Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (8 minutter siden):

Ja? De aller fleste av dem er jo ufrivillig single. Det er jeg også. Har ennå tilgode å møte en eneste person, kvinne eller mann, som ikke vil "ta til takke" med noe annet enn en 20 år yngre partner. Igjen, jeg tror du har en skikkelig merkelig vennekrets.

Du tror at de i forhold tok til takke med partneren sin? 
De aller fleste er jevnaldrende og lykkelig, som jeg vet om. 

Om du virkelig tror at du skal få noen som er 20 år yngre, tror jeg du kan belage deg på å forbli singel.

Anonymkode: 89f65...94c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må si at jeg tror de aller fleste ufrivillig single, nok er det fordi de forventer å få en mye mer attraktiv partner enn de er selv. 
Jeg har mange kompiser som fortsatt forventer å få seg ei pen jente på 20. De er dobbelt så gamle og har vært single hele livet. De klager når helt vanlige kvinner vil ha de (gi de en sjans).

Også har jeg noen få venninner som er litt like. Ingen menn er bra nok. Helt ordinære menn. 
INGEN er for uattraktive til å få seg kjæreste, bare se på hvilket som helst program på TLC eller kom deg ut døra. Alle typer mennesker har kjæreste. 
Nå mener jeg ikke de som er frivillig single.

Alle typer mennesker har kjæreste og ikke alle er attraktive nok til dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Om du virkelig tror at du skal få noen som er 20 år yngre, tror jeg du kan belage deg på å forbli singel.

Selvsagt, men hvem i all verden er det som tror det? Jeg sier jo at jeg aldri har møtt en eneste person med den holdningen der, mens du sier det er veldig vanlig. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (1 time siden):

Selvsagt, men hvem i all verden er det som tror det? Jeg sier jo at jeg aldri har møtt en eneste person med den holdningen der, mens du sier det er veldig vanlig. 

Skjønner ikke hvor du har i fra at det er veldig vanlig?
Det er vanlig blant de jeg kjenner som er _u_frivillig single. Det er ikke normen. Kjenner ikke så mange ufrivillig single. Men du kan jo lese litt på singelforumet her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg må si at jeg tror de aller fleste ufrivillig single, nok er det fordi de forventer å få en mye mer attraktiv partner enn de er selv. 
Jeg har mange kompiser som fortsatt forventer å få seg ei pen jente på 20. De er dobbelt så gamle og har vært single hele livet. De klager når helt vanlige kvinner vil ha de (gi de en sjans).

Opplever det samme med noen menn jeg kjenner! De har kanskje klart å få en match og en date, og så møter de dama, men avviser henne fordi hun ikke var pen nok i virkeligheten........ Og så klager de over at de er single og ikke har noe erfaring med kvinner. Bare fordi de vil ha de aller peneste. Altså.......

Anonymkode: 6c406...e38

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om drøssevis av single menn på 40+ som antakeligvis aldri så mye som har rørt ei dame. At de liksom skulle kreve "en 20-årig modell" er fullstendig virkelighetsfjern galskap.

Det er bare på KG det er en gjeng femcels som driver og messer om at "menn sier damer over 25 er utdatert bla bla bla". La dem sitte i ekkokammeret sitt, normale mennesker vet dette bare er tull.

Anonymkode: 3e728...a18

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ufrivillig single kan også være det fordi de ikke omgås de rette folkene eller folk i det hele tatt.

Noen har en jobb hvor de jobber alene eller med folk av samme kjønn, og ikke alle er komfortable med å dra ut på byen eller fest. Tradisjonelle steder å treffe folk som er "på jakt"

Anonymkode: 1dd1c...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ufrivillig single kan også være det fordi de ikke omgås de rette folkene eller folk i det hele tatt.

Noen har en jobb hvor de jobber alene eller med folk av samme kjønn, og ikke alle er komfortable med å dra ut på byen eller fest. Tradisjonelle steder å treffe folk som er "på jakt"

Anonymkode: 1dd1c...e50

Det er et problem å ikke bruke disse stedene. Sliter selv å tenke ut måter å omgåes menn. Er enest om jeg blir mer sosial på jobb, med dem som jobber i andre selskaper ellers har jeg ingen ide. 

Kanskje reise til steder menn er mer frempå. 

Anonymkode: 50e4f...2c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke så veldig stor andel av menn som er "frempå". Det er noen få, og om det er kun disse mennene du vil ha så må du belage deg på mye rart tror jeg.

Skal du ha en mann må du sannsynligvis ta første steget på ett eller annet vis. Enten det eller du kan gå for en av de få som er frempå, eller du kan gå på Tinder og velge en der (som sannsynligvis blir valgt av 1000 andre damer og). Det er nok litt sånn det er.

Anonymkode: 3e728...a18

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufrivillig singel, men utseendet hans kommer langt nede på listen. Jeg har et ufravikelig krav, og det er at han skal mene det samme om tro som jeg gjør, og det gjør ting veldig vanskelig. Jeg har innsett det for lenge siden. Jeg har gjort det jeg kan gjøre (være på alskens nettsider og flagge troen min), men det hjelper ikke. Men jeg regner med at han dukker opp etter hvert.

Anonymkode: 30a31...b22

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den eneste innvandringen de ikke klager på. 

Jeg er ikke imot innvandring, bare nevner det. Menn er ifte imot det, sånn foruten når det er damer. Deres dame.

Sikkert samme inkonsekvente menn som er imot at kvinner har uforpliktende sex, med mindre det er med akkurat dem. 

Jeg har heldigvis oppegående moderne menn i min omgangskrets. 

Anonymkode: cf01b...b83

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er et problem å ikke bruke disse stedene. Sliter selv å tenke ut måter å omgåes menn. Er enest om jeg blir mer sosial på jobb, med dem som jobber i andre selskaper ellers har jeg ingen ide. 

Du trenger ikke å reise så langt for å finne menn som er sosiale, men du må selvsagt være litt sosial selv. Båthavn, camping og festivaler er gode arenaer for å treffe mennesker og da også menn. Beste måten å treffe noen på er å unngå menn som er fryktelig frempå, men heller bli kjent med mange menn, og så utvikler slikt seg gradvis og naturlig når det er grunnlag for det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går etter veldig varierte kvinner. Alt fra veldig pene til andre som jeg kun har ting til felles med. Likhetstrekkene er at kvinnene faller for de samme mennene gang på gang. Ender som regel opp svikta. Er jo ikke direkte utroskap, da vi alle var mer enn en liten flørt. Vært sånn hele livet, får meg ikke kjæreste, men har akseptert det

Anonymkode: 11606...d5b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke å reise så langt for å finne menn som er sosiale, men du må selvsagt være litt sosial selv. Båthavn, camping og festivaler er gode arenaer for å treffe mennesker og da også menn. Beste måten å treffe noen på er å unngå menn som er fryktelig frempå, men heller bli kjent med mange menn, og så utvikler slikt seg gradvis og naturlig når det er grunnlag for det. 

Tenkte ikke noe veldig drastisk, men kanskje steder jeg uansett har lyst til å se, som England ved kysten. Turist opplegg. Romantiske omgivelser, kanskje er jeg heldig å finner en koslig/trygg natur-eventyr fotograf? 

Er ikke en spesielt camping orientert alene og aldri om jeg drar på sjekking med noen jeg kjenner, festival er som fest så nei har prøvd og det blir utrygt, bryr meg ikke om fulle menn. Båt er ofte de litt perverse folka beklager, jeg ser hva som deles 😅 Men gode eksempler for dem som kan trenge dem, så takk 😊 Absolutt nyttig for mange. Jeg er bare ekstra vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror du er inne på noe der med umodenhet. I alle fall de ufrivillig single som skylder på andre og er offer. En emosjonell umodenhet der andre er ansvarlige for deres lykke. Man kan skjønne at noen blir bitre av å aldri treffe noen, men for en del tror jeg denne umodenheten og tilbøyeligheten til bitterhet ligger der først. I stedet for å prøve og feile så er det så mye lettere og mindre strevsomt å innta den selvmedlidende rollen. Da trenger man ikke stå på, forbedre seg eller lære ved selvinnsikt. 

Anonymkode: e6be3...3af

Eksakt.

Min kommentar lenger opp om at dersom man er i 40-årene og ikke har hatt noe forhold, så er det nok dypere problemer der, ble tatt som at jeg sykeliggjør folk. 

Felles for de ufrivillig single jeg kjenner som er over 30 er nettopp umodenhet.

For meg tok denne umodenheten form i at jeg var veldig opphengt av en spesiell type utseende, og hvis personen ikke så sånn ut, da var det NEI.

Men egentlig handlet det om min egen frykt for nærhet og forpliktelse, og det var kjernen til mine problemer. Å være opphengt i det ytre var en forsvarsmekanisme.

ALLE har vi umodne sider og trekk i oss. Det er bare å kalle en spade en spade og jobbe med det hvis man vil endre noe!

Anonymkode: 101dd...03c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forsåvidt si at jeg er ufrivillig singel, for jeg ønsker meg virkelig et forhold.

Samtidig er jeg frivillig singel på den måten at jeg  heller er singel enn å gå inn i et forhold til en mann uten at jeg ser at vi har utsikter for å få et gjensidig godt og varig forhold.

Utseende og status har ikke noe med dette å gjøre, det er personen mannen er, kjemien oss imellom, felles verdier, noe felles interesser, sammen med respekt, empati og omtanke for hverandre og andre, lojalitet, ansvarsfølelse og tillit, og ikke minst også humor. Jeg trenger ikke en mann med høy utdannelse selv om jeg har det selv, men jeg trenger en mann som matcher meg noenlunde på samfunnsbevissthet og refleksjonsevne.

Gjennom livet har jeg falt for menn som veldig forskjellige utseendemessig, felles er at de alle har hatt egenskaper og personligheter og verdier og humor som har matchet meg.

Anonymkode: e9702...8f1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mange, ja. Som ikke takler å være alene. Som er sammen kun pga. felles økonomi og sånt. 

Anonymkode: e9a44...dc8

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for nedsettende  innhold, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Ren observasjon, men finner det fascinerende at enkelte gjerne bruker de de kjenner eller vet om som et argument for hvordan ting sannsynligvis er. Ganske komisk.

Anonymkode: 91614...757

AnonymBruker
Skrevet

Mange har nok urealistiske forventninger og overvurderer egen attraktivitet, men samtidig er det helt innenfor å være singel inntil man får napp hos noen som det er verdt å være sammen med. En treer ønsker ikke nødvendigvis å være sammen med en treer, men bør heller ikke sikte seg inn på en åtter.

Anonymkode: a96a6...9ec

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...