Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene, dette hadde jeg heller aldri ville blitt med på. Det er du som føder som bør få velge hvem som er tilstede. Det er ikke et godt argument at det er hans barn også- selve fødselen handler om deg, din kropp, dine behov. Du skal føle deg trygg og ivaretatt, og det å ha med svigermor høres ikke ut som noe som vil gjøre det godt.

Stå på ditt, svigermor får tidsnok truffet barnebarnet.. men denne gangen handler det ikke kom henne.

lykke til 😊

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud 🤯🤯🤯 Imponert over at du ikke har truet med å droppe han og, det hadde nok jeg gjort hadde han foreslått noe så vi tror idiotisk før min fødsel 🆘

Anonymkode: 571a4...0a2

• Liker 16
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kastet opp om svigermor skulle vært med å sett meg revne ut en unge.

Anonymkode: 525c4...cee

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet

fødselen er for dere 2 punktum 🌸

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

«Hvis du skal ha med mammaen din får dere vente på venterommet - begge to!»

Anonymkode: 71ec1...ef1

• Liker 24
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

..så kan du jo si at hvis en mamma skal være med, så er det din mor. Og da ryker han ut.

Han virker jo helt dust..

Anonymkode: c7eaf...5e8

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg og samboer venter vårt første barn snart, og nylig sier han at han ønsker å ha med moren sin på fødestua. Argumentet er at han alltid har hatt et veldig nært forhold til moren og at hun var til stede da søsteren hans fødte sine barn.

Jeg nekter å ha med svigermor. Min egen mor skal heller ikke være der. Samboer er kjempesur og spør «men er det ikke vårt barn?» Han mener det ikke er urimelig å ønske at moren hans skal få være med å sitt barnebarn bli født? I følge ham er moren helt knust over å ikke få være med, og det er han også. Nå har han surmulet i flere dager.

Jeg har egentlig ikke noe spørsmål om tips eller råd, da jeg er sikker i min avgjørelse, men måtte lufte meg litt her😅

Anonymkode: 323a2...a18

Med mine så måtte hans foreldre vente på gangen. Det var ikke på tale(!) at de skulle være tilstede >:( 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nektet HAN innpass også om han ikke sluttet med maset. 

Aldri i livet om svigermor hadde fått være med meg på fødsel, men ho hadde hatt rikelig nok med innsikt i å ikke foreslå noe slikt engang. Ho hadde ikke tenkt tanken. 

I alle dager. Nært forhold til mor er vel og bra, men dette går da over alle støvleskaft. 

En fødsel er noe av det aller mest primale, intime og såreste en kvinne kan gjøre, og da skal ho også være trygg og ivaretatt, og ha mennesker rundt seg som HO vil ha rundt seg.

Tror den vordende far tenker mer på seg selv her, han er livredd for å ikke greie "jobben", og må ha mamma med så ho kan holde han i hånden.

Anonymkode: cf49c...0ad

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Det er den fødende som bestemmer dette og ingen andre. 

De fleste synes nok at det er unaturlig å ta med svigermor inn på fødestua, til og med sin egen mor. 

Din kropp, din fødsel, deg og din manns private opplevelse ❤️ 

Lykke til ☘️

Anonymkode: 022aa...d45

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg og samboer venter vårt første barn snart, og nylig sier han at han ønsker å ha med moren sin på fødestua. Argumentet er at han alltid har hatt et veldig nært forhold til moren og at hun var til stede da søsteren hans fødte sine barn.

Jeg nekter å ha med svigermor. Min egen mor skal heller ikke være der. Samboer er kjempesur og spør «men er det ikke vårt barn?» Han mener det ikke er urimelig å ønske at moren hans skal få være med å sitt barnebarn bli født? I følge ham er moren helt knust over å ikke få være med, og det er han også. Nå har han surmulet i flere dager.

Jeg har egentlig ikke noe spørsmål om tips eller råd, da jeg er sikker i min avgjørelse, men måtte lufte meg litt her😅

Anonymkode: 323a2...a18

Fyfaen nei bare nei.

Han kommer nok til å angre seg i ettertid for å overhodet ha forsøkt å kreve dette fra deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at han ikke har tenkt å være til stede? At hun skal være din støttespiller gjennom fødselen? Vi skulle hatt et svært nært forhold for at jeg hadde villet hatt svigermor med på fødsel. Jeg hadde med en venninne første gang, og moren min med på tredje. Mannen rakk ikke fram i tide. Alle har vært styrtfødsler 3-4 uker før termin.

Anonymkode: ff931...fc3

• Nyttig 3
Skrevet

Tillater i det hele tatt sykhuset det ? etter corona har det jo blitt strammet myyyye inn og tror faktisk mange sykehus ikke tillater mer enn én.  Gjaldt iallfall en bekjent som mistet mannen under graviditeten, ønsket ha med mor og søster men var kun lov med 1

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig fint at han er så knyttet til sin mor at han ønsker å ha henne med. Det syns jeg du skal berømme, selv om du setter grenser for deg selv og ikke ønsker å ha henne der. Hva om du møter han på halvveien og tilbyr henne å få komme inn raskt etter fødsel en liten tur? 

Det er begges barn, men fødselen er din. Den bestemmer du over. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...