Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 23.13):

Siste butikkmedarbeider jeg handlet i kassa til er fra Afrika. 

Anonymkode: 50e4f...2c4

AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 23.42):

Tenkte enda mer på det, vet av kjempe mange fra både Afrika og Midtøsten som jobber?? 

Det jeg tror kanskje skiller gruppene om det er en forskjell i arbeidsdeltagelsen? Om damene har norske menn, så er det lettere for dem å øve på språket hjemme. Om du ikke bor med noen som er norsk, så er det verre, da kommer den sosiale biten hvor det er kleint på toppen av det å øve på språket og vi nordmenn er ikke inkluderende. 

Også holdninger, som kan gjøre det vanskelig å få jobb? Det er vanskelig for mange Norske å få jobb.

Også antallet invandrere, bekjentskap som fører til jobb, økonomi. Om noen kommer fra krig er det annet enn å komme fra mulig fattige kår men nå bo med noen som har en ok lønn i Norge. Vet ikke hvor mye noen får, hvilke levekår de har mens de skal interigeres i sammfunnet, eller hvilken fortid de tar med seg hit.

Det er også traumer om noen har opplevd mye vondt. 

Diry72 skrev (På 10.8.2025 den 0.27):

OK. Somalia ..

AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 0.37):

Jeg skrev mer, men det valgte dere ignorere. Er ikke oppdatert på alle problemer i forhold til innvandring, å det ble fortalt. Er derimot oppdatert på at det er mange kort tenkte mennesker, og at rasisme finns.

Jeg vet ikke når det er reelt, eller når det er rasisme. Men så lite som dere gir, føler jeg sjangsen for sistnevnte er en andel større. Beklager. Dette er ikke en tråd for dette, jeg svarte fordi det er viktig, men vi blir slettet og får sikkert kjenn.

knooters skrev (På 10.8.2025 den 10.22):

Men du ser ikke på statistikk. Det ble sagt at de fra Midtøsten og Afrika ikke jobber, det er et generelt utsagn som impliserer at ingen (eller svært få) av disse jobber. Det finnes ingen statistikk som tilsier at bare en håndfull, i beste fall, av dem fra Afrika eller Midtøsten jobber. Man har ikke spesielt imponerende kontroll på morsmålet sitt hvis "de har lavere yrkesdeltagelse" og "ingen av dem jobber" oppleves som ekvivalente utsagn.

Du kan godt henvise til statistikk, men gjør det da på en korrekt og etterrettelig måte. Du setter ikke akkurat menn i et godt lys når du prøver generalisere at f.eks. en sysselsettingsrate på noe over 50% er "jobber ikke": https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/innvregsys/aar

Men, menn er ulike. Noen av oss er tørre nok bak øra til å lese statistikk RIKTIG og bruke begreper som beskriver datasettet slik det er - og ikke etter eget narrativ. Enten det er datingpreferanser, sysselsetting, eller noe annet det gjelder 😉

Hvordan er dette relevant her? Slutt å spore av. Tråden handler om «ufrivillig single». 

Anonymkode: e9a44...dc8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har alle fått inn med morsmelka at vi ikke forstyrrer andres private sfære. 

Anonymkode: 91614...757

Men en viss kontakt med du jo til om man skal finne noen å dele livet med. Kan godt begynne som venner og utvikle det derfra.

Anonymkode: 1dd1c...e50

AnonymBruker
Skrevet
Jegkjedermeg skrev (På 9.8.2025 den 13.01):

Det er ikke bare enkelte menn som har kvinnefiendtlige holdninger. Forskning viser at store andeler menn, særlig unge, bærer på alt fra åpenlys kvinneforakt til mer subtile fordommer. Når en tredjedel av gutter mener jenter “ber om trøbbel” ut fra klær, og lignende tall går igjen i flere land, er det misvisende å late som om dette bare gjelder noen få. Dette er statistikk du lett finner på nett. 

Dette er jo ikke nytt, pågått siden mennesker kom på jord. Det pågikk tusenvis av år siden, hundre år siden, 50, og nå. 

Hvor finner du denne forskningen?

Anonymkode: ddb68...97a

Skrevet

Ryddet for avsporinger, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor finner du denne forskningen?

Du kan google det, så finner du mye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også, det er tråder her inne som beviser det samme. Jeg ser ikke hvorfor dere ikke ser det? Har hørt sånne meninger fra jeg var gammel nok til å forstå det. 

Like vanlig som rasisme. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte på KG kan man ikke diskutere med. Den lettvinte løsningen med å peke på forskning uten å vise til det, bærer bare vitne om mangelfull forståelse. Her er det en bruker som peker på 1/3 fra et eller annet og konkluderer med typisk. Du kan lede en hest til vannet…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enkelte på KG kan man ikke diskutere med. Den lettvinte løsningen med å peke på forskning uten å vise til det, bærer bare vitne om mangelfull forståelse. Her er det en bruker som peker på 1/3 fra et eller annet og konkluderer med typisk. Du kan lede en hest til vannet…

Det er sikkkert ikke forskningen som er årsaken til at det blir nevnt, men sosial problemet. Noen har sett mønsteret, forstår mennekser og trenger ikke beviser forbi livserfaringen. Ting må forskes på, men alt må ikke ha blitt forsket på for å bekreftes at det finnes. 

Du sitter også med en robot i hånda eller forran deg, du har et hav av kunnskap hvor du om du ikke ser det vi ser, kan spørre den selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er den som fremlegger påstanden som påtar seg bevisbyrden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er den som fremlegger påstanden som påtar seg bevisbyrden.

Så fremt det ikke er noe man må mangle fornuft og empati for å vite og bevis rop er eneste de har for å svekke argumentet, på tross av at noen i deres egen familie kunne ha opplevd det og enda klarer ikke vedkommende at offentligheten vet. For om offentligheten forholder seg til at npe dumt er dumt, blir det verre for dem å utnytte situsjonen. 

Dette høres overdrevenet ut, men jeg har sett det her inne mange ganger nok.

Et eksempel på når forskning ikke klarer å finne svaret bestandig. På nrk nå er det en artikkel om at religion øker for menn, jeg vet ikke hvor mye de satte seg inn i det, men de sa svaret var at konservatisme øker på grunn av tat frp reklamerer seg godt.

Det er bullshitt og det vet vi av å være her inne alene. Menn sliter med dating og tror løsningen er å gå tilbake til tradisjoner hvor de fikk ei kvinne fordi hun var underdadig. De som ligger mye vil også ha jomfruer. Menn er redd kvinnelig sex og kvinnen selv bestemmer, om hun nyter og verst, faktisk tjener på åornoen hun selv er med i og til å med lager. 

Dette er årsaken, men de sier det ikke. For det høres vel dårlig ut, fordi det er svært dårlig og karakterbrister sprer seg som ild i tørt gress. Det har det gjort før og nå gjør det det igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...