AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Har en partner som sover stort sett alle dager etter jobb, flere timer (3-4,5 t) Vet det ikke er normalt. Men mistenker adhd, og det er ocd og ticks i bildet her. Flere som kjenner til dette? Fysisk jobb, men ikke ekstremt fysisk. Utrolig kjedelig uansett. Godta? Anonymkode: 6d7d0...8cd
AnonymBruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Jeg er kronisk syk og kan ikke gjøre noe annet etter jobb, ikke en gang gå på butikken. Har ikke noe liv for jeg må bare sove etter jobb hvis ikke kommer jeg meg ikk på jobb dagen etter. Kan være at han er syk. Anonymkode: 89a22...66b 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er kronisk syk og kan ikke gjøre noe annet etter jobb, ikke en gang gå på butikken. Har ikke noe liv for jeg må bare sove etter jobb hvis ikke kommer jeg meg ikk på jobb dagen etter. Kan være at han er syk. Anonymkode: 89a22...66b Nei, er frisk som en fisk. Blodprøver er fine. Holdt på slik i mange år. Anonymkode: 6d7d0...8cd
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august Sover han på natten da? altså før han skal på jobb? Anonymkode: 42de2...071 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august Hadde ikke brydd meg om årsak… Men droppet han som kandidat til far-til-mine-barn ganske umiddelbart. Anonymkode: 37d98...d50 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august Synes 3-4 timer hørtes mye ut. Anonymkode: 579bc...755 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Du må ikke finne på å få barn med han hvertfall Anonymkode: c98e7...9d3 4
Mhmjadda Skrevet 7. august #10 Skrevet 7. august Snorker han eller har pustestopp? Sjekket gir søvnapne? Hvordan sover han på natta? 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august ADHD og det du beskriver er krevende og de blir fortere slitne. Men hvis det påvirker hverdagen han så mye så burde han kanskje søke litt prosent ufør? Har han sjekket d vitamin, b 12 og stoffskifte? Har to barn med adhd og de bruker så mye energi psykisk på å være på skolen. Han burde kanskje bli henvist til psykiater for en vurdering. Anonymkode: 02a85...84e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, er frisk som en fisk. Blodprøver er fine. Holdt på slik i mange år. Anonymkode: 6d7d0...8cd Det kan faktisk ha blitt en dårlig uvane! Anonymkode: 309f5...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #13 Skrevet 7. august Tipper han sover dårlig om natten. Det blir fort en uvane også. Nå skal det sies at i det moderne samfunnet så sover vi strengt tatt for lite. Det er mye kunstig lys og stimuli som gjør at vi er våkne da vi strengt tatt bør sove. Anonymkode: daa9c...226 1
Snublefot62 Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august Hva sier vedkommende selv når du tar dette opp? 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august TS, sover han eller ligger han bare der med mobilen i hånda? Anonymkode: 178eb...16e 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #16 Skrevet 7. august Sover han om natta, eller sitter han og gamer/scroller på mobilen? Hvor mange timer sover han hver natt? Er du sikker på at han ikke er våken når du sover? Kan han ha søvnapné? Hvis det ikke er noen andre årsaker (som over), kan det være at han blir så mentalt utslitt av jobben at han ikke klarer å være våken. Hvis man er nevrodivers kan inntrykk etc være utrolig mye mer slitsomt enn for andre. Ellers støtter jeg helhjertet at du ikke bør få barn med ham. Hvis han ikke takler noe annet enn jobb og deretter sove, takler han virkelig ikke å få barn. Ikke hvis du vil ha noen som helst slags støtte i hverdagen. Anonymkode: d7318...98d
AnonymBruker Skrevet 7. august #17 Skrevet 7. august Det er noe som heter en god soldat hviler når han kan. Der har kvinner mye å lære av menn. Anonymkode: 01d16...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #18 Skrevet 7. august Det er jo en litt dum rutine. Jeg sliter med nattesøvnen og har alltid gjort det, så jeg kunne lett sove en del etter jobb da jeg var veldig ung. Sliter fremdeles, men nå i familielivet prøver jeg å ta en kjapp lur på 15 min etter at jeg kommer hjem. Maks 30 min om jeg er ekstra sliten. Men jeg må ha denne tiden på å hente meg inn igjen eller så ender det ofte opp med migreneanfall. Jeg trenger en time-out. Og så har jeg full energi resten av ettermiddagen/kvelden. 3-4 timer er ganske lenge… når legger han seg om kvelden? Anonymkode: f3098...95f
AnonymBruker Skrevet 7. august #19 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 time siden): TS, sover han eller ligger han bare der med mobilen i hånda? Anonymkode: 178eb...16e Sover Anonymkode: 6d7d0...8cd
AnonymBruker Skrevet 7. august #20 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipper han sover dårlig om natten. Det blir fort en uvane også. Nå skal det sies at i det moderne samfunnet så sover vi strengt tatt for lite. Det er mye kunstig lys og stimuli som gjør at vi er våkne da vi strengt tatt bør sove. Anonymkode: daa9c...226 Ja, det kan være. Er nattdyr og sitter oppe til langt på natt, ofte til 00.30-01.30 ish. Anonymkode: 6d7d0...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå