Gå til innhold

Damer, sier dere noe til mannen hvis dere mistenker at ei annen er «ute» etter han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har nemlig ei venninne (ikke et gammelt eller nært vennskap) som jeg mistenker forsøker å så noen frø, om man kan si det på den måten. Hun og jeg var på vei til å stifte et vennskap (gjennom samboeren min) før hun plutselig trakk seg helt tilbake. I etterkant har hun derimot hatt behov for å snakke med kjæresten min om følsomme temaer, og hun nærmest maser om når vi skal ha neste «treff» hjemme hos oss. 

Først og fremst vil jeg ikke virke som en sjalu og gal kjæreste, ei vil jeg heller sette griller i hodet på samboeren min. Samtidig kjenner jeg på meg at hun forsøker å lede dette vennskapet i en retning som jeg ikke syns er ok. Jeg stoler på kjæresten min, men jeg stoler ikke på andre damer da jeg vet hvor slue noen kan være. What to do? 

Anonymkode: 6df69...237

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slikt hadde jeg snakket med kjæresten min om. Vi har full tillit og åpenhet. 

Anonymkode: 0694a...a5f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også snakket med samboeren om det og vært ærlig om hva jeg fårnfor magefølelse. Vi har tillit til hverandre og er åpne.

Så nå lurer jeg litt - Hva legger du i at du ikke vil "sette griller i hodet" på kjæresten din..? Vil det si at du ikke har tillit til hans karakter og tenker at han ville begynt å interessere seg for denne damen dersom du forteller om den iffy følelsen du får av henne?

For i så fall så tenker jeg at dere har et større problem som du/dere burde løse. 

Anonymkode: d1dbe...471

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde også snakket med samboeren om det og vært ærlig om hva jeg fårnfor magefølelse. Vi har tillit til hverandre og er åpne.

Så nå lurer jeg litt - Hva legger du i at du ikke vil "sette griller i hodet" på kjæresten din..? Vil det si at du ikke har tillit til hans karakter og tenker at han ville begynt å interessere seg for denne damen dersom du forteller om den iffy følelsen du får av henne?

For i så fall så tenker jeg at dere har et større problem som du/dere burde løse. 

Anonymkode: d1dbe...471

Nei, jeg tenker mer på at han har hatt dårlig erfaring med sjalusi fra tidligere forhold, så jeg vil ikke sette i gang en prosess hvor han tenker at jeg er i ferd med å bli sykelig sjalu. For jeg har jo ikke så mye å gå på, annet enn en dårlig magefølelse og diffuse småting som han sikkert vil avfeie. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg vet at mange kvinner er "ute" etter ham, og noen av dem prøver å flørte med ham rett foran meg. Det gidder jeg ikke stå og se på, så jeg trekker meg unna, og så får han sette grenser.Kan ikke tenke meg noe mer usexy enn å skulle gjete mannens min eller jage vekk damene som vil ha ham. 

Og jeg forstår dem, på et vis. Jeg synes jo også han er både kjekk og sjarmerende! Men jeg synes også synd på dem, for han har enda bedre sider som de nok aldri får se. De viser han bare til meg. 

Jeg konkurrerer aldri med andre damer. 

Anonymkode: fb93a...813

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null interesse av å være sammen med en mann som velger å involvere seg med den første og beste som byr seg. Da er jeg heller singel. Damer kan bare legge seg etter ham, det er opp til ham å velge meg.

Som hun over meg sier. Jeg konkurrerer ikke med andre damer. 

Anonymkode: 0c475...43d

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det. Han fikk det bevist rett i fanget. Endte med full blokkering av dama fra hans side. 

Anonymkode: 7ccdf...764

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være eplekjekk her, men nå blir nok innlegget mitt sånn.

Jeg kan helt fint si til min kjæreste at hun der er litt hypp på deg, det skjer jo, og han er av den typen som ikke ser det selv. Så jeg må jo bare le av det noen ganger.

Det setter ingen griller i hodet, hverken i form av at han plutselig skal fly avgårde med henne, eller i form av at han tror jeg er sjalu. Og han har hatt (veldig) sjalu kjærester før, men han skjønte raskt at jeg ikke var det. Han er heller ikke det selv.

Men det er jo der det eplekjekke kommer inn, for det er jo lett for meg å si at dette er et ikke-problem, for det er ikke et problem for oss. Jeg har jo vært i forhold hvor dynamikken har vært annerledes, da i form av at han har vært mer sjalu. 

Men der kommer det også inn noe som kanskje kan bli litt stikk til TS, men det kan være et relevant punkt - hvis han er redd for at du er sjalu, ligger det virkelig bare hos han og hans tidligere erfaringer? For du skriver jo et innlegg på KG om noe andre ikke hadde bekymret seg for. Med andre ord er du kanskje mer sjalu selv enn du vil innrømme.

Anonymkode: accf7...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette egentlig ikke er sjalusi, men at du ikke ønsker at en person med så lite respekt for deg, og egentlig din partner, skal involveres i deres liv?

Hvis du viste at en kollega av ham prøvde å innynde seg hos din mann fordi han på den måten hadde hatt mulighet for å overta jobben hans, hadde du ikke sagt ifra da?

Anonymkode: e47fa...44e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei.

Jeg vet at mange kvinner er "ute" etter ham, og noen av dem prøver å flørte med ham rett foran meg. Det gidder jeg ikke stå og se på, så jeg trekker meg unna, og så får han sette grenser.Kan ikke tenke meg noe mer usexy enn å skulle gjete mannens min eller jage vekk damene som vil ha ham. 

Og jeg forstår dem, på et vis. Jeg synes jo også han er både kjekk og sjarmerende! Men jeg synes også synd på dem, for han har enda bedre sider som de nok aldri får se. De viser han bare til meg. 

Jeg konkurrerer aldri med andre damer. 

Flørting av fremmede damer når vi er ute er noe helt annet, enn ei venninne som han treffer på fast basis gjennom felles hobby. Det gir meg en uggen følelse å vite at hun vet at han er i et forhold, og likevel forsøker å utvikle vennskapet til noe upassende. Jeg syns det er skikkelig respektløst ovenfor meