AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Skrevet 8. august Bygdedyret og "avensjuke"! ( sjalusi) Får ikke sove! Er rasende provosert!😡🙃 Flyttet "på bygda" for noen år siden etter tragiske dødsfall i nærmeste fam. Mistet mor og bror. ❣️ Ble naturlig å flytte til min elskede "feriebygd " med mange gode minner og i nærheten av min far som overtok fam. gården. ❣️ Har en stor familie som er ressurs sterke inkl. meg selv. ( Lensmann, ligningssjef, ordfører, avdelingsleder psykiatri osv. ) Ganske kvalmt?? 🤮🤣 Bryr meg ikke!! Blir møtt med fordømmelse stadig vekk og senest i kveld i tlf med bekjent. "Far din og tanta di ser ut og oppførerer som bedre vizzerere osv." Og du vet det at dere som kommer fra gården her er "store følk"..jeg ble stum!! Jeg kan forstå noe av opplevelsen men de mener det ikke slik og noen opplever de feil desverre. Blir oppriktig lei meg for ingen sv de kjenner oss. 😥 Men gode venner fra oppvekst/ungdomstiden og voksen alder er oppriktig glad i meg/oss for den vi er! Dette er en større bygd. ❣️ De vet godt hvem jeg/vi er! Jeg slapper alltid av når jeg er der og lever lenger på disse turene med ekte godhet og varme! Jeg vurderer seriøst å flytte fra dette lille innsnevra samfunnet som jeg trodde ville bli paradis i voksen alder! Jobbet i leder stilling og vært aktiv med flere hobbyer. Jeg føler jeg er dømt og merket med en gul "post it lapp" i panna for den jeg er avkom etter...😪 Jeg er stolt og glad I familien min! ❣️ Og vi har selvfølgelig flere i vår familie også som kanskje ikke har fullført utdanning eller jobber med andre ting, er syke/uføre osv. Men alle er like mye verdt! ❣️ Denne vakre bygda lever ikke i 2025! Hva tenker dere? Ta vare på meg selv og bikka og flytte 40 min. unna eller bli og ofre egen lykke/livskvalitet for min far på 82..som er frisk bortsett fra ryggsmerter. 🤔 Det er bare oss to igjen. ❣️ Hilsen frustrert, lettere irritert og provosert voksen dame som ikke vil rotne på rot! 💪😵💫😅 Anonymkode: ed1f8...38f 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Jeg tror dette er noe du godt kan heve deg over..? Og at folk kanskje ikke dømmer deg fullt så mye som du tenker at de gjør. Vær en blid og hyggelig, og helt vanlig, person og nabo selv. Da blir de kjent med deg, og ikke kun ut fra familietilhørigheten. Anonymkode: 96f19...4ba 14 1 4
Snublefot62 Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Nei du virker jo ikke høy på deg selv. Og siden du kommer fra en ressurssterk familie tar nok de andre feil og du har rett. 21 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Brannfakkel: Din sorg og sårbarhet (som skinner gjennom) oppfattes som arroganse. Kanskje folk i bygda er fordomsfull, men kan du også øve deg på åpenhet og ydmykhet? De fleste ledere er ikke fullt så god på det som de selv tror. Husk at du skal leve med sorgen resten av livet. Livet blir aldri det samme, så hvem er du nå? Hvordan sørger du i hverdagen innimellom all jobb og hobbier? Hilsen ei dame som mista mora si for få år sia, og som fortsatt jobber med hvordan dette påvirker meg. Og som har far med en viss posisjon her vi bor Anonymkode: bd16b...a1a 11 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bygdedyret og "avensjuke"! ( sjalusi) Får ikke sove! Er rasende provosert!😡🙃 Flyttet "på bygda" for noen år siden etter tragiske dødsfall i nærmeste fam. Mistet mor og bror. ❣️ Ble naturlig å flytte til min elskede "feriebygd " med mange gode minner og i nærheten av min far som overtok fam. gården. ❣️ Har en stor familie som er ressurs sterke inkl. meg selv. ( Lensmann, ligningssjef, ordfører, avdelingsleder psykiatri osv. ) Ganske kvalmt?? 🤮🤣 Bryr meg ikke!! Blir møtt med fordømmelse stadig vekk og senest i kveld i tlf med bekjent. "Far din og tanta di ser ut og oppførerer som bedre vizzerere osv." Og du vet det at dere som kommer fra gården her er "store følk"..jeg ble stum!! Jeg kan forstå noe av opplevelsen men de mener det ikke slik og noen opplever de feil desverre. Blir oppriktig lei meg for ingen sv de kjenner oss. 😥 Men gode venner fra oppvekst/ungdomstiden og voksen alder er oppriktig glad i meg/oss for den vi er! Dette er en større bygd. ❣️ De vet godt hvem jeg/vi er! Jeg slapper alltid av når jeg er der og lever lenger på disse turene med ekte godhet og varme! Jeg vurderer seriøst å flytte fra dette lille innsnevra samfunnet som jeg trodde ville bli paradis i voksen alder! Jobbet i leder stilling og vært aktiv med flere hobbyer. Jeg føler jeg er dømt og merket med en gul "post it lapp" i panna for den jeg er avkom etter...😪 Jeg er stolt og glad I familien min! ❣️ Og vi har selvfølgelig flere i vår familie også som kanskje ikke har fullført utdanning eller jobber med andre ting, er syke/uføre osv. Men alle er like mye verdt! ❣️ Denne vakre bygda lever ikke i 2025! Hva tenker dere? Ta vare på meg selv og bikka og flytte 40 min. unna eller bli og ofre egen lykke/livskvalitet for min far på 82..som er frisk bortsett fra ryggsmerter. 🤔 Det er bare oss to igjen. ❣️ Hilsen frustrert, lettere irritert og provosert voksen dame som ikke vil rotne på rot! 💪😵💫😅 Anonymkode: ed1f8...38f Sånn er voksne. Psykisk ustabile er overalt. Det beste er å stå i det med is i magen og faktisk være den som er mest moden med røttene godt planta i virkeligheten og så la de sjalue med ville fantasier holde på. Anonymkode: 0abac...089
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Tenker dette var merkelig lesing og at du fint kan heve deg over slikt om du er så ressurssterk som du påstår. Det var da ikke særlig stygt sagt, og jeg tror ikke folk flest bryr seg om at enkelte i familien din har hatt diverse lederstillinger. Anonymkode: 0eef9...8a1 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august Det er noe merkelig kvalmt over folk som omtaler seg selv som ressurssterke. For meg er det en beskrivelse man bruker om andre. For den personen det gjelder er det naturlig og dermed ikke noe han eller hun tenker over. Anonymkode: c70f7...c64 7 4
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august No vil jeg ikke si at vi er ressurssterke da. Men vi å bor på en liten plass og bygdedyret lever i den beste ond her. Jeg bryr meg ikke hva andre folk sier om oss eller meg. Har ingen betydning. Så lenge jeg er fornøyd med mitt liv og mine barn har det bra så er det viktigst for meg. Og jeg omgås folk som har lik verdier som meg. Så mye sladder er det ikke rundt meg. Men jet vet det finnes folk som ikke liker verken mannen min eller meg. Men det får så være. Jeg går ikke rundt og bruker en kalori på det. Anonymkode: 3a3ad...ddb 1 2
k4ren Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august Dryppende hjerter og ordet ressurssterk .. 🤢🤢🤢 assa. Ser det er veldig høystatus å kalle seg selv det. Er det ikke nok å tjene greit, nok til å gi seg selv og barna et godt liv, og passe sine egne saker? Nei, du virker ikke voksen, du virker som du går rundt i bygda med nesa i sky og bruker de ressursrike sedlene dine som håndvifte i sommervarmen, og det er sikkert derfor bygdedyret har lagt sitt onde øye på deg. Fordi du er en skrytepave. Flytt til en kjellerhybel i Oslo. 3
Bari Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bygdedyret og "avensjuke"! ( sjalusi) Får ikke sove! Er rasende provosert!😡🙃 Flyttet "på bygda" for noen år siden etter tragiske dødsfall i nærmeste fam. Mistet mor og bror. ❣️ Ble naturlig å flytte til min elskede "feriebygd " med mange gode minner og i nærheten av min far som overtok fam. gården. ❣️ Har en stor familie som er ressurs sterke inkl. meg selv. ( Lensmann, ligningssjef, ordfører, avdelingsleder psykiatri osv. ) Ganske kvalmt?? 🤮🤣 Bryr meg ikke!! Blir møtt med fordømmelse stadig vekk og senest i kveld i tlf med bekjent. "Far din og tanta di ser ut og oppførerer som bedre vizzerere osv." Og du vet det at dere som kommer fra gården her er "store følk"..jeg ble stum!! Jeg kan forstå noe av opplevelsen men de mener det ikke slik og noen opplever de feil desverre. Blir oppriktig lei meg for ingen sv de kjenner oss. 😥 Men gode venner fra oppvekst/ungdomstiden og voksen alder er oppriktig glad i meg/oss for den vi er! Dette er en større bygd. ❣️ De vet godt hvem jeg/vi er! Jeg slapper alltid av når jeg er der og lever lenger på disse turene med ekte godhet og varme! Jeg vurderer seriøst å flytte fra dette lille innsnevra samfunnet som jeg trodde ville bli paradis i voksen alder! Jobbet i leder stilling og vært aktiv med flere hobbyer. Jeg føler jeg er dømt og merket med en gul "post it lapp" i panna for den jeg er avkom etter...😪 Jeg er stolt og glad I familien min! ❣️ Og vi har selvfølgelig flere i vår familie også som kanskje ikke har fullført utdanning eller jobber med andre ting, er syke/uføre osv. Men alle er like mye verdt! ❣️ Denne vakre bygda lever ikke i 2025! Hva tenker dere? Ta vare på meg selv og bikka og flytte 40 min. unna eller bli og ofre egen lykke/livskvalitet for min far på 82..som er frisk bortsett fra ryggsmerter. 🤔 Det er bare oss to igjen. ❣️ Hilsen frustrert, lettere irritert og provosert voksen dame som ikke vil rotne på rot! 💪😵💫😅 Anonymkode: ed1f8...38f Du kan svare: Ja, jeg/vi er veldig flinke. Er du sjalu? Da blir det stille. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er noe merkelig kvalmt over folk som omtaler seg selv som ressurssterke. For meg er det en beskrivelse man bruker om andre. For den personen det gjelder er det naturlig og dermed ikke noe han eller hun tenker over. Anonymkode: c70f7...c64 Enig, det fremstår mest som ønsketenking fra ts. Anonymkode: 0eef9...8a1 5
citysaint Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august Men i alle dager... Jeg fikk bakoversveis av teksten din. 9
Daria Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august Det var ikke så lett å henge med her, men det inntrykket jeg sitter igjen meg er at dette først og fremst handler om deg. Din sorg, din sårbarhet og overfølsomhet (som gjerne henger sammen med sorg), dine tolkninger av andres egentlig ganske ubetydelige utsagt, dine skuffende forventninger rundt flytting og et nytt liv i bygda. Kanskje du hadde hatt godt av å snakke med noen og fått litt hjelp til å rydde i, sortere og håndtere tanker og følelser? 3 1 3
binders11 Skrevet 8. august #14 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bygdedyret og "avensjuke"! ( sjalusi) Får ikke sove! Er rasende provosert!😡🙃 Flyttet "på bygda" for noen år siden etter tragiske dødsfall i nærmeste fam. Mistet mor og bror. ❣️ Ble naturlig å flytte til min elskede "feriebygd " med mange gode minner og i nærheten av min far som overtok fam. gården. ❣️ Har en stor familie som er ressurs sterke inkl. meg selv. ( Lensmann, ligningssjef, ordfører, avdelingsleder psykiatri osv. ) Ganske kvalmt?? 🤮🤣 Bryr meg ikke!! Blir møtt med fordømmelse stadig vekk og senest i kveld i tlf med bekjent. "Far din og tanta di ser ut og oppførerer som bedre vizzerere osv." Og du vet det at dere som kommer fra gården her er "store følk"..jeg ble stum!! Jeg kan forstå noe av opplevelsen men de mener det ikke slik og noen opplever de feil desverre. Blir oppriktig lei meg for ingen sv de kjenner oss. 😥 Men gode venner fra oppvekst/ungdomstiden og voksen alder er oppriktig glad i meg/oss for den vi er! Dette er en større bygd. ❣️ De vet godt hvem jeg/vi er! Jeg slapper alltid av når jeg er der og lever lenger på disse turene med ekte godhet og varme! Jeg vurderer seriøst å flytte fra dette lille innsnevra samfunnet som jeg trodde ville bli paradis i voksen alder! Jobbet i leder stilling og vært aktiv med flere hobbyer. Jeg føler jeg er dømt og merket med en gul "post it lapp" i panna for den jeg er avkom etter...