Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
moroklompen skrev (På 7.8.2025 den 22.50):

Jeg er i 40 årene og har stemt AP all den tid jeg har hatt stemmerett.

Jeg tok i dag ett valgomat og ser jeg er 94 % enig med generasjonspartiet.

Skjonner at dette er ett mikro parti og naturlig nok ikke kommer til å få innflytelse.

Det aller viktigste for meg er at ikke Listhaug kommer til makten.

Er en stemme til GP bortkastet og bør jeg heller stemme AP?

En stemme til Generasjonspartiet er håp for demokratiet og framtida. 
Prosentvis utgjør stemmen din mye mer for ett lite parti, og det sender et signal. 
Jeg stemte på Liberalistene, selv om jeg er en ego kyniker og ikke liberalist eller ideologisk per se, med bakgrunn i denne tankegangen. 
Landet vårt er et byråkratisk diktatur, og Generasjonspartiet har definitivt en verdi, valgsystemet vårt burde reformeres, det er en av vår tids viktigste saker. 

Nå sier du ikke hva du ikke liker med Ap, og så sier du heller ikke hva du jobber med. Jeg tipper du er byråkrat. Hvis du er byråkrat eller offentlig ansatt, så er SV et veldig godt alternativ. Hvis ikke din byråkratposisjon er så safe at du kan tillate deg andre politiske hensyn. Du er neppe fattig, eller ufør, så da er det ikke noen vits å stemme Rødt, hvis ikke du har sterke sympatier med innvandrere, som er en av målgruppene deres.  

Generasjonspartiet er overraskende konservative, og da seiler jo Senterpartiet opp som det beste mest sidrompa, stokk konservative partiet du kan få, partiet konservativt er pussig nok litt mer liberalt, i hvert fall økonomisk, Norsk politikk er merkelig sånn. Frp kaller seg f.eks for liberalistisk. LMFAO. 

Endret av PrivatiserAlt
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man ser på generasjonspartiet i action, kan de fremstå som rimelig uansvarlige for meg.

Dette med folkeavstemninger er jo en kul greie, men det er vanskelig for alle å sette seg inn i alle detaljene i alle ulike politiske saker, så man kan gjøre et velinformert valg. Jeg tror ikke det er så lurt bare. 

Og så synes jeg ikke det er fett å bare skjelle hverandre ut, men heller finne gode løsninger sammen. Vil for all del ikke ha et politisk klima som i Danmark eller Italia 🫣

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg digger Mimir, men kunne aldri stemt rødt på grunn av politikken de kjemper for. 

Geberasjonspartiet er i hvert fall helt uaktuelt etter opptredenen til lederen.

Dette valget syns jeg er vanskelig. Men viktigst for meg er at Norge ikke skal inn i EU, så kommer nok til å stemme etter det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ang generasjonspartiet og folkeavstemninger. Politikk handler om mere enn enkeltsaker, det handler om helheten som blir når alle enkeltsaker virker sammen. Det ene påvirker det andre og det å sette seg inn i enkeltsaker er ofte komplisert nok om ikke man skal se det store bildet i tillegg.  Jeg har ingen tro på at generasjonspartiet vil føre noe godt med seg utover at vi nå vet at frk Oddekalv er sin far opp av dage.

• Liker 3
Skrevet
Duff skrev (3 timer siden):

Ang generasjonspartiet og folkeavstemninger. Politikk handler om mere enn enkeltsaker, det handler om helheten som blir når alle enkeltsaker virker sammen. Det ene påvirker det andre og det å sette seg inn i enkeltsaker er ofte komplisert nok om ikke man skal se det store bildet i tillegg.  Jeg har ingen tro på at generasjonspartiet vil føre noe godt med seg utover at vi nå vet at frk Oddekalv er sin far opp av dage.

Enig. 

Men der er allikevel mulig å systematisere valg og få velge mer enn man får i dag. F.eks få velge direkte representanter til hvert departement, slik at f.eks utenrikspolitikk ikke trenger sauses sammen med innenrikspolitikk, noe som i praksis reduserer folkestyre. 

Skrevet
PrivatiserAlt skrev (På 9.8.2025 den 12.54):

En stemme til Generasjonspartiet er håp for demokratiet og framtida. 
Prosentvis utgjør stemmen din mye mer for ett lite parti, og det sender et signal. 
Jeg stemte på Liberalistene, selv om jeg er en ego kyniker og ikke liberalist eller ideologisk per se, med bakgrunn i denne tankegangen. 
Landet vårt er et byråkratisk diktatur, og Generasjonspartiet har definitivt en verdi, valgsystemet vårt burde reformeres, det er en av vår tids viktigste saker. 

Nå sier du ikke hva du ikke liker med Ap, og så sier du heller ikke hva du jobber med. Jeg tipper du er byråkrat. Hvis du er byråkrat eller offentlig ansatt, så er SV et veldig godt alternativ. Hvis ikke din byråkratposisjon er så safe at du kan tillate deg andre politiske hensyn. Du er neppe fattig, eller ufør, så da er det ikke noen vits å stemme Rødt, hvis ikke du har sterke sympatier med innvandrere, som er en av målgruppene deres.  

Generasjonspartiet er overraskende konservative, og da seiler jo Senterpartiet opp som det beste mest sidrompa, stokk konservative partiet du kan få, partiet konservativt er pussig nok litt mer liberalt, i hvert fall økonomisk, Norsk politikk er merkelig sånn. Frp kaller seg f.eks for liberalistisk. LMFAO. 

Jeg er ikke byråkrat.

Jobber i egen bedrift og får mange tips om å stemme høyrevridd utifra dette, jeg er ikke fattig eller ufør som du nevner.

Jeg har en stor aversjon mot Erna, spesielt etter hele Sindregate som har blitt skyvd under teppet og skrekken er Listhaug, slik at det er helt uaktuelt.

Politikk for meg, er også holdninger.

Jeg er opptatt av en rettferdighet for felleskapet samtidig som jeg er kjempe lei av en politisk elite.

Jeg syntes oljefondet bør trekke seg helt ut av alle investeringer i Israel og har nok generelt en mening om at AP har tapt seg på mange måter.

Positivt at Stoltenberg ble involvert igjen men syntes Støre er en svak leder.

Hadde Stoltenberg vært statsministerkandidat hadde jeg nok mest sannsynligvis, stemt AP.

Ikke minst har jeg en aversjon mot Trond Giske, som jeg hadde håpet skulle bli svartelistet fra politikken.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg og du er nok på motsatt side. Jeg ønsker en bærekraftig utvikling og økonomi, der det er mulig å drive noe i Norge. Der er galskap at det er mer lønnsomt for utenlandske selskaper å drive noe i Norge, enn det er for nordmenn. Og som de næringsdrivende jeg kjenner sier: Jeg klager ikke på at jeg må betale skatt, men synes det er helt feil at norske og utenlandske selskaper får så ulike vilkår.

Det er et vanskelig år i år. Støre og Stoltenberg har vist at de er lite opptatt av oss nordmenn, de sikter seg bare inn mot toppstillinger i utlandet. Jeg er for både verdiskaping, miljøvern og å ta vare på alle i samfunnet. Så veldig usikker. Var lenge tilhenger av Arbeiderpartiet, men synes de har gjort en dårlig jobb.

Skrevet (endret)
moroklompen skrev (1 time siden):

Jeg er ikke byråkrat.

Jobber i egen bedrift og får mange tips om å stemme høyrevridd utifra dette, jeg er ikke fattig eller ufør som du nevner.

Jeg har en stor aversjon mot Erna, spesielt etter hele Sindregate som har blitt skyvd under teppet og skrekken er Listhaug, slik at det er helt uaktuelt.

Politikk for meg, er også holdninger.

Jeg er opptatt av en rettferdighet for felleskapet samtidig som jeg er kjempe lei av en politisk elite.

Jeg syntes oljefondet bør trekke seg helt ut av alle investeringer i Israel og har nok generelt en mening om at AP har tapt seg på mange måter.

Positivt at Stoltenberg ble involvert igjen men syntes Støre er en svak leder.

Hadde Stoltenberg vært statsministerkandidat hadde jeg nok mest sannsynligvis, stemt AP.

Ikke minst har jeg en aversjon mot Trond Giske, som jeg hadde håpet skulle bli svartelistet fra politikken.

Du henger deg mye opp i personer. Eg tenker saker. Håper og tror FRP kommer til makten👍Men kven i FrP som blir statsminister er ikkje så viktigt. Mangen flinke kandidater der.

Endret av Pilleville
Skrevet (endret)

Jeg stemmer generasjonspartiet. Mener er mer bortkastet å stemme noe du ikke kan stå for selv. 

Gp har gått opp i menighetsmålinger etter Gyda sitt utbrudd på dax18 så det ser ut som er mange som er lei av samme politikk som nå. En trenger en politiker som setter de veletablerte litt til sides, som har ryggrad nok til si dem i mot

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/debatt-sjokk-ga-loft-for-miniparti/17984694/

Endret av omno_guest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...