Gå til innhold

Forelska i en forelder i barnehagen jeg jobber i

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det forbudt å bli forelska når man er barnehagelærer i en av foreldrene?

Anonymkode: c1a70...95c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kan nekte deg å være forelsket i hvem som helst, men hvis dette er en singel mann/ kvinne, bør du kanskje finne ut om vedkommende har noen hobbyer som gjør at det er plausibelt å treffes utenom barnehagen, hvis det skulle vise seg at følelsene er gjensidige. 

Skrevet

Det er ikke forbudt som i ulovlig. Ingen kan styre følelser eller forelskelse, men de kan styre handlinger.

Først av alt: er denne forelderen singel?

Er du pedagogisk leder, primærkontakt eller veldig tett på barnet, eller jobber du bare i samme barnehage som dette barnet går?

Får du signaler fra forelderen om at den liker deg mer enn det som er å forvente at at foreldre liker ansatte i barnehagen til barnet sitt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du på samme avdeling som barnet, og det gjør du antagelig, så hadde jeg bare lagt det fra meg. Mest sannsynlig har dette barnet en annen forelder også, som du skal forholde deg til. Dessuten, om det "skulle bli noe" og det blir slutt blir det også potensielt ganske vanskelig. 

Anonymkode: 404ec...0bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt sparsomt med opplysninger her.

• Er dere begge singel?
  • Har du barnet/barnene til vedkommende i din avdeling?
  • Er det noe på gang mellom dere, eller bare du som har dine følelser inni deg selv?

Anonymkode: c253d...586

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke forbudt å bli forelska i noen slags sammenheng, men det vil være vilt uprofesjonelt av deg å gjøre noe med det. Nyt på avstand. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

da er det ikke annet enn å spørre om date.

Anonymkode: 264da...868

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Litt sparsomt med opplysninger her.

• Er dere begge singel?
  • Har du barnet/barnene til vedkommende i din avdeling?
  • Er det noe på gang mellom dere, eller bare du som har dine følelser inni deg selv?

Anonymkode: c253d...586

Dette.

Om dere begge er single, så hadde jeg uansett ventet til barnet var mer på avstand (på en annen avdeling enn din), før jeg hadde spurt forelderen om vedkommende kunne tenke seg å gå på en date sammen. Men aller helst så er det jo klart best å vente til barnet ikke lenger går i bhg, men det spørs jo om ungen er 1 eller 5 år (mtp hvor lang ventiden for deg da blir). 

Anonymkode: 2b0ca...9e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 0d272...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Lov er det jo, men å handle kan sette mange i en ekstremt ukomfortabel situasjon. Vent til barnet er ferdig i barnehagen.

Anonymkode: 19a41...fca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, men en jeg kjente måtte bytte avdeling i barnehagen, vekk fra den avdelingen den aktuelle forelderen var på - for å ikke komme i konflikt med eksen av forelderen eller i lojalitetskonflikt mtp på barnet til forelderen.

Anonymkode: 2001a...c3c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...