AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Hei! Jeg lurer på hvordan reglene for fri rettshjelp fungerer når man har lav inntekt, men relativt høy formue. Eksempel: Person går på AAP med under 350 000 kr i årlig inntekt. Har nærmere 1 million kroner på konto. Eier halvparten av en enebolig og halvparten av en sekundærbolig. Boligene er samlet verdt ca. 11,2 mill., med totalt ca. 7 mill. i gjeld. Vil en slik situasjon føre til at man automatisk mister retten til fri rettshjelp, selv med lav inntekt? Eller vurderes dette mer helhetlig? Hadde vært fint å høre fra noen som kjenner til reglene eller har erfaring med dette. Anonymkode: 8921c...f44
AnonymBruker Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august 1 million på konto og du har ikke økonomi til å dekke utgifter til økonomisk bistand? SJekk med statsforvalteren. Fri rettshjelp | Statsforvalteren.no Anonymkode: 2e198...38b
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1 million på konto og du har ikke økonomi til å dekke utgifter til økonomisk bistand? SJekk med statsforvalteren. Fri rettshjelp | Statsforvalteren.no Anonymkode: 2e198...38b Det er ikke snakk om meg. Jeg må betale advokatbistanden selv, da jeg er godt over inntektsgrensen. ts Anonymkode: 8921c...f44
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Skrevet 8. august https://www.rettsrad.no/nb/rettshjelpskalkulator/ Anonymkode: fc31a...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå