Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har hatt lignende og har tips om hva som hjalp?

6 mnd gammel. Har hatt disse flekkene på hver side av halsen i flere måneder. Har prøvd å smøre flere ganger for dag med Inotyol og nå også Canesten, uten at det ser ut som det hjelper. Blir nesten bare verre.., hvertfall ikke bedre. Har ellers ingen eksemflekker annet enn tendens til litt tørr hud som smøres med fuktighetskrem, samt lettgradig melkeskurv i hodebunn. Han slever en god del, men ser ikke ut som det blir noe sårhet i selve hudfoldene på halsen, har bare disse velavgrensede flekkene her..

Skal spør helsestasjon og eventuelt fastlege også, men har ikke time før om noen uker så tenkte å høre her om noen har tips til hva jeg kan prøve frem til da. 

IMG_1203.jpeg

IMG_1206.jpeg

Anonymkode: 37a41...ebf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På det ene bildet ser det litt ut som om utslettet er avgrenset med en ring ytterst som kan tyde på ringorm. Det er nok uansett en slags soppinfeksjon, og jeg ville ringt å fått en legetime. Det kan også være atopisk eksem, men det pleier ikke å være så lite da..

Anonymkode: 02f40...1c6

Skrevet

Ser ut som eksemflekker. Fortsett å smøre med fet krem og pass på at det ikke blir infisert. Det er ikke infisert nå hvert fall, og det er bra. Hadde det vært sopp ville canesten ha fungert 

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mitt barn har atopisk eksem og det kan se sånn ut. Prøv med kortisonkrem på det og se om det hjelper. 

Anonymkode: ee40e...4e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Både jeg og mitt barn har atopisk eksem og det kan se sånn ut. Prøv med kortisonkrem på det og se om det hjelper. 

Anonymkode: ee40e...4e4

Skal ikke bruke kortison på åpne sår, derfor jeg var litt redd for å prøve dette siden det ene er litt sår i..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

På det ene bildet ser det litt ut som om utslettet er avgrenset med en ring ytterst som kan tyde på ringorm. Det er nok uansett en slags soppinfeksjon, og jeg ville ringt å fått en legetime. Det kan også være atopisk eksem, men det pleier ikke å være så lite da..

Anonymkode: 02f40...1c6

Vårt barn har eksem som er så avgrenset som på bildet. Smører med Apobase/rød Locobase forebyggende og Mildison (den mildeste kortisonkremen) ved utbrudd med god effekt.

Anonymkode: 9b4fb...86e

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, tror jeg prøver kortison da i tillegg til rød Apobase som vi allerede bruker! 

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (6 minutter siden):

Atopisk eksem garantert, begge mine sønner har hatt dette i større eller mindre grad.

Vi har alltid brukt: Beste krem til det meste

https://www.apotek1.no/produkter/mustela-vitamin-barrierekrem-50ml-993314p

Bare å smøre på rikelig så ordner det seg nok. 

Takk, skal prøve denne også!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve med idomin-salve. Det syns jeg funker på de fleste av slike. 

Jeg syns det kan se ut som slike flekker som man kan få når det har vært varmt og det er i en fold. 
Da jeg jobbet i hjemmesykepleien husker jeg mange eldre damer med store bryst hadde slike under brystene (hvertfall slik som det nederste bildet).

Det viktigste er å holde det tørt. 

Anonymkode: 6a225...9dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar alle sammen, tror jeg prøver kortison da i tillegg til rød Apobase som vi allerede bruker! 

Ikke prøv kortison til så små barn uten å konferere med lege først.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke prøv kortison til så små barn uten å konferere med lege først.

Nei, sikkert lurt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kan prøve med idomin-salve. Det syns jeg funker på de fleste av slike. 

Jeg syns det kan se ut som slike flekker som man kan få når det har vært varmt og det er i en fold. 
Da jeg jobbet i hjemmesykepleien husker jeg mange eldre damer med store bryst hadde slike under brystene (hvertfall slik som det nederste bildet).

Det viktigste er å holde det tørt. 

Det er jo å holde det tørt jeg har prøvd nå, sammen med sink/Inotyol. Uten effekt, og blir bare verre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo å holde det tørt jeg har prøvd nå, sammen med sink/Inotyol. Uten effekt, og blir bare verre. 

Da ville jeg prøvd med Idomin. Den får man kjøpt reseptfritt på apotek. 
Også ville jeg avventet andre sterkere ting til jeg hadde vært hos lege.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...