skrev her, ønsker å føle at det er "vi", i tillegg til han og meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Får du hjelp til å behandle tidligere «skader»?

Jepp. Er godt i gang. Men får noen emosjonelle øyeblikk fortsatt innimellom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår deg, og er også enig med deg. Det handler ikke om styre hans pengebruk, eller noen "vetorett". Men om at dette er en stor sak, og noe det er naturlig å nevne for den du er sammen med. 

For alt vi vet er dette en båt til et par tusen kroner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

For alt vi vet er dette en båt til et par tusen kroner.

Sekssifret beløp. Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært en ny bil, sofa, klær eller annet, hadde jeg ikke forstått det.

Men en båt tar mye tid, det blir en tidkrevende hobby og da synes jeg kanskje man kan involvere en kjæreste man satser på. 

Anonymkode: ea466...cfb

Skrevet

Flott. Og det er forståelig. Men jeg ville nok prøvd å ta disse tingene opp med den du får profesjonell hjelp av først og fremst. Her inne kan du risikere å få svar som er skadelige for arbeidet deres.

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer på en del av svarene i tråden, og lurer på hva slags relasjoner (eller manglende relasjoner) mange har... Selv uten felles økonomi er det naturlig å nevne større kjøp for hverandre. Man har jo gjerne tenkt på det en stund, sett på alternativer, veid for og i mot. Sett for seg hvor fint dette kan være for forholdet (fine turer på sjøen). Gjort undersøkelser. Helt merkelig å bare sende en snap ut av det blå om en så stor ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...