Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ska starte som lærling 18 august. Har jobbet i samme bedrift i sommer . Spurte leder om jeg 18 skulle dra kortet da jeg kom på jobb 18. Fikk beskjed at 18 august skulle jeg ikke dra korter, fordi vi skulle på kurs rommet å møte de andre lærlingene i bedriften og gå igjenom hms , og møtte et par av lederne.

Stemmer det at jeg ikke har krav på lønn denne dagen? Syns det virker så rart. Storebroren min har fått lønn på alle kurs osv via sin lærlingplass

Anonymkode: f0a6f...dd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvfølgelig ha lønn. Dette regnes som en arbeidsdag/del av opplæringen

Anonymkode: 911af...ef6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ska starte som lærling 18 august. Har jobbet i samme bedrift i sommer . Spurte leder om jeg 18 skulle dra kortet da jeg kom på jobb 18. Fikk beskjed at 18 august skulle jeg ikke dra korter, fordi vi skulle på kurs rommet å møte de andre lærlingene i bedriften og gå igjenom hms , og møtte et par av lederne.

Stemmer det at jeg ikke har krav på lønn denne dagen? Syns det virker så rart. Storebroren min har fått lønn på alle kurs osv via sin lærlingplass

Anonymkode: f0a6f...dd2

Du skal ha lønn😊

Anonymkode: 7a04a...579

AnonymBruker
Skrevet

De fikser innstemplingen i ettertid :)

Anonymkode: f8ae6...978

Skrevet

Du skal åpenbart ha lønn. Men de registrerer nok dette etter en egen rutine siden du ikke er på «jobb» antar jeg.

Men så lenge du er disponibel for arbeidsgiver så skal du ha lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...