AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august To dager etter jeg kom gjem fra utenlandsferie fikk jeg vond mage, etterfulgt av sykdomsfølelse med hode-og muskelverk og etter hvert 38,5 i feber. Det kjentes som Corona som jeg har hatt tre ganger tidligere Fant en gammel Corona hurtigtest fra 2022. Det var veldig lite væske i det reagensrøret som skal blandes med sekret fra nesen. Forsøkte likevel å blande det som var og siden det ble for lite væske i røret til dryppe i testen tilførte jeg bittelitt vann. Testen ble positiv umiddelbart. Kan testen ha blitt falsk positiv pga vannet? Eller vil testen vise positivt uansett så lenge viruset er tilstedet? Hvor vanlig er det med falske positive tester? Anonymkode: 3b2d5...863
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august En test kan definitivt gi feil svar dersom den er gått ut på dato, ikke har tilstrekkelig test-væske, er oppbevart feil, eller lignende. Anonymkode: 5d507...108
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Falsk negativ vil jeg tro du kunne få pga. tilsatt vann, men falsk positiv? Tror jeg ingenting på. Anonymkode: 24e38...627
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Jeg forsøkte det samme en gang det eneste jeg hadde var en slik gammel test. Fikk negativt svar. Fikk andre til å kjøpe en ny test - positiv. Tror ikke noe på at du har fått falsk positiv, du har nok covid nå! Det er veldig mye smitte nå, og de to nymuterte typene smitter veldig lett. Når du har vært i utlandet så er det ikke noen tvil. Anonymkode: cbbd5...090 1
Macro Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Hva faen er poenget med å teste for Covid? Det er nå et etablert virus og på reise er det vanlig med dårlig mage 4 3
bolla92 Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august Tviler på du får falsk positiv av å tilsette vann. Men har det så mye å si da?
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august Hvorfor tar noen covid-test nå? Er ikke det bare vanlig forkjølelse liksom? Anonymkode: dec4e...a1f 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Macro skrev (11 timer siden): Hva faen er poenget med å teste for Covid? Det er nå et etablert virus og på reise er det vanlig med dårlig mage AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor tar noen covid-test nå? Er ikke det bare vanlig forkjølelse liksom? Anonymkode: dec4e...a1f Det kan vel være "hundre" grunner til det? Første jeg kan tenke meg er nysgjerrighet eller at man omgåes tett noen som er i risikogruppe. Hvis man skulle bli langtidssyk eller -skadet kan det være greit å vite hvilken infeksjon som gjorde det. Anonymkode: 24e38...627 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Antar det er Covid vi har her hjemme nå - også etter utenlandstur. Minner veldig om første runde der vi fakisk testet, men mye mildere. Det har jo egentlig ikke noe å si om det er Covid eller ikke? Gjetter på vi har hatt noen runder nå. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kan vel være "hundre" grunner til det? Første jeg kan tenke meg er nysgjerrighet eller at man omgåes tett noen som er i risikogruppe. Hvis man skulle bli langtidssyk eller -skadet kan det være greit å vite hvilken infeksjon som gjorde det. Anonymkode: 24e38...627 De i risikogruppen skal man holde seg unna med sykdom uansett. Og langtissyk/skadet - har heller ingen betydning, det gjør ingen forskjell, gjør du det for hver variant av virus du får? Anonymkode: 20c17...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 1.37): Hvorfor tar noen covid-test nå? Er ikke det bare vanlig forkjølelse liksom? Anonymkode: dec4e...a1f Nei det er IKKE en vanlig forskjølelse. Jeg er fortsatt veldig dårlig og må nok være hjemme fra jobb ihvertfall mandag og tirsdag også. Er jeg like uheldig som sist jeg fikk det så varer dette i ukesvis med fatigue før jeg får energien tilbake. I 2022 var det mistanke om long covid. Jeg vil si jeg har vært tilnærmet like dårlig denne gang som første gang i 2022 og andre gang i 2023. Så denne muterte varianten er ikke som en forkjølelse på meg. Og jeg vil vite om det er Covid eller ei fordi det gir meg en forklaring på hvorfor jeg blir så dårlig. Ikke minst er det viktig dokumentasjon dersom jeg skulle få senfølger av corona infeksjoner i fremtiden. Mye forskning tyder på at hyppige infeksjoner med covid viruset kan bryte ned kroppen på sikt. https://www.forskning.no/covid19-sykdommer/er-det-farlig-a-fa-covid-igjen-og-igjen/2258969 Anonymkode: 3b2d5...863 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 22.56): Det er veldig mye smitte nå, og de to nymuterte typene smitter veldig lett. Hvor finner du disse opplysningene? Jeg har googlet og googlet, men finner ingenting om siste oppdaterte opplysninger om de muterte variantene. Kun navnet på den siste vi har nå, men ingen ting ut i fra det. Anonymkode: 3b2d5...863
AnonymBruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvor finner du disse opplysningene? Jeg har googlet og googlet, men finner ingenting om siste oppdaterte opplysninger om de muterte variantene. Kun navnet på den siste vi har nå, men ingen ting ut i fra det. Anonymkode: 3b2d5...863 Fra min mann, som er lege. Han kjente igjen egne symptomer. Og sier det er veldig mye smitte akkurat nå, som sprer seg lett. Tror det het Nimbus variant. Og så er det en annen variant som er på vei opp nå. Veldig smittsomme, men Omikron (milde) varianter. Føler meg forresten bare lett forkjølet, på tredje dagen. Kan være i normal aktivitet. Anonymkode: 20c17...0e7
AnonymBruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 10.32): De i risikogruppen skal man holde seg unna med sykdom uansett. Og langtissyk/skadet - har heller ingen betydning, det gjør ingen forskjell, gjør du det for hver variant av virus du får? Hvordan skal de kunne forske videre på Corona sykdom og se sammenhenger med langtidsvirkninger om ingen tester seg!? Syns faktisk det er skammelig at de sier de fortsatt forsker for harde livet på det fortsatt relativt nye viruset. For å finne sammenhenger med Covid og hvem som får long covid og hvorfor…Samtidig som de sier de ikke lengre vil at folk skal teste seg. Altså ikke vil vite mer nøyaktig hvem og hvor mange som får Covid. Hvilket forskningsmateriale bruker de da? Kun de gamle og skjøre som blir innlagt på sykehusog…kloakken?! Anonymkode: 3b2d5...863 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvordan skal de kunne forske videre på Corona sykdom og se sammenhenger med langtidsvirkninger om ingen tester seg!? Syns faktisk det er skammelig at de sier de fortsatt forsker for harde livet på det fortsatt relativt nye viruset. For å finne sammenhenger med Covid og hvem som får long covid og hvorfor…Samtidig som de sier de ikke lengre vil at folk skal teste seg. Altså ikke vil vite mer nøyaktig hvem og hvor mange som får Covid. Hvilket forskningsmateriale bruker de da? Kun de gamle og skjøre som blir innlagt på sykehusog…kloakken?! Anonymkode: 3b2d5...863 De forsker da på mange virus som vi aldri har testet oss for lavterskel, de som blir innlagt på sykehus med misstanke blir testet. Anonymkode: 2baf0...fd9
AnonymBruker Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor finner du disse opplysningene? Jeg har googlet og googlet, men finner ingenting om siste oppdaterte opplysninger om de muterte variantene. Kun navnet på den siste vi har nå, men ingen ting ut i fra det. Anonymkode: 3b2d5...863 Ikke så vanskelig å finne... https://www.nrk.no/buskerud/okt-koronasmitte_-nye-virusvarianter-i-omlop-1.17509906 Anonymkode: cbbd5...090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå