AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Jeg blir gal... er jeg gravid eller er dette perimenopause? Noen her som har gjennomgått perimeopause og kan fortelle om kvalme og ekstrem tretthet hører med? Øyelokkene er så tunge, har bare lyst til å lukke øynene og sove. Følelsen av ekstrem tretthet har jeg hele dagen. Sover heller ikke kjempebra. I tillegg er jeg veldig mye kvalm om dagen, kommer kastende på i bølger. Smaken har også endret seg, klarer nesten ikke kaffe lengre blant annet. Har normalt syklus på 28 dager, nå gikk det 40 dager før jeg fikk en mikroblødning i en dag, det er nå 13 dager siden Jeg vet at mye av dette er symptomer på graviditet. Og jeg har funnet ut at jeg må jo ta en test. Men, har noen hatt slike symptomer som en del av perimenopause? Jeg tviler nemlig på at jeg er gravid, da vi tidligere har slitt, måtte brukt IVF og jeg er i siste halvdel av 40-åra... Anonymkode: 404f6...8a8
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Jepp overgangsalder, men ta en test for sikkerhetsskyld. Anonymkode: e79c4...421 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Ja jeg kjenner igjen dette. Ekstrem tretthet særlig rundt eggløsning og før mens, og mensen er helt uforutsigbar og kraftig. Anonymkode: f8ed8...a68 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Høres veldig kjent ut, er der selv. Men ta en graviditetstest for å være sikker. Anonymkode: f3b92...a51 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir gal... er jeg gravid eller er dette perimenopause? Noen her som har gjennomgått perimeopause og kan fortelle om kvalme og ekstrem tretthet hører med? Øyelokkene er så tunge, har bare lyst til å lukke øynene og sove. Følelsen av ekstrem tretthet har jeg hele dagen. Sover heller ikke kjempebra. I tillegg er jeg veldig mye kvalm om dagen, kommer kastende på i bølger. Smaken har også endret seg, klarer nesten ikke kaffe lengre blant annet. Har normalt syklus på 28 dager, nå gikk det 40 dager før jeg fikk en mikroblødning i en dag, det er nå 13 dager siden Jeg vet at mye av dette er symptomer på graviditet. Og jeg har funnet ut at jeg må jo ta en test. Men, har noen hatt slike symptomer som en del av perimenopause? Jeg tviler nemlig på at jeg er gravid, da vi tidligere har slitt, måtte brukt IVF og jeg er i siste halvdel av 40-åra... Anonymkode: 404f6...8a8 Selvsagt er det overgangsalderen ! Anonymkode: 039bb...96b
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Etter fylte 45 får du hormoner fra legen uten å teste for hormoner anbefales Anonymkode: 039bb...96b
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg blir gal... er jeg gravid eller er dette perimenopause? Noen her som har gjennomgått perimeopause og kan fortelle om kvalme og ekstrem tretthet hører med? Øyelokkene er så tunge, har bare lyst til å lukke øynene og sove. Følelsen av ekstrem tretthet har jeg hele dagen. Sover heller ikke kjempebra. I tillegg er jeg veldig mye kvalm om dagen, kommer kastende på i bølger. Smaken har også endret seg, klarer nesten ikke kaffe lengre blant annet. Har normalt syklus på 28 dager, nå gikk det 40 dager før jeg fikk en mikroblødning i en dag, det er nå 13 dager siden Jeg vet at mye av dette er symptomer på graviditet. Og jeg har funnet ut at jeg må jo ta en test. Men, har noen hatt slike symptomer som en del av perimenopause? Jeg tviler nemlig på at jeg er gravid, da vi tidligere har slitt, måtte brukt IVF og jeg er i siste halvdel av 40-åra... Anonymkode: 404f6...8a8 Høres ut som ubalanser i hormonene dine har begynte å merkes ja. Anonymkode: 82aba...d62
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvsagt er det overgangsalderen ! Anonymkode: 039bb...96b Jeg skjønner ikke grunn det, men merker ikke noe spesielt ang hetetokter, og har aldri hørt om kvalme i forbindelse med det før. Alt dette har kommet i løpet av 2 - 3 uker. Dette kjennes jo akkurat ut som når jeg var gravid. Derfor lurer jeg på om andre har merket de samme symptomene. Er jo helt utmattende å værekjempekvalm hele tiden, kan jo ikke ha det slik i årevis 😫 Anonymkode: 404f6...8a8
AnonymBruker Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke grunn det, men merker ikke noe spesielt ang hetetokter, og har aldri hørt om kvalme i forbindelse med det før. Alt dette har kommet i løpet av 2 - 3 uker. Dette kjennes jo akkurat ut som når jeg var gravid. Derfor lurer jeg på om andre har merket de samme symptomene. Er jo helt utmattende å værekjempekvalm hele tiden, kan jo ikke ha det slik i årevis 😫 Anonymkode: 404f6...8a8 Perimenopuse er myyye mer en hetetokter, alle får ikke hetetokter heller. Jeg gikk ned 12 kg på halvannet år for klarte ikke spise skikkelig. Det er rapportert 100 forskjellige symptomer linket til perimenopause. Du kan ha østrogendominans feks. Det er forholdet mellom hormonene som forsyner seg høyt/lav i ett kaos i denne fasen. Det gjelder ikke bare østrogen, men progesteron og testosteron bla. Sjekk ut perimenopause på nett. Er mye info fra leger osv på insta. Eller google det. Gjerne engelsk info. De er myyye lenger fremme mtp behandling av oa. Anonymkode: 82aba...d62 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Perimenopuse er myyye mer en hetetokter, alle får ikke hetetokter heller. Jeg gikk ned 12 kg på halvannet år for klarte ikke spise skikkelig. Det er rapportert 100 forskjellige symptomer linket til perimenopause. Du kan ha østrogendominans feks. Det er forholdet mellom hormonene som forsyner seg høyt/lav i ett kaos i denne fasen. Det gjelder ikke bare østrogen, men progesteron og testosteron bla. Sjekk ut perimenopause på nett. Er mye info fra leger osv på insta. Eller google det. Gjerne engelsk info. De er myyye lenger fremme mtp behandling av oa. Anonymkode: 82aba...d62 Skulle stå «forsyver seg og blir høyt/lavt…» Anonymkode: 82aba...d62 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august Er flere som har få pisitiv test nærmere 50 fordide har trodd de er i overgangsslderen Ta en test hvis du har hatt samleie! Anonymkode: 5b63a...a9a
AnonymBruker Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august Jeg tok en test. Jeg er gravid.... 3+. Basert på siste skikkelige mens er jeg nesten 9 uker på veg. Langt inne i magefølelsen min syntes jeg det var merkelig at kvalme og tretthet skulle være så omfattende. Men likevel følte jeg meg ganske dum som tenkte noe annet. Anonymkode: 404f6...8a8 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august Bergknapp skrev (10 timer siden): Gratulerer og lykke til❤️ Mener du det? Jeg er jo kjempegammel 😅 men tusen takk ❤️ vi er i sjokk og aner ikke hva vi skal gjøre. Vi er jo egentlig for gamle! Anonymkode: 404f6...8a8 2
Bergknapp Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mener du det? Jeg er jo kjempegammel 😅 men tusen takk ❤️ vi er i sjokk og aner ikke hva vi skal gjøre. Vi er jo egentlig for gamle! Anonymkode: 404f6...8a8 Ja, selvfølgelig mener jeg det! Skjønner at dere er litt i sjokk, hadde jeg også vært (er 46). Men dere har jo hatt utfordringer med å få barn, så det er jo en gave! Selv om det kanskje blir litt mer krevende enn om man er yngre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå