Fantasia Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 Noen som har forslag til noen planter som liker seg i et skyggefult innemiljø? De må ikke være giftige for katter. Gjerne urter forresten! (Som kan bruke i te)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 Stort/smått? Skal de stå varmt eller kaldt? Grønt eller blomstrende? Kan være greit å ta seg en tur i blomsterbutikken/hagesenteret, huke tak i en som jobber der og spørre ham/henne. For om du får gode tips her, så er det ikke sikkert at du får tak i den planta med det første
Fantasia Skrevet 25. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2006 Størrelsen er ikke så viktig (er glad i både store og små planter), og de må tåle et varmt klima..
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #5 Skrevet 26. mars 2006 Vet det spørsmålet har vært oppe her før, og da stod det om ei plante som ikke trenge dagslys, men jeg husker dessverre ikke hva den heter. Vet de selger den på Plantasjen iaf. Kan du ikke forsøke å søke litt på hus og hageforumet?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Zamioculcas er veldig grei, kan stå hvor som helst og finnes i x antall størrelser. Skal ha lite vann. Calathea (ikke blomstrende) kan også stå i halvskygge, liker ikke sterk sol. Fredslilje kan til en viss grad stå i halvskygge/skygge, men vil slutte å blomstre hvis den ikke får noe særlig lys. Generelt kan man si at de aller fleste blomstrende planter trenger en del lys, og jo mørkere bladene på grønnplantene er, jo mindre lys trenger de.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Zamioculcas er veldig grei, kan stå hvor som helst og finnes i x antall størrelser. Skal ha lite vann. Var den jeg mente. De har den på Plantasjen. Mener å huske at jeg så den på Ikea for litt siden også.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Plast er fint, og det er det eneste som overlever her inne hos meg. Vi har det ganske varmt skjønner du
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Glem urtene i hvert fall! De vil stå i vinduskarmen i lyset... Aglaonema http://www.wschowa.com/abrimaal/araceum/ag...a/aglaonema.htm og Aspidistra elatior http://www.plantdelights.com/Catalog/Curre...tail/00844.html er to sikre til skyggesteder innendørs.
Cr@sh Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Hva med svigermors tunge? Vet ikke stort om denne... bare at den overlever i skyggen her hos oss - uten nevneverdig stell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå