AnonymBruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Heisann! Jeg er i dag butikkleder i detaljhandelen. Har kun rett over 500 000 i årslønn, men med prisstigningen som er om dagen føler jeg det ikke går rundt (med store sparemål mot bolig). Det er liten mulighet til å tjene noe ekstra da det er fastlønn og bonusen er uoppnåelig. Hva tenker dere om at jeg som butikkleder søker på en kvelds-/ lørdagsjobb i en annen butikk (selvfølgelig ikke innen samme handel)? Kanskje er barnevakt o.l... Selv føler jeg det er litt flaut.. Anonymkode: e7b20...3a0
Daisy-love Skrevet 7. august #2 Skrevet 7. august Skjønner det er vanskelig å få det til å gå rundt 🩵 Jeg hadde ikke tenkt over at si noen som drev en garnbutikk også jobbet på Rema. Hender folk vil ha variasjon eller tenker på å bytte beite og prøver litt ulikt. Har du anledning til å være barnevakt for noen på fast basis, kan du jo også spe på inntekten sånn. Det hadde jeg heller ikke reagert på. 2 1
Seff Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Hvis det lar seg gjøre, er det vel ikke noe problem, men det er vel ofte sånn at butikksjefer selv må stille opp hvis ansatte er syke, og da kan det vel bli kræsj hvis du er opptatt på den andre jobben ..? 2
AnonymBruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Jeg kjenner mange som har ulike fulltidsjobber, som også har ekstrajobb i butikk, restaurant eller pub. Jeg har selv vurdert det selv om jeg har 650 000 i året. Både fordi jeg vil ha mer penger, og fordi jeg vil ha mer sosial jobb. Anonymkode: 69ae2...79c
FrkSolsikke Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Jeg har jobbet som treningsinstruktør ved siden av leder i varehandel. Fungerer fint, man jobbet ofte turnus i varehandel. men husk å si fra til din leder, står ofte i kontrakten at man skal informere om at man får en bi-arbeidsgiver. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heisann! Jeg er i dag butikkleder i detaljhandelen. Har kun rett over 500 000 i årslønn, men med prisstigningen som er om dagen føler jeg det ikke går rundt (med store sparemål mot bolig). Det er liten mulighet til å tjene noe ekstra da det er fastlønn og bonusen er uoppnåelig. Hva tenker dere om at jeg som butikkleder søker på en kvelds-/ lørdagsjobb i en annen butikk (selvfølgelig ikke innen samme handel)? Kanskje er barnevakt o.l... Selv føler jeg det er litt flaut.. Anonymkode: e7b20...3a0 Det er det mange av oss må gjøre for å få det til å gå rundt om dagen 😕 Anonymkode: 9f83d...19e
AnonymBruker Skrevet 8. august #7 Skrevet 8. august Seff skrev (11 timer siden): Hvis det lar seg gjøre, er det vel ikke noe problem, men det er vel ofte sånn at butikksjefer selv må stille opp hvis ansatte er syke, og da kan det vel bli kræsj hvis du er opptatt på den andre jobben ..? Det er jo selvfølgelig et godt poeng og nor jeg har tenkt på, men heldigvis er det veldig sjeldent jeg har måttet steppe inn etter å ha vært leder her i 2+ år! Anonymkode: e7b20...3a0
AnonymBruker Skrevet 8. august #8 Skrevet 8. august Flaut? Jeg var flygeleder og jobbet ekstra på Europris og som avløser når jeg hadde fri 😄 Hvorfor ikke tjene litt ekstra penger om man har tid og mulighet og lyst? Ikke noe flaut med det. Anonymkode: 79549...f60 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #9 Skrevet 8. august Sjekk kontrakten din, der kan det stå regler for slikt. jeg er selv butikkleder og i min kontrakt står det at jeg ikke kan jobbe i konkurrerende kjede parallelt med min nåværende jobb. Ikke at jeg hadde hatt tid til det heller, lederjobber krever mye! Anonymkode: 32fda...75e 2
AnonymBruker Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk kontrakten din, der kan det stå regler for slikt. jeg er selv butikkleder og i min kontrakt står det at jeg ikke kan jobbe i konkurrerende kjede parallelt med min nåværende jobb. Ikke at jeg hadde hatt tid til det heller, lederjobber krever mye! Anonymkode: 32fda...75e Etter hva jeg kan se i kontrakten er det ikke nevnt at jeg ikke kan ha en bi-jobb! Naturligvis skal jeg ikke kan jobbe i konkurrerende butikk 😊 Anonymkode: e7b20...3a0
AnonymBruker Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Heisann! Jeg er i dag butikkleder i detaljhandelen. Har kun rett over 500 000 i årslønn, men med prisstigningen som er om dagen føler jeg det ikke går rundt (med store sparemål mot bolig). Det er liten mulighet til å tjene noe ekstra da det er fastlønn og bonusen er uoppnåelig. Hva tenker dere om at jeg som butikkleder søker på en kvelds-/ lørdagsjobb i en annen butikk (selvfølgelig ikke innen samme handel)? Kanskje er barnevakt o.l... Selv føler jeg det er litt flaut.. Anonymkode: e7b20...3a0 Tror ikkexfu kan jobbe i annen butikk. Det er ofte slik at du ikke kan jobbe hos konkurrent. Så da må det bli en annen bransje. Anonymkode: 64269...822
AnonymBruker Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august Mange med to jobber for tiden. Ikke flaut. Anonymkode: f93cd...0da
AnonymBruker Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august Kjempedårlig betalt, det er jo samme lønn som en vanlig ansatt i de fleste butikker, prøve å forhandle bedre lønn eller finne deg en jobb der du får skikkelig betalt?? Anonymkode: 87530...76c
AnonymBruker Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kjempedårlig betalt, det er jo samme lønn som en vanlig ansatt i de fleste butikker, prøve å forhandle bedre lønn eller finne deg en jobb der du får skikkelig betalt?? Anonymkode: 87530...76c Forhandla lønn i år, fikk ikke helt det jeg håpte på, men en veldig god økning fra 2024 til 2025, men skal naturligvis forhandle igjen til neste år... Hvis ikke søker jeg videre. Er litt derfor jeg har kapasitet til ekstra jobb, for jeg prøver å kun jobbe 7,5 timers dager ettersom jeg ikke får så godt betalt. Har dessverre ingen relevant utdannelse til å jobbe med så mye annet enda. Anonymkode: e7b20...3a0
Stor pike Skrevet 9. august #15 Skrevet 9. august FrkSolsikke skrev (På 7.8.2025 den 20.25): Jeg har jobbet som treningsinstruktør ved siden av leder i varehandel. Fungerer fint, man jobbet ofte turnus i varehandel. men husk å si fra til din leder, står ofte i kontrakten at man skal informere om at man får en bi-arbeidsgiver. Men hun er jo leder. Jeg tenker at en butikksjef må kunne være tilgjengelig dersom folk ikke møter på jobb. Men det er sikkert ulike praksis og kulturer på det.
AnonymBruker Skrevet 9. august #16 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 12.03): Tror ikkexfu kan jobbe i annen butikk. Det er ofte slik at du ikke kan jobbe hos konkurrent. Så da må det bli en annen bransje. Anonymkode: 64269...822 Annen bransje? Når jeg var butikksjef i jysk jobbet jeg deltid i skobutikk . Samme bransje, ikke konkurrent. Anonymkode: ddd9d...1ae
AnonymBruker Skrevet 9. august #17 Skrevet 9. august Stor pike skrev (5 minutter siden): Men hun er jo leder. Jeg tenker at en butikksjef må kunne være tilgjengelig dersom folk ikke møter på jobb. Men det er sikkert ulike praksis og kulturer på det. Det blir ofte sånn, men det er selvsagt ikke et krav. Tror du vi butikksjefer aldri kan reise på ferie, få barn, gå på trening eller legge planer? Må være tilgjengelig hver kveld og hver helg? Anonymkode: ddd9d...1ae
AnonymBruker Skrevet 9. august #18 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det blir ofte sånn, men det er selvsagt ikke et krav. Tror du vi butikksjefer aldri kan reise på ferie, få barn, gå på trening eller legge planer? Må være tilgjengelig hver kveld og hver helg? Anonymkode: ddd9d...1ae Jeg har jobbet et sted der det var omtrent sånn. Jeg var heldigvis ikke butikksjef. Anonymkode: 377d9...c11
AnonymBruker Skrevet 9. august #19 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har jobbet et sted der det var omtrent sånn. Jeg var heldigvis ikke butikksjef. Anonymkode: 377d9...c11 Kan umulig ha stått i kontrakten. Anonymkode: ddd9d...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå