Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ved bristepunktet nå. Det er ingenting å redde. Jeg må forlate forholdet. 

men hvordan i alle dager starter man den prosessen når man har barn? Hva fikk dere til å klare å løsrive dere og rote opp et helt familieliv? Det sitter for langt inne, selv om forholdet er helt ødelagt.  

Anonymkode: a1159...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn merker at foreldrene ikke har det bra. Bedre ned skilte lykkelige foreldrene enn de som pga barna holder sammen.. er en grunn til at maaaange sier de skulle ønske foreldrene gikk fra hverandre maaange år før de faktisk gjorde det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre for barna.

Anonymkode: dd76a...b08

• Liker 2
Skrevet

Å gå kan virke veldig skummelt. Men hvis du er helt sikker på at det ikke er mer og jobbe for, så er det mye bedre for alle parter at man flytter fra hverandre. 

Prøv å kommunisere godt om hva som er beste løsning for dere. Eier man bolig sammen? Så bli enige om hva som er riktig for dere. Kanskje må begge flytte? Og så over til det viktigste; barnefordeling. Her er der det viktig at dere ikke "bruker" barna i konflikten. Men tenk på hva som er beste for barna. Gjør alt dere kan for å holde konfliktnivået nede.

Lykke til i prosessen ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er bedre for barna.

Det er ikke alltid det, men det er jo sannheten man vil innarbeide hos seg selv over tid.

Anonymkode: bdad7...fbd

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil mannen samarbeidet greit om barna og godta bruddet? Jeg vil også ut av mitt forhold og har prøvd, men mannen nekter, så det er veldig, veldig vanskelig. For å sette det i perspektiv, så virker det for meg veldig enkelt å gå når den andre godtar at du vil ut. Selvfølgelig er det vanskelig å selge felles bolig, fordele samvær osv, men jeg tror man bare må ta én ting om gangen i stedet for å stresse over alt man skal gjøre. Det blir det beste til slutt. 

Anonymkode: 8f81e...164

AnonymBruker
Skrevet

Til slutt orker man ikke mer og bare MÅ gå. Barna får det bedre med adskilte foreldre

Anonymkode: 990bf...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke alltid det, men det er jo sannheten man vil innarbeide hos seg selv over tid.

Jeg har ikke barn. Jeg er barnet. Skulle ønske mine foreldre gikk fra hverandre minst 10 år før. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å gå er den beste løsningen for de som driter i barna sine, og ikke vil gjøre en innsats for forholdet

Anonymkode: 45b13...705

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å gå er den beste løsningen for de som driter i barna sine, og ikke vil gjøre en innsats for forholdet

hvilken innsats er det du mener man skal gjøre når alt er dødt egentlig? Og hvordan har det seg at du tror du sitter på fasite for alle mennesker i dårlige forhold? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vil mannen samarbeidet greit om barna og godta bruddet? Jeg vil også ut av mitt forhold og har prøvd, men mannen nekter, så det er veldig, veldig vanskelig. For å sette det i perspektiv, så virker det for meg veldig enkelt å gå når den andre godtar at du vil ut. Selvfølgelig er det vanskelig å selge felles bolig, fordele samvær osv, men jeg tror man bare må ta én ting om gangen i stedet for å stresse over alt man skal gjøre. Det blir det beste til slutt. 

Anonymkode: 8f81e...164

Om du vil ut så har han strengt tatt ikke mer han skulle sagt om det enn den makten du gir han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er bedre for barna ja. Sier seg selv! Jeg som barn ville at mine foreldre skulle skilles, vond følelse! 

Anonymkode: b0c39...6a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bedre for barna ja. Sier seg selv! Jeg som barn ville at mine foreldre skulle skilles, vond følelse! 

Anonymkode: b0c39...6a4

Sier seg selv? Ikke for meg. Jeg tror man alltid drømmer om det man ikke kan få. Hva mener jeg med det?  Min beste venninne eks er oppvokst med to stykk foreldre som kranglet mye og har samme oppfatning som deg. Mye bedre om de skilte seg mener hun. Jeg derimot som aldri har hatt mine foreldre under samme tak tenker mye på hva som kunne ha vært. Som barn hadde jeg raserianfall siden jeg skjønte aldri hvorfor vi ikke var en familie og fikk klump i magen når jeg besøkte venner og fikk observere et trygt familieliv på nært hold.

