moroklompen Skrevet torsdag kl 20:50 #1 Skrevet torsdag kl 20:50 (endret) Jeg er i 40 årene og har stemt AP all den tid jeg har hatt stemmerett. Jeg tok i dag ett valgomat og ser jeg er 94 % enig med generasjonspartiet. Skjonner at dette er ett mikro parti og naturlig nok ikke kommer til å få innflytelse. Det aller viktigste for meg er at ikke Listhaug kommer til makten. Er en stemme til GP bortkastet og bør jeg heller stemme AP? Endret torsdag kl 20:51 av moroklompen 1 1
Nostradamus Skrevet torsdag kl 20:52 #2 Skrevet torsdag kl 20:52 (endret) Jo flere stemmer til Generasjonspartier, jo mer viser man at man ikke er fornøyd med de andre partiene som har regjert frem til nå. Alle små partier må jo starte på scratch. De trenger kun å kommer over sperregrensen på 4%. For min del står det mellom Generasjonspartiet og Rødt i år. Endret torsdag kl 20:55 av Nostradamus 3 1 2
Forkjemperen Skrevet torsdag kl 20:53 #3 Skrevet torsdag kl 20:53 Ja, den er bortkastet. Stem AP eller noe annet på rødgrønn side (R, SV, SP) ev. MDG hvis du ønsker å hindre Listhaug. 3 2 2
TheLegendBellaGoth Skrevet torsdag kl 20:54 #4 Skrevet torsdag kl 20:54 (endret) Generasjonspartiet. Dax18. Endret torsdag kl 20:59 av TheLegendBellaGoth Overtenning.. 3 1 1
moroklompen Skrevet torsdag kl 20:55 Forfatter #5 Skrevet torsdag kl 20:55 Takk for svar! Samme tanke har jeg hatt, bare redd for å kaste bort stemmen min. 1
moroklompen Skrevet torsdag kl 20:55 Forfatter #6 Skrevet torsdag kl 20:55 TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå): Hun partilederen i Generasjonspartiet er jo helt gal På hvilken måte?
Annaanonym Skrevet torsdag kl 20:57 #7 Skrevet torsdag kl 20:57 Personlig syns jeg oppførselen til GP-lederen på DN18 var helt latterlig, ville aldri stemt uavhengig av hvor enig jeg var politisk 😅 9
TheLegendBellaGoth Skrevet torsdag kl 20:57 #8 Skrevet torsdag kl 20:57 moroklompen skrev (Akkurat nå): På hvilken måte? Eller det er vel egentlig ikke lov å si når jeg så i tema regler om politikk. Men kan referere til Dagsnytt 18 ihvertfall 1
Kaffeguru Skrevet fredag kl 03:07 #9 Skrevet fredag kl 03:07 Se Dagsnytt 18 i arkiv på NRK fra sendingen i går. Frøken Oddelalv mistet helt kontroll over egen oppførsel. 1
thomH Skrevet fredag kl 06:49 #10 Skrevet fredag kl 06:49 moroklompen skrev (9 timer siden): Jeg er i 40 årene og har stemt AP all den tid jeg har hatt stemmerett. Jeg tok i dag ett valgomat og ser jeg er 94 % enig med generasjonspartiet. Skjonner at dette er ett mikro parti og naturlig nok ikke kommer til å få innflytelse. Det aller viktigste for meg er at ikke Listhaug kommer til makten. Er en stemme til GP bortkastet og bør jeg heller stemme AP? Ja, det hadde vært forferdelig om Norge strammet inn på innvandring, reduserte sløsing på næringslivssubsidier, og økte straffene for farlige vanekriminelle. Grusomt! 9 7
NakenPanda Skrevet fredag kl 06:53 #11 Skrevet fredag kl 06:53 (endret) Jeg satser på at 2% av folk stemmer på GP og ikke AP og dermed torpederer AP samtidig som GP kommer under sperregrensen. 100% av folk som heter Oddekalv er gale Kjør på! Endret fredag kl 06:54 av NakenPanda 1
miamusen Skrevet fredag kl 06:55 #12 Skrevet fredag kl 06:55 Jeg kommer til å stemme Norgesdemokratene. GP er nok litt for ustabilt for meg. Mange av de samme kampsakene. AP er også over og ut for min del.. 3 1
Holar Skrevet fredag kl 06:56 #13 Skrevet fredag kl 06:56 10 av 10 FrP velgere mener du skal stemme GP. 2 1
isakmann Skrevet fredag kl 13:55 #14 Skrevet fredag kl 13:55 En valgomaten er ingen fasit. Den kan faktisk manipulere resultatet, utfra valg av tema, og vekting. Så den er ingen grunn til å forlate AP. Hvis du ikke har andre grunner, så lurer jeg virkelig på hvorfor du ikke skulle stemme på dem. Da slipper du Frp i hvert fall. 1
Chiubi Skrevet fredag kl 14:22 #15 Skrevet fredag kl 14:22 Jeg vet hva jeg skal stemme, men jeg prøvde likevel tre ulike valgomater og fikk tre helt forskjellige resultater. VGs valgomat stemmer best med mitt valg. NRK og TV2 sine var grei underholdning, men ikke til hjelp. 2 1 1
Hulderen Skrevet fredag kl 14:27 #16 Skrevet fredag kl 14:27 (endret) Generasjonspartiet ødelegger for seg selv ved å sende ut gal informasjon til velgere og å påstå at motdebatanter lyver (når de ikke gjør det). Jeg ønsker ikke at et så uhederlig parti skal få noen form for makt. Hva kan de vel finne på neste gang? https://www.nrk.no/vestland/logn-eller-sanning_-nrk-granskar-pastandane-fra-dagsnytt-atten-1.17518237 Endret fredag kl 14:29 av Hulderen 3 1
Gidavmeg Skrevet fredag kl 14:27 #17 Skrevet fredag kl 14:27 Om du vil gjøre det du kan for å unngå listhaug som statsminister tenker jeg du bør stemme ap, sv eller rødt 2 3
AprilLudgate Skrevet fredag kl 14:36 #18 Skrevet fredag kl 14:36 (endret) Jeg stemmer SV, og ønsker selvsagt mye høyere oppslutning til dem. MEN, i år kan det at evt mange stemmerRødt og SV/MDG som jo trolig skjer ved lekkasjer fra AP være det som velter lasset nok til å ende med Listhaug som starsminister. Samtidig er jeg usikker på om høyrevelgere som er lei ønsker Listhaug, så mulig de stemmer H som vanlig for å slippe. I år ønsker mange kjefte på Høyre og AP, men det drar dessverre Listhaug store fordeler av. Venstre og Krf er kun høyrepolitisk garanti. Jeg EEEEELSKER Mimir, men Rødt er fortsatt usikkert kort. Men jeg tror han og lederen hadde gjort en god jobb i regjering. Det tenkte jeg aldri før de to ble viktige profiler. MDG har jeg ingen interesse av nå, egentlig. Jeg tror at det å få tvunget AP inn i regjering med SV (som de ønsker) sammen med Rødt (som de ikke ønsker) kunne gitt noen gode gjennomslag. Endret fredag kl 14:41 av AprilLudgate 2 3
elisa1819 Skrevet fredag kl 14:37 #19 Skrevet fredag kl 14:37 Jeg tenker AP eller SV er safe for å hindre FrP, som ville vært en katastrofe. Under normale omstendigheter ville jeg stemt KrF eller høyre, men de er ikke FrP-sikre. 1 1
Pilleville Skrevet fredag kl 18:52 #20 Skrevet fredag kl 18:52 (endret) elisa1819 skrev (4 timer siden): Jeg tenker AP eller SV er safe for å hindre FrP, som ville vært en katastrofe. Under normale omstendigheter ville jeg stemt KrF eller høyre, men de er ikke FrP-sikre. Kan du fortelle kva som er krise med FRP? Eg ser på det som redningen for landet vårt- Er du ikke redd for masseinnvandring fra MENA land? Kvinnesynet til mangen av dei er skummelt. Eg har døtre som eg vil skal vere trygge i gatene. Vil du ikkje at kriminaliteten skal ned? Vil du at den skal opp? DU veit at ca 70 Prosent av dei ungdommane som begår kriminalitet gang på gang er fra MENA land. Vil du ikkje at skulen skal vere ein roleg plass for dei som vil lære? Eg har jobba i skulen og det er sant at ein eller to elevar kan øydelegge for ein heil klasse. Det er ikkje nok å følgje desse ut i gangen, dei er inntatt i klasserommet før læraren. Nokon er heilt ute av stand til å innrette seg. Eg kjenner til ungdommar/gjengar som planlegg stunt og då er det dei yngste som gjer det verste for dei er under den kriminelle lavalderen og det får ikkje konsekvensar. Derfor må lavalderen ned. Ein sa til sønnen min her at no når eg fyller 15 må eg slutte å stjele for no får eg det på rullebladet mitt. Var ein episode her då ein gong lokka ein pedofil inn i ein park og den som stakk med kniven det var den yngste for han var under 15. Og eg bur på bygda og slik er det her. Korleis er det då i dei store byane? Eg er ikkje i tvil om kven som vil gjere om på denne utviklingen. Endret fredag kl 19:12 av Pilleville 1 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå