Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man unngå. I ferien beveger jeg meg mer, går mye.

Har air bnb opp en lang bratt bakke. Har gått masse trapper, bært på vesker og sekker. 

Kjenner det i føtter, føttene er veldig slitne, så er jeg stiv i leggene og korsryggen og nakken. 

Prøver å tøye, men det hjelper marginalt, trenger massasje etter ferien. 

Anonymkode: faf38...243

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan unngås ved at du er mer i bevegelse også før ferien 👍😊

Høres ut som du generelt trenger / har godt av litt mer bevegelse og hverdagstrening utenom ferie også, det vil gjøre deg godt, og ikke gi kroppen sjokk i ferien 👍

Anonymkode: 59e42...781

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan man unngå. I ferien beveger jeg meg mer, går mye.

Har air bnb opp en lang bratt bakke. Har gått masse trapper, bært på vesker og sekker. 

Kjenner det i føtter, føttene er veldig slitne, så er jeg stiv i leggene og korsryggen og nakken. 

Prøver å tøye, men det hjelper marginalt, trenger massasje etter ferien. 

Anonymkode: faf38...243

Dette er noe du løser i tiden fra ferie slutt til ferie start. Du er rett og slett i dårlig form. Hjelper heller ikke å tøye ut konsekvensen av dårlig form. 

Anonymkode: 91c14...d4e

• Liker 3
Skrevet

Du bruker nok muskler som du ikke bruker så mye ellers, derfor blir de støle. Det avdekker egentlig et behov eller en mangel! Dersom du bevisstgjør deg behovet og er mer aktiv i trapper og bakker til hverdags også blir det mindre belastende når du er på ferie - pluss at det er generelt bra for deg og hjelper deg holde deg friskere, også inn i alderdommen etterhvert. Men trening og muskulatur er ferskvare - det må opprettholdes! Fra vi er i 30-årene og opp begynner vi gradvis å miste muskelmasse - eneste måten å motvirke muskelsvinnet er å bruke musklene og trene de + spise sunt så kroppen har byggesteinene til å opprettholde frisk og fungerende muskulatur.

Svetter du mye av varme eller også trening kan det være relevant å få i seg elektrolytter for å motvirke noe stølhet og kramper i bena.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...