😪 Jeg er stolt og glad I familien min! ❣️ Og vi har selvfølgelig flere i vår familie også som kanskje ikke har fullført utdanning eller jobber med andre ting, er syke/uføre osv. Men alle er like mye verdt! ❣️ Denne vakre bygda lever ikke i 2025! Hva tenker dere? Ta vare på meg selv og bikka og flytte 40 min. unna eller bli og ofre egen lykke/livskvalitet for min far på 82..som er frisk bortsett fra ryggsmerter. 🤔 Det er bare oss to igjen. ❣️ Hilsen frustrert, lettere irritert og provosert voksen dame som ikke vil rotne på rot! 💪😵💫😅 Anonymkode: ed1f8...38f Men du gjør jo det. 3
BobbySocks Skrevet 8. august #15 Skrevet 8. august Det virker jo som nokså ufarlige kommenterer som du blåser opp. La det gå. Øv på det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #16 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bygdedyret og "avensjuke"! ( sjalusi) Får ikke sove! Er rasende provosert!😡🙃 Flyttet "på bygda" for noen år siden etter tragiske dødsfall i nærmeste fam. Mistet mor og bror. ❣️ Ble naturlig å flytte til min elskede "feriebygd " med mange gode minner og i nærheten av min far som overtok fam. gården. ❣️ Har en stor familie som er ressurs sterke inkl. meg selv. ( Lensmann, ligningssjef, ordfører, avdelingsleder psykiatri osv. ) Ganske kvalmt?? 🤮🤣 Bryr meg ikke!! Blir møtt med fordømmelse stadig vekk og senest i kveld i tlf med bekjent. "Far din og tanta di ser ut og oppførerer som bedre vizzerere osv." Og du vet det at dere som kommer fra gården her er "store følk"..jeg ble stum!! Jeg kan forstå noe av opplevelsen men de mener det ikke slik og noen opplever de feil desverre. Blir oppriktig lei meg for ingen sv de kjenner oss. 😥 Men gode venner fra oppvekst/ungdomstiden og voksen alder er oppriktig glad i meg/oss for den vi er! Dette er en større bygd. ❣️ De vet godt hvem jeg/vi er! Jeg slapper alltid av når jeg er der og lever lenger på disse turene med ekte godhet og varme! Jeg vurderer seriøst å flytte fra dette lille innsnevra samfunnet som jeg trodde ville bli paradis i voksen alder! Jobbet i leder stilling og vært aktiv med flere hobbyer. Jeg føler jeg er dømt og merket med en gul "post it lapp" i panna for den jeg er avkom etter...😪 Jeg er stolt og glad I familien min! ❣️ Og vi har selvfølgelig flere i vår familie også som kanskje ikke har fullført utdanning eller jobber med andre ting, er syke/uføre osv. Men alle er like mye verdt! ❣️ Denne vakre bygda lever ikke i 2025! Hva tenker dere? Ta vare på meg selv og bikka og flytte 40 min. unna eller bli og ofre egen lykke/livskvalitet for min far på 82..som er frisk bortsett fra ryggsmerter. 🤔 Det er bare oss to igjen. ❣️ Hilsen frustrert, lettere irritert og provosert voksen dame som ikke vil rotne på rot! 💪😵💫😅 Anonymkode: ed1f8...38f Bygdedyret ka oppleves hardt. Men dette høres litt ut som en påminner om at de med resurser på bygda har et litt større ansvar for bygda også. Tar du ikke litt den rollen, vil det bli litt misnøye. Mens du kanskje kun ser deg selv på dem sitt nivå. Det du opplever er egentlig inngrodde forventninger iht hvem du er i familie med. Klarer du å se og ta denne rollen , så vil du høste mye godhet og varme. Men vokt deg grundig for hvem du deler hva med. Anonymkode: ea07a...2a3 2 1
Knirke Skrevet 8. august #17 Skrevet 8. august Vent nå litt… Er det én person som har sagt at faren og tanta di er besserwissere, og at familien fra gården er «store folk»? Det første var jo ikke pent sagt, men det andre er jo ikke nødvendigvis negativt? Hvilken relasjon har du til dette bekjentskapet? Har du flere eksempler? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #18 Skrevet 8. august Snublefot62 skrev (10 timer siden): Nei du virker jo ikke høy på deg selv. Og siden du kommer fra en ressurssterk familie tar nok de andre feil og du har rett. For ikke å snakk om at tittelen ligningssjef ikke finnes lenger. Har ikke vært i bruk siden 2008 ... Anonymkode: bf2a6...86a 2