For å konkludere går det ikke an å sette en fasit med to streker på det vanskelige temaet her, men hvis vi skal lene oss på forskning viser det seg at skilsmissebarn kommer mye dårligere ut 😟 ( noen kjappe linker jeg fant, men går an å dypdykke mer på tema ❤️https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/skilsmissebarn-blir-oftere-ufre/12413415/

https://www.shaheengordon.com/blog/2024/january/understanding-the-impact-of-divorce-on-children/

Anonymkode: 9c507...72e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare kom til et punkt hvor jeg ikke klart mer. Spilte ingen rolle at jeg var gravid med nr. 2 eller at jeg ikke visste noe om framtidig bosituasjon. For å redde meg selv måtte jeg sette foten ned.

Gikk faktisk helt fint og har aldri angret på avgjørelsen.

Anonymkode: 9405c...5da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det krever to som er villige til å legge ned den innsatsen. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sier seg selv? Ikke for meg. Jeg tror man alltid drømmer om det man ikke kan få. Hva mener jeg med det?  Min beste venninne eks er oppvokst med to stykk foreldre som kranglet mye og har samme oppfatning som deg. Mye bedre om de skilte seg mener hun. Jeg derimot som aldri har hatt mine foreldre under samme tak tenker mye på hva som kunne ha vært. Som barn hadde jeg raserianfall siden jeg skjønte aldri hvorfor vi ikke var en familie og fikk klump i magen når jeg besøkte venner og fikk observere et trygt familieliv på nært hold.

For å konkludere går det ikke an å sette en fasit med to streker på det vanskelige temaet her, men hvis vi skal lene oss på forskning viser det seg at skilsmissebarn kommer mye dårligere ut 😟 ( noen kjappe linker jeg fant, men går an å dypdykke mer på tema ❤️https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/skilsmissebarn-blir-oftere-ufre/12413415/

https://www.shaheengordon.com/blog/2024/january/understanding-the-impact-of-divorce-on-children/

Anonymkode: 9c507...72e

Et trygt familieliv er det ikke nødvendigvis når foreldrene holder sammen utelukkende for barnas skyld. Å se en velfungerende familie betyr ikke at det er det du ville hatt hvis dine holdt sammen. Og de færreste av oss er uenig i at en velfungerende familie er det som er best for alle parter.

Anonymkode: 63863...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke sitte for langt inne. Det er noe skikkelig drit å vokse opp med misfornøyde foreldre som skal "fikse forholdet sitt fordi de har barn". Hvis man skal det, får man gi det en dato for når det skal være fikset så barna ikke må overvære den ræva dynamikken deres og ende opp med foreldre som kommer til dem for trøst. Er som å leve med et tenåringspar mens man selv er barn. Barn får ikke inntrykk av at det er for dem, men foreldrene selv, og deres såre følelser for hverandre og vane med å leve sammen. Riv av plasteret. Eventuelt får dere bli enige om at det er helt over og se om dere klarer å leve i samme hus som gode foreldre og samarbeidspartnere. Og gi det forsøket en dato også.

Anonymkode: 3ab23...5d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 23.20):

Hvordan får man til å gå når man har barn?

Du setter en fot forran den andre. Og så fortsetter du fremover.

Anonymkode: 7fe4a...62d

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med fastlege, nav, fvk? Du kan be om råd og veiledning og støtte.

Anonymkode: edef5...f3f

AnonymBruker
Skrevet

Vi kranglet så mye at det var ikke noe godt oppvekstmiljø for barna. Jada, vi skulle sikkert bitt det i oss og latt være - men vi var i ferd mot å utvikle et komplett hat mot hverandre begge to og det ble bare verre og verre. Jeg er sikker på at samarbeidet som skilte foreldre hadde blitt mye vanskeligere om vi hadde latt negativiteten utvikle seg over enda lenger tid. 

Anonymkode: 5ffb9...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...