Gå til innhold

Falsk positiv Covid test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To dager etter jeg kom gjem fra utenlandsferie fikk jeg vond mage, etterfulgt av sykdomsfølelse med hode-og muskelverk og etter hvert 38,5 i feber. Det kjentes som Corona som jeg har hatt tre ganger tidligere  Fant en gammel Corona hurtigtest fra 2022. Det var veldig lite væske i det reagensrøret som skal blandes med sekret fra nesen. Forsøkte likevel å blande det som var og siden det ble for lite væske i røret til dryppe i testen tilførte jeg bittelitt vann. Testen ble positiv umiddelbart.

Kan testen ha blitt falsk positiv pga vannet? Eller vil testen vise positivt uansett så lenge viruset er tilstedet? Hvor vanlig er det med falske positive tester?

Anonymkode: 3b2d5...863

AnonymBruker
Skrevet

En test kan definitivt gi feil svar dersom den er gått ut på dato, ikke har tilstrekkelig test-væske, er oppbevart feil, eller lignende. 

Anonymkode: 5d507...108

AnonymBruker
Skrevet

Falsk negativ vil jeg tro du kunne få pga. tilsatt vann, men falsk positiv? Tror jeg ingenting på.

Anonymkode: 24e38...627

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte det samme en gang det eneste jeg hadde var en slik gammel test. Fikk negativt svar. Fikk andre til å kjøpe en ny test - positiv.

Tror ikke noe på at du har fått falsk positiv, du har nok covid nå! Det er veldig mye smitte nå, og de to nymuterte typene smitter veldig lett. Når du har vært i utlandet så er det ikke noen tvil.

Anonymkode: cbbd5...090

Skrevet

Hva faen er poenget med å teste for Covid? Det er nå et etablert virus og på reise er det vanlig med dårlig mage

• Liker 1
Skrevet

Tviler på du får falsk positiv av å tilsette vann. Men har det så mye å si da? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar noen covid-test nå? Er ikke det bare vanlig forkjølelse liksom? 

Anonymkode: dec4e...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (11 timer siden):

Hva faen er poenget med å teste for Covid? Det er nå et etablert virus og på reise er det vanlig med dårlig mage

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor tar noen covid-test nå? Er ikke det bare vanlig forkjølelse liksom? 

Anonymkode: dec4e...a1f

Det kan vel være "hundre" grunner til det? Første jeg kan tenke meg er nysgjerrighet eller at man omgåes tett noen som er i risikogruppe. Hvis man skulle bli langtidssyk eller -skadet kan det være greit å vite hvilken infeksjon som gjorde det.

AnonymBruker
Skrevet

Antar det er Covid vi har her hjemme nå - også etter utenlandstur. Minner veldig om første runde der vi fakisk testet, men mye mildere. 

Det har jo egentlig ikke noe å si om det er Covid eller ikke? Gjetter på vi har hatt noen runder nå. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan vel være "hundre" grunner til det? Første jeg kan tenke meg er nysgjerrighet eller at man omgåes tett noen som er i risikogruppe. Hvis man skulle bli langtidssyk eller -skadet kan det være greit å vite hvilken infeksjon som gjorde det.

De i risikogruppen skal man holde seg unna med sykdom uansett. Og langtissyk/skadet - har heller ingen betydning, det gjør ingen forskjell, gjør du det for hver variant av virus du får? 

Anonymkode: 20c17...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...