AprilLudgate Skrevet 8. august #19 Skrevet 8. august Hva med å planlegge litt ordentlige samtaler med en og en? Som ikke underspiller hvilken makt din familie har hatt. Men som spør åpent hva de tenker de ønsker å formidle. Er det noe de mener du har et ansvar for, og isåfall hva? Alle steder har folk ulike jobber. Maktforhold blir mer synlige dess mindre plass. Spør dem hva de tenker folk skal gjøre i bygdene? Skal ingen jobbe på Jokeren fordi noen har fordommer mot det? Skal vi kalle dattera som tar over driften for bygdas viktigste møteplass for en taper fordi hun «bare jobber i butikk?» Skal ingen flytte tilbake til bygdene etter utdannelse og arbeidserfaring for å ta over gårdene fordi «nå er de blitt byfolk»? Skal man legge ned viktige hjørnestensbedrifter fordi noen synes det er kaksete å være leder for en lønnsom bedrift? Eller ingen skal kunne jobbe i produksjonen fordi det er å ha få ambisjoner for noen? Still slike spørsmpl og spør hva hensikten egentlig er? I noen bygder har kritikerne helt rett, enkelte kommuner er så skakkjørt at de trenger ekstern overtakelse. Men sålenge ikke det er tilfelle hos dere 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #20 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bygdedyret og "avensjuke"! ( sjalusi) Får ikke sove! Er rasende provosert!😡🙃 Flyttet "på bygda" for noen år siden etter tragiske dødsfall i nærmeste fam. Mistet mor og bror. ❣️ Ble naturlig å flytte til min elskede "feriebygd " med mange gode minner og i nærheten av min far som overtok fam. gården. ❣️ Har en stor familie som er ressurs sterke inkl. meg selv. ( Lensmann, ligningssjef, ordfører, avdelingsleder psykiatri osv. ) Ganske kvalmt?? 🤮🤣 Bryr meg ikke!! Blir møtt med fordømmelse stadig vekk og senest i kveld i tlf med bekjent. "Far din og tanta di ser ut og oppførerer som bedre vizzerere osv." Og du vet det at dere som kommer fra gården her er "store følk"..jeg ble stum!! Jeg kan forstå noe av opplevelsen men de mener det ikke slik og noen opplever de feil desverre. Blir oppriktig lei meg for ingen sv de kjenner oss. 😥 Men gode venner fra oppvekst/ungdomstiden og voksen alder er oppriktig glad i meg/oss for den vi er! Dette er en større bygd. ❣️ De vet godt hvem jeg/vi er! Jeg slapper alltid av når jeg er der og lever lenger på disse turene med ekte godhet og varme! Jeg vurderer seriøst å flytte fra dette lille innsnevra samfunnet som jeg trodde ville bli paradis i voksen alder! Jobbet i leder stilling og vært aktiv med flere hobbyer. Jeg føler jeg er dømt og merket med en gul "post it lapp" i panna for den jeg er avkom etter...😪 Jeg er stolt og glad I familien min! ❣️ Og vi har selvfølgelig flere i vår familie også som kanskje ikke har fullført utdanning eller jobber med andre ting, er syke/uføre osv. Men alle er like mye verdt! ❣️ Denne vakre bygda lever ikke i 2025! Hva tenker dere? Ta vare på meg selv og bikka og flytte 40 min. unna eller bli og ofre egen lykke/livskvalitet for min far på 82..som er frisk bortsett fra ryggsmerter. 🤔 Det er bare oss to igjen. ❣️ Hilsen frustrert, lettere irritert og provosert voksen dame som ikke vil rotne på rot! 💪😵💫😅 Anonymkode: ed1f8...38f Hva jeg tenker? Ja, jeg tenker ganske mye egentlig. Mye er allerede nevnt i tråden. Om jeg skal komme med noe, er det litt uklart for meg om dere er en stor familie (som du skriver) eller om det bare er du og far igjen (som du skriver). Jeg lurer også på om du faktisk mener at du ikke bryr deg så mye når du både er frustrert, lettere irritert og provosert. Men mest av alt tenker jeg at dette var et ganske artig innlegg, som er ironisk uten at det er ment å være ironisk. Anonymkode: 9a135...5ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå