Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har man vært single som mann fram til 40-årene er det kjørt etter min mening. Joda, det finnes de som importerer yngre kvinner, men i Norge er det et bruktmarked i den alderen, med unger, x'er, x-svigers, og oftest slitne, bitre kvinner. Menn som ikke har erfaring fra forhold har ikke kompetansen til å gå inn i noe slikt, da er det bedre å realisere seg gjennom hobbyer, vennskap og jobb. 

Anonymkode: 53379...983

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har man vært single som mann fram til 40-årene er det kjørt etter min mening. Joda, det finnes de som importerer yngre kvinner, men i Norge er det et bruktmarked i den alderen, med unger, x'er, x-svigers, og oftest slitne, bitre kvinner. Menn som ikke har erfaring fra forhold har ikke kompetansen til å gå inn i noe slikt, da er det bedre å realisere seg gjennom hobbyer, vennskap og jobb. 

Anonymkode: 53379...983

Nei nå 😅 

Tror du genuint det er verre for noen å måtte møte konflikt og kanskje feile VS å leve alene og uten å ha opplevd kjærlighet i kanskje 60 år til?! Vi har kanskje kun et liv på denne planeten noen sinne, det er opp til dem heldigvis, om de skal våge eller ikke. Så skumle er ikke vi damer. 

Anonymkode: 50e4f...2c4

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hvem vi syns er pene er ikke bare objektivt, så har det bestandig noe å si? 

Det er ingenting galt med menn jeg ikke er tiltrukket for den ene eller andre grunnen(Har aldri likt noen kun for utsendet, vi må jo tilbringe tid sammen) og de fleste av de vil aldri bry seg om meg i retur heller. Vi må ikke like alle, men vi kan respektere alle. Om ikke det er en seriemorder osv da.

Å være tiltrukket handler ikke alltid om utseende. Ofte kan det handle om utstråling. 

Om vi kategoriserer og grupperer mennesker etter overfladiske verdier som liga og skalaer så blir nok det kortvarige forhold tror jeg. 

Blir som å pisse i buksa. Først er det varmt, så blir det kaldt.

Om man ikke fokuserer på mennesker og verdier så blir verden et veldig følelsesløst og kaldt sted. 

Liga tankegang kan føre til dette. Da blir man så opptatt og opphengt i utseende at man faktisk går glipp av muligheter, og se mennesker for den de egentlig er....

Det synes jeg er veldig sørgelig....

Tenk å avvise en fantastisk og vidunderlig mann bare for at han ikke møter kriteriene på høyde feks...

Eller for at han ikke har nok penger, har ligget med for mange etter andres syn, og at man skal score utseende på en skala fra 1-10....

Har vi ikke nok kategoriseringer i samfunnet forøvrig nok som det er?

Press fra alle kanter...

Så velger mange å redusere kjærlighet til dette?

Det er ikke kjærlighet. Det er det motsatte av kjærlighet vil jeg påstå. 

Kjenner det skjærer meg i hjertet rett og slett.

Ikke rart mange forhold havarerer....De er ikke basert på noe som kommer til å vare mest sannsynlig...

Synes det er helt supert med mennesker som finner hverandre og blir et par.

Er det noe jeg heier på så er det enkeltmennesker, kjærlighet til seg selv og andre mennesker. 

Har man det så er man veldig rik i mine øyne, for da har man noe som skiller seg ut. Noe som er ekte og genuint. 

Alle mennesker er verdifulle. Det kan virkelig ikke måles! 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel fordi jeg har aldri vært spesielt pen, og derfor vært usynlig for menn. Nå har jeg ikke noen arenaer å møte noen på heller, og da er det liksom kjørt. 

Skal sies at jeg er litt usikker på om jeg er ufrivillig singel nå, eller om jeg er singel mer som en slags naturtilstand. Når jeg kjenner etter så er motivasjonen for å finne noen kun det å en gang i livet føle meg utvalgt, elsket og spesiell for noen. Tankene kommer liksom ikke forbi det. Og så er ikke markedet for oss kvinner i 40-årene så veldig lokkende heller. Alle har vært gift og har et lass unger. Jeg har alltid visst at jeg ikke vil ha barn, ikke bare ikke egne barn, men jeg vil ikke leve mitt liv med ansvar for barn. Og jeg tror ikke jeg kommer til å bli spesiell for en mann som har vært gift og har flere lange forhold bak seg, så kjenner på at det uansett ikke er verdt det. 

Er med andre ord en stund siden jeg i det hele tatt gjorde en innsats. Jeg kommer til å realisere meg selv på andre måter, fortsette livet uten arenaer å måte noen på. 

Anonymkode: fd158...0a8

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er singel fordi jeg har aldri vært spesielt pen, og derfor vært usynlig for menn. Nå har jeg ikke noen arenaer å møte noen på heller, og da er det liksom kjørt. 

Skal sies at jeg er litt usikker på om jeg er ufrivillig singel nå, eller om jeg er singel mer som en slags naturtilstand. Når jeg kjenner etter så er motivasjonen for å finne noen kun det å en gang i livet føle meg utvalgt, elsket og spesiell for noen. Tankene kommer liksom ikke forbi det. Og så er ikke markedet for oss kvinner i 40-årene så veldig lokkende heller. Alle har vært gift og har et lass unger. Jeg har alltid visst at jeg ikke vil ha barn, ikke bare ikke egne barn, men jeg vil ikke leve mitt liv med ansvar for barn. Og jeg tror ikke jeg kommer til å bli spesiell for en mann som har vært gift og har flere lange forhold bak seg, så kjenner på at det uansett ikke er verdt det. 

Er med andre ord en stund siden jeg i det hele tatt gjorde en innsats. Jeg kommer til å realisere meg selv på andre måter, fortsette livet uten arenaer å måte noen på. 

Det jeg har lært er at det kan skje når man minst forventer det, om man er åpen for at det kan skje. 

Tenker at den mannen som vil ha meg, han finner ut av det..

Screenshot_20250805-002907.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 19.10):

Det er jo ikke kjærlighet. Han har «kjøpt» henne. Noen år, så skiller hun seg fra han. Da får hun bli i Norge. 

Anonymkode: 89f65...94c

Mange steder i verden er det viktigste kriteriet at mannen er en stødig forsørger. Da går det til og med an å holde ut at «han slår bare litt».

Gjennomsnittlige norske menn er gull etter de kriteriene, de sørger for bra mat, bolig og god utdanning for fremtidige barn (utdanning er det rett nok staten som spanderer, men det er en del av pakka). At mannen i tillegg er snill og støtter hennes ønsker (enten det jobb, utdanning eller være hjemme mens barna er små) er en hyggelig bonus.

Anonymkode: 55b28...f1e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (12 minutter siden):

Det jeg har lært er at det kan skje når man minst forventer det, om man er åpen for at det kan skje. 

Tenker at den mannen som vil ha meg, han finner ut av det..

Screenshot_20250805-002907.png

Det skjer jo ikke så lenge jeg aldri møter noen nye. Han er ikke på jobb, og jeg er ganske sikker på at han ikke er hjemme i min stue. Da er vi like langt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange steder i verden er det viktigste kriteriet at mannen er en stødig forsørger. Da går det til og med an å holde ut at «han slår bare litt».

Gjennomsnittlige norske menn er gull etter de kriteriene, de sørger for bra mat, bolig og god utdanning for fremtidige barn (utdanning er det rett nok staten som spanderer, men det er en del av pakka). At mannen i tillegg er snill og støtter hennes ønsker (enten det jobb, utdanning eller være hjemme mens barna er små) er en hyggelig bonus.

Anonymkode: 55b28...f1e

Å da tenker du det er greit? Ikke kødd.

De er mennesker akkurat som oss, kulturen endrer ikke noe og er den problematsisk skal den vike. 

Du unner ikke noen å være forelska. Gull...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skjer jo ikke så lenge jeg aldri møter noen nye. Han er ikke på jobb, og jeg er ganske sikker på at han ikke er hjemme i min stue. Da er vi like langt.

Da må du, jeg også søster, være sosial andre steder. Reis. Det er det eneste jeg kommer på. 

Bestill noe til hjemmelevering, eller puss opp badet. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da tenker jeg det handler mer om din utvikling og at du kan utfordre deg selv. Tre ut av din egen komfortsone. 

Om du fokuserer på deg selv, er lykkelig og opplever at du har et rikt liv så er det tiltrekkende i seg selv. 

Er mange som velger å utfordre seg selv på nettet, for da kan man utfordre seg selv i trygge omgivelser...I sin egen stue...

@Mardina fant sin utkårede på facebookdating bare for å nevne at det er mulig.

Om man er for opptatt med å problematisere så kan det bli vanskelig...

Endret av Strigiformes
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du, jeg også søster, være sosial andre steder. Reis. Det er det eneste jeg kommer på. 

Bestill noe til hjemmelevering, eller puss opp badet. 

Jeg reiser mye jeg. Alene til og med. De jeg snakker med på en typisk reise er personen i resepsjonen på hotellet, noen servitører og en og annen butikkansatt. Jeg får jo ikke en annen personlighet så snart jeg reiser ut av Norge, og plutselig blir supersosial. Blir ikke akkurat mye romantikk av mine reiser.

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (2 minutter siden):

Da tenker jeg det handler mer om din utvikling og at du kan utfordre deg selv. Tre ut av din egen komfortsone. 

Om du fokuserer på deg selv, er lykkelig og opplever at du har et rikt liv så er det tiltrekkende i seg selv. 

Er mange som velger å utfordre seg selv på nettet, for da kan man utfordre seg selv i trygge omgivelser...I sin egen stue...

@Mardina fant sin utkårede på facebookdating bare for å nevne at det er mulig.

Om man er for opptatt med å problematisere så kan det bli vanskelig...

Jeg skal IKKE lete på nett. Det har jeg så vidt prøvd en gang i steinalderen, og det er det kunstige og rareste jeg noen gang har gjort. Hvordan er det i det hele tatt mulig å fatte interesse for noen basert på et par bilder og opplysninger om navn, alder og hobbyer. 

Som jeg skriver i siste del av mitt innlegg så leter jeg egentlig ikke. Sjansen for å finne en mann på min alder som ikke har barn, er så minimal at det ikke er verdt styret.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg reiser mye jeg. Alene til og med. De jeg snakker med på en typisk reise er personen i resepsjonen på hotellet, noen servitører og en og annen butikkansatt. Jeg får jo ikke en annen personlighet så snart jeg reiser ut av Norge, og plutselig blir supersosial. Blir ikke akkurat mye romantikk av mine reiser.

Hadde håpet at det var rom til å ta kontakt om man drar å ser ting, sittter på en cafe, ser på en utsikt i et land hvor menn kanskje tar litt mer kontakt. Tilfeldigheter som ikke trenger all verden av sosialt mot.

Huff, hadde håpt det ble lettere når man allerede fysisk er ute av komforsonen, på et fremmed sted hvor du kanskje også er mer inspirert eller nyskjerrig?

Hva gjør du på reisene dine? Er det noe i livet ditt som kan føre til en samtale? Om en mann virker sjenert, syns du det går bedre da? 

La oss si at du er på et hotell og du legger merke til en mann som sitter alene om du spiser frokost på hotellet, du møter blikket hans og du smiler. Sånnt kan kanskje føre til en samtale om dere senere naivt nok ser hverandre et annet sted på hotellet? Er jeg for overdreven? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal IKKE lete på nett. Det har jeg så vidt prøvd en gang i steinalderen, og det er det kunstige og rareste jeg noen gang har gjort. Hvordan er det i det hele tatt mulig å fatte interesse for noen basert på et par bilder og opplysninger om navn, alder og hobbyer. 

Som jeg skriver i siste del av mitt innlegg så leter jeg egentlig ikke. Sjansen for å finne en mann på min alder som ikke har barn, er så minimal at det ikke er verdt styret.

Da er det en mulighet du har valgt å ekskludere. Mennesker finner hverandre i alle aldre. Det er det som er så fint.

Det handler veldig mye om hva slags innstilling man har...

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde håpet at det var rom til å ta kontakt om man drar å ser ting, sittter på en cafe, ser på en utsikt i et land hvor menn kanskje tar litt mer kontakt. Tilfeldigheter som ikke trenger all verden av sosialt mot.

Huff, hadde håpt det ble lettere når man allerede fysisk er ute av komforsonen, på et fremmed sted hvor du kanskje også er mer inspirert eller nyskjerrig?

Hva gjør du på reisene dine? Er det noe i livet ditt som kan føre til en samtale? Om en mann virker sjenert, syns du det går bedre da? 

La oss si at du er på et hotell og du legger merke til en mann som sitter alene om du spiser frokost på hotellet, du møter blikket hans og du smiler. Sånnt kan kanskje føre til en samtale om dere senere naivt nok ser hverandre et annet sted på hotellet? Er jeg for overdreven? 

Jeg går på museum, går i gatene, er inne i interessante butikker, går på kafe, spiser på restaurant, tar en piknik i en park, drar på utflukter. Generelt ting mange gjør når man er på ferie. Det er mulig at menn kommer bort og snakker med deg om du er pen. Det er ikke jeg, så ingen fatter interesse bare ved å se meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (8 minutter siden):

Da er det en mulighet du har valgt å ekskludere. Mennesker finner hverandre i alle aldre. Det er det som er så fint.

Det handler veldig mye om hva slags innstilling man har...

Jo da, jeg ekskluderer de som har barn. Men det er et punkt det er uaktuelt å kompromisse på. Jeg har alltid visst at jeg ikke skal ha barn. Jeg ønsker ikke å leve livet med barn, heller ikke andres. Det er et helt ufravikelig punkt, fordi det handler om min livskvalitet. En mann kan aldri bli så viktig at jeg vil ofre den livsstilen jeg alltid har ønsket meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går på museum, går i gatene, er inne i interessante butikker, går på kafe, spiser på restaurant, tar en piknik i en park, drar på utflukter. Generelt ting mange gjør når man er på ferie. Det er mulig at menn kommer bort og snakker med deg om du er pen. Det er ikke jeg, så ingen fatter interesse bare ved å se meg. 

Dere er fremmede, du er ikke stygg på måten du tror du er. 

Det er garantert damer som får noen etter seg uten å signalisere, men da er det ofte sikkert menn som ikke har folkeskikk også, kanskje noen greie da.

Jeg tror det kan kreve at noe blir skapt av begge. Som at du også viser med ditt ansikt at du er åpen, at du syns det er hyggelig å møte blikket hans. Så er det opp til han, smiler han, ser han igjen? Så er det opp til deg, så han, på et punkt må noen ta det store steget å si noe. Det er kanskje lettere om noe skjer som fører dere sammen, noe å kommentere, istede for at man sitter å ser, så må reise seg. Men hvem vet, kanskje du nyter en fin dag i parken akkurat ved siden av riktig mann til å ta den sjangsen for deg? 

Jeg håper! 🌠

Kan være det ikke oppstår av romantikk, men nødvendighet, så blir det mer også. 

Kler du deg for romantikk? Du må ikke, jeg bare lurer om klær også kan sende signaler? Det kan vekke oppmerksomhet og du trenger det, også å føle deg fin. Vet ikke hva som vil hjelpe, men håper du finner det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

La oss si at du er på et hotell og du legger merke til en mann som sitter alene om du spiser frokost på hotellet, du møter blikket hans og du smiler. Sånnt kan kanskje føre til en samtale om dere senere naivt nok ser hverandre et annet sted på hotellet?

Vennlig påminnelse om #villebarepratelitt

Anonymkode: 3e728...a18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dere er fremmede, du er ikke stygg på måten du tror du er. 

Det er garantert damer som får noen etter seg uten å signalisere, men da er det ofte sikkert menn som ikke har folkeskikk også, kanskje noen greie da.

Jeg tror det kan kreve at noe blir skapt av begge. Som at du også viser med ditt ansikt at du er åpen, at du syns det er hyggelig å møte blikket hans. Så er det opp til han, smiler han, ser han igjen? Så er det opp til deg, så han, på et punkt må noen ta det store steget å si noe. Det er kanskje lettere om noe skjer som fører dere sammen, noe å kommentere, istede for at man sitter å ser, så må reise seg. Men hvem vet, kanskje du nyter en fin dag i parken akkurat ved siden av riktig mann til å ta den sjangsen for deg? 

Jeg håper! 🌠

Kan være det ikke oppstår av romantikk, men nødvendighet, så blir det mer også. 

Kler du deg for romantikk? Du må ikke, jeg bare lurer om klær også kan sende signaler? Det kan vekke oppmerksomhet og du trenger det, også å føle deg fin. Vet ikke hva som vil hjelpe, men håper du finner det.

Dette høres ut som sånt som skjer på film, ikke i virkeligheten. Selv om man snakker sammen på grunn av en eller annen liten tilfeldighet, så skal det mye til at man fortsetter å treffes etter det. Eller i det hele tatt snakker sammen igjen. Det er liksom noe i øyeblikket, og to setninger samtale er ikke nok til at det er noen interesse der. Jeg blir jo ikke venner med kvinner jeg treffer på den måten heller. Det er der og da, og så ferdig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 19.11):

Den eneste innvandringen de ikke klager på. 

Jeg er ikke imot innvandring, bare nevner det. Menn er ifte imot det, sånn foruten når det er damer. Deres dame.

Litt annerledes med innvandring fra Thailand og Fillippinene, de jobber, imotsetning til de fra midtøsten og Afrika. Rart at du fortsatt ikke har fått det med deg🙂

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...