Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vennlig påminnelse om #villebarepratelitt

Anonymkode: 3e728...a18

Jeg tok med kroppspråk.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette høres ut som sånt som skjer på film, ikke i virkeligheten. Selv om man snakker sammen på grunn av en eller annen liten tilfeldighet, så skal det mye til at man fortsetter å treffes etter det. Eller i det hele tatt snakker sammen igjen. Det er liksom noe i øyeblikket, og to setninger samtale er ikke nok til at det er noen interesse der. Jeg blir jo ikke venner med kvinner jeg treffer på den måten heller. Det er der og da, og så ferdig. 

Anonymkode: fd158...0a8

Vi damer som ikke blir flørtet med vet ikke hvordan sånnt skjer. Jeg ville aller mest motivere henne, fordi jeg så hun ikke hadde så mye av det, men jeg har. Det er alt jeg har. 

Så om du har mer realistiske fremgangsmåter, plis fortell. Men ikke si det ikke er en sjangse, det er bedre å leve på håpet enn å høre, har ingen mann, vil ingen mann. Det er noen som bare går på butikken og møter noen. Å jeg nevnte du må vise åpenhet.

Har også sett ei oppleve at hun fikk anbefalt en resturant av noen hun satt ved siden av på et fly, så dro hun senere til den resturanten- Skjebne møtet, bartenderen fikk kjærlighet ved første blikk til henne. Hun endte opp med å flytte til Frankrike. Jeg tror det var Frankrike. Uansett, hun var ei søt kvinne, ikke insta baddie utsendet. Som en film.

Anonymkode: 50e4f...2c4

Delryddet, fjernet sitering av slettet inhhold.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Diry72 skrev (7 minutter siden):

Litt annerledes med innvandring fra Thailand og Fillippinene, de jobber, imotsetning til de fra midtøsten og Afrika. Rart at du fortsatt ikke har fått det med deg🙂

Siste butikkmedarbeider jeg handlet i kassa til er fra Afrika. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal IKKE lete på nett. Det har jeg så vidt prøvd en gang i steinalderen, og det er det kunstige og rareste jeg noen gang har gjort. Hvordan er det i det hele tatt mulig å fatte interesse for noen basert på et par bilder og opplysninger om navn, alder og hobbyer. 

Som jeg skriver i siste del av mitt innlegg så leter jeg egentlig ikke. Sjansen for å finne en mann på min alder som ikke har barn, er så minimal at det ikke er verdt styret.

Det er jo derfor man skriver sammen og blir kjent 😊 Selvfølgelig forteller ikke bilder alt, men noen ganger må man jo bare ta noen sjanser. 

Jeg er veldig glad for at jeg tok sjansen på å bli kjent med han jeg dater nå, for det har vist seg å være et lykketreff 🥰 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tenkte enda mer på det, vet av kjempe mange fra både Afrika og Midtøsten som jobber?? 

Det jeg tror kanskje skiller gruppene om det er en forskjell i arbeidsdeltagelsen? Om damene har norske menn, så er det lettere for dem å øve på språket hjemme. Om du ikke bor med noen som er norsk, så er det verre, da kommer den sosiale biten hvor det er kleint på toppen av det å øve på språket og vi nordmenn er ikke inkluderende. 

Også holdninger, som kan gjøre det vanskelig å få jobb? Det er vanskelig for mange Norske å få jobb.

Også antallet invandrere, bekjentskap som fører til jobb, økonomi. Om noen kommer fra krig er det annet enn å komme fra mulig fattige kår men nå bo med noen som har en ok lønn i Norge. Vet ikke hvor mye noen får, hvilke levekår de har mens de skal interigeres i sammfunnet, eller hvilken fortid de tar med seg hit.

Det er også traumer om noen har opplevd mye vondt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så dermed er det feil at Afrikanere har lavere yrkesdeltakelse?

Dette viser hvor stor forskjell det er mellom menn og kvinners tankesett 😅 Menn ser på statistikk, kvinner ser på personlige erfaringer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

OK. Somalia ..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette viser hvor stor forskjell det er mellom menn og kvinners tankesett 😅 Menn ser på statistikk, kvinner ser på personlige erfaringer.

Diry72 skrev (1 minutt siden):

OK. Somalia ..

Jeg skrev mer, men det valgte dere ignorere. Er ikke oppdatert på alle problemer i forhold til innvandring, å det ble fortalt. Er derimot oppdatert på at det er mange kort tenkte mennesker, og at rasisme finns.

Jeg vet ikke når det er reelt, eller når det er rasisme. Men så lite som dere gir, føler jeg sjangsen for sistnevnte er en andel større. Beklager. Dette er ikke en tråd for dette, jeg svarte fordi det er viktig, men vi blir slettet og får sikkert kjenn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men du ser ikke på statistikk. Det ble sagt at de fra Midtøsten og Afrika ikke jobber, det er et generelt utsagn som impliserer at ingen (eller svært få) av disse jobber. Det finnes ingen statistikk som tilsier at bare en håndfull, i beste fall, av dem fra Afrika eller Midtøsten jobber. Man har ikke spesielt imponerende kontroll på morsmålet sitt hvis "de har lavere yrkesdeltagelse" og "ingen av dem jobber" oppleves som ekvivalente utsagn.

Du kan godt henvise til statistikk, men gjør det da på en korrekt og etterrettelig måte. Du setter ikke akkurat menn i et godt lys når du prøver generalisere at f.eks. en sysselsettingsrate på noe over 50% er "jobber ikke": https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/innvregsys/aar

Men, menn er ulike. Noen av oss er tørre nok bak øra til å lese statistikk RIKTIG og bruke begreper som beskriver datasettet slik det er - og ikke etter eget narrativ. Enten det er datingpreferanser, sysselsetting, eller noe annet det gjelder 😉

Endret av knooters
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for innlegg av utestengt bruker, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg er singel til dels fordi det er veldig sjelden jeg får med meg noen på date, og dels som følge av at jeg blir avvist etter datene jeg faktisk er på. Ikke alle dater går like bra, men selv etter de som oppleves som bra er resultatet det samme. Det er rett og slett utrolig trist i lengden, og et liv som singel i 50 år til fremstår som uutholdelig.

Det at nær sagt alle slags mennesker finner seg en kjæreste gjør det jo bare tyngre for oss som ikke finner noen, for man føler jo at man oppfattes som et helt forferdelig menneske av andre når ingen er villige til å gi deg en skikkelig sjanse til å bli ordentlig kjent. Både pene og mindre pene, snille og slemme, rike og fattige, høye og lave, tykke og tynne, rare og streite, morsomme og kjedelige, smarte og dumme mennesker finner seg noen. Å være den eneste man kjenner som likevel ikke når opp er rett og slett utrolig sårende og fortvilende.

Anonymkode: 37702...075

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller aller fleste kan finne seg noen. 

Jeg er ikke noe glansbilde og har vært singel i 15år uten å bli invitert på en eneste date. 

Men da jeg la inn en innsats og var aktivt på leting så var det flere damer som var interesserte. 

Men jeg tror mange av oss ikke blir ensomme og over tid så blir man komfortabel med å gjøre hva man vil til enhver tid uten å forholde seg til andre.

Anonymkode: 64b0a...f26

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det stemmer ikke. Jeg er singel til dels fordi det er veldig sjelden jeg får med meg noen på date, og dels som følge av at jeg blir avvist etter datene jeg faktisk er på. Ikke alle dater går like bra, men selv etter de som oppleves som bra er resultatet det samme. Det er rett og slett utrolig trist i lengden, og et liv som singel i 50 år til fremstår som uutholdelig.

Det at nær sagt alle slags mennesker finner seg en kjæreste gjør det jo bare tyngre for oss som ikke finner noen, for man føler jo at man oppfattes som et helt forferdelig menneske av andre når ingen er villige til å gi deg en skikkelig sjanse til å bli ordentlig kjent. Både pene og mindre pene, snille og slemme, rike og fattige, høye og lave, tykke og tynne, rare og streite, morsomme og kjedelige, smarte og dumme mennesker finner seg noen. Å være den eneste man kjenner som likevel ikke når opp er rett og slett utrolig sårende og fortvilende.

Anonymkode: 37702...075

Enig med alt du sier. Det er kjedelig å bli 50 år neste år og ha vært på kun en håndfull dater. Ikke det at det å få barn har vært øverst på ønskelisten (men gjerne bonus-(voksne)barn), men når jeg ser folk jeg kjenner som er yngre enn meg bli besteforeldre og har en kusine som er oldemor (hun er 10+ år eldre enn meg, greit nok), så blir man jo litt fortvilet. Men som en annen her sier; jeg vil heller være alene til den rette mannen dukker opp enn å hoppe til sengs men tilfeldige menn hver helg. Selv om jeg ikke har mange krav, så er de få jeg har veldig viktige for meg og da får det ta den tiden det tar. Så langt er det greit at jeg slipper å krangle med noen om fjernkontrollen ;) 

Anonymkode: 30a31...b22

Skrevet

Jeg tror at for å få noen til å fatte interesse for en og holde på den, så er det noen ting som går igjen:

- Man må være åpen og imøtekommende 

- Være blid, hyggelig og smile til de man møter

- Være interessert i hva den andre forteller og ha et positivt syn på eget liv.

- Ha god selvtillit og vise at man står støtt i seg selv.

- Gjennom samtale finne felles verdier.

Det motsatte og som ikke virker særlig tiltrekkende er å dra seg selv ned, gi uttrykk for at livet er vanskelig og klage på alt og ingenting. Prate masse om seg selv og sine elendigheter.

Utseendet betyr lite når det andre er på plass, og vi har forskjellig syn på hva vi liker. Gutta var mest opptatt av utseende på jentene fram til i tenårene, - etter det betyr annet mer tenker jeg. 

Anonymkode: 1dd1c...e50

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 21.53):

Jeg går på museum, går i gatene, er inne i interessante butikker, går på kafe, spiser på restaurant, tar en piknik i en park, drar på utflukter. Generelt ting mange gjør når man er på ferie. Det er mulig at menn kommer bort og snakker med deg om du er pen. Det er ikke jeg, så ingen fatter interesse bare ved å se meg. 

Jeg regnes som "pen" og gjør de samme tingene som deg når jeg relser alene. Har aldri opplevd å komme i snakk med noen jeg heller, hverken kvinner eller menn. Folk har nok med seg selv. 

Og ja, jeg har forsøkt å signalisere at jeg er åpen og har lyst til å bli kjent med noen (også menn) og er ikke redd for blikkontakt og smil. Men det skjer fremdeles null og niks. Samme i byen her jeg bor. 

Anonymkode: f8afe...fe9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og ja, jeg har forsøkt å signalisere at jeg er åpen og har lyst til å bli kjent med noen (også menn) og er ikke redd for blikkontakt og smil. Men det skjer fremdeles null og niks. Samme i byen her jeg bor. 

Anonymkode: f8afe...fe9

Da har du nok ikke truffet på noen som er aktuelle/ledige på markedet. 

På kaféer og lignende burde det jo være muligheter om man ser noen som sitter alene. Da kan man sette seg i nærheten f.eks. Festivaler, kveld på byen og sånne sosiale settinger er også en mulighet. 

Bare det å gå i byen på shopping eller gjøre dagligdagse ting er ikke så gode arenaer for å treffe folk på den måten. Likevel kan det skje da også. 

Anonymkode: 1dd1c...e50

Skrevet

Vi har alle fått inn med morsmelka at vi ikke forstyrrer andres private sfære. 

Anonymkode: 91614...757

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 18.42):

bare se på hvilket som helst program på TLC 

Anonymkode: 89f65...94c

Dette sier mer om deg enn du tror...

Anonymkode: c5799...4ed

Skrevet

Man må gjøre en innsats selv, mange glemmer det 

Anonymkode: fc955...54f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 19.02):

Ja, så slipper de stakkars ung jentene å holde ut gamlinger.

Når du først er uattraktkiv, ikke vent til det når et fatalt punkt før du utnytter noen. Gjør det så ung som mulig. 

Er du klar over hvor dyrt det er med "kjøpebrud"? Ta et gjensyn med Thaifjord programmet. Tror nok ikke mange unge menn har råd til dette gitt. De fleste eldre karene som gjør det har vel heller ikke råd egentlig når de ser hvordan økonomiske krav som kommer fra familien til dama og fra dama selv.

Anonymkode: c5799...4ed

Skrevet

Jeg tror det ikke er noe fasit svar på dette. Jeg er ufrivillig singel og jente fordi jeg aldri har truffet noen som har vært "der" liksom. Det er ikke høye krav, men man går ikke inni et kjærlighetsforhold man ikke føler noe romantisk for heller da. Da er man mer idiot. Det har vært mye partnerdrap så jeg skjønner at mange er skeptiske. 

Hvis en føler noe skurr, bør en også ikke innlede forhold. Heller bli godt kjent først, heller ha som venn og eventuelt fra venn om er noe der fortsatt, så kan en vurdere forhold, om det faller seg naturlig. :)

Anonymkode: 1482f...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...