AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Hei, Ønsker gjerne å høre fra andre som har hatt dette. Jeg fikk det det i april og er fortsatt sterkt preget. Hvor lenge varte det for din del? Anonymkode: c2998...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Skrevet 8. august Ville gått til kiropraktor og fikset det. Anonymkode: 39688...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Skrevet 8. august Det er veldig individuelt hvor lenge det varer. Selv har jeg en slags kronisk variant, som er rolig i perioder og aktiv i perioder. Så jeg har vært svimmel av og på i rundt 30 år. Jeg blir antagelig aldri helt kvitt det dessverre. Mens andre har det som en engangshendelse fra én dag til noen måneder. Det beror òg på om du er/kommer deg i behandling og hvordan den er. Om du ikke allerede har gjort det, så oppsøk fysio/kiropraktor som kan svimmelhet og som bruker vng briller for å sjekke og måle nystagmus (øyebevegelser). Anonymkode: 2874c...f7e
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august Ikke personlig erfaring, men en venninne hadde det for noen måneder siden og ble helt fin igjen. Det varte ca 2 uker og var ganske ille de to ukene. Anonymkode: 8252c...eab
AnonymBruker Skrevet 8. august #5 Skrevet 8. august Hatt det siden februar. Lå paddeflat på sofaen i 3 uker, deretter bedring. Men fremdeles episoder med sterkere svimmelhet, og jeg blir dårligere enn tidligere av å f eks sitte på i bil eller fly. Kan visst ta veldig lang tid å bli kvitt det for noen. Fikk det etter en kraftig runde influensa. Anonymkode: 3eaa6...110
AnonymBruker Skrevet 8. august #6 Skrevet 8. august er det påvist virusinfeksjon eller er det krystallsyken du har? De to er helt ulik og leger tar ofte feil når de diagnostiserer pasienter, den ene kan behandles ved å "riste løs" krystallene i øret som fester seg på hårene som påvirker balansen mens den andre dreper nerven over tid. Anonymkode: edb1d...024 1
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er veldig individuelt hvor lenge det varer. Selv har jeg en slags kronisk variant, som er rolig i perioder og aktiv i perioder. Så jeg har vært svimmel av og på i rundt 30 år. Jeg blir antagelig aldri helt kvitt det dessverre. Mens andre har det som en engangshendelse fra én dag til noen måneder. Det beror òg på om du er/kommer deg i behandling og hvordan den er. Om du ikke allerede har gjort det, så oppsøk fysio/kiropraktor som kan svimmelhet og som bruker vng briller for å sjekke og måle nystagmus (øyebevegelser). Anonymkode: 2874c...f7e Samme her, men jeg har ikke fått tilbud om noe behandling på disse årene. Og jeg er skikkelig plaget med det. Legen min tar det dessverre ikke på alvor. Året etter jeg hadde det gikk jeg rundt som en fyllik og måtte ha med meg personer jeg kunne holde i for å ikke å ramle over ende. Anonymkode: 42341...4bb
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, Ønsker gjerne å høre fra andre som har hatt dette. Jeg fikk det det i april og er fortsatt sterkt preget. Hvor lenge varte det for din del? Anonymkode: c2998...2b8 Tanta mi var sterkt plaget av dette, og prøvde ulike behandlinger, uten resultat. Til slutt gikk hun til akupunktør og ble frisk samme dag. Akupunktør viste henne et punkt nede på foten som er forbundet med vertigo. Dette punktet kan hun trykke på, dersom hun kjenner at svimmelheten kommer igjen eller punktet føles sårt. (Tanta mi får mannen sin til å trykke). Du kan jo kanskje google litt på acupressure og vertigo, og se om du finner dette punktet på foten din. ❤️ Anonymkode: cd211...da7
AnonymBruker Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tanta mi var sterkt plaget av dette, og prøvde ulike behandlinger, uten resultat. Til slutt gikk hun til akupunktør og ble frisk samme dag. Akupunktør viste henne et punkt nede på foten som er forbundet med vertigo. Dette punktet kan hun trykke på, dersom hun kjenner at svimmelheten kommer igjen eller punktet føles sårt. (Tanta mi får mannen sin til å trykke). Du kan jo kanskje google litt på acupressure og vertigo, og se om du finner dette punktet på foten din. ❤️ Anonymkode: cd211...da7 Har man har krystallsyken så hjelper ikke akupunktør å få på plass krystallene. Det er noen annen grunn til svimmelhet. Anonymkode: 7b762...681
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Har man virus på balansenerven så blir mange bra igjen etter 2-3 uker. Det er ikke det samme som krystallsyken. Men har du fått påvist virus uten behandling så kan du ha fått en skade på balansesystemet i øret. Jeg har hatt en kombo av begge deler og har aldri blitt bra igjen, mest pga feilbehandling i starten. Til TS har ikke legen foreslått behandling. Som regel er det ingen som tilbyr det man må finne ut av det selv er min erfaring. Hvis alt annet er utelukket bør du finne en kiropraktor som har videobriller. Da kan de teste deg og se hvor eventuelt krystallene ligger. Det er mange tilstander som ligner hverandre. Man kan og bli ekstremt svimmel ved D-vitamin mangel og kan forveksles med krystallsyken. Anonymkode: 7b762...681
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har man har krystallsyken så hjelper ikke akupunktør å få på plass krystallene. Det er noen annen grunn til svimmelhet. Anonymkode: 7b762...681 Eg svarte på TS sitt spørsmål, om virus på balansenerva. Krystallsjuka har eg ikkje nemnt, Anonymkode: cd211...da7
AnonymBruker Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august Hei! Jeg ble syk for 10 mnd siden med diverse greier, og fikk deriblant virus på balansenerven. Har nettopp fått vite etter mange undersøkelser på balansesenteret på Haukeland sykehus no, att jeg har fått en permanent skade på balansenerven, som rett og slett er helt død! Går på opptrening der fortsatt for å prøve å lære opp andre nerver til å overta litt av jobben til de som ikke fungerer lengre. Har fått beskjed på att jeg kan bli bedre, men aldri helt fin igjen! Så jeg skal dessverre gå svimmel rundt resten av livet, 24-7! anbefaler deg å snakke med fastlegen om å bli henvist til balansesenter, eller en ØNH spesialist, som kan hjelpe deg videre! Lykke til!! 💕 Anonymkode: d6dd5...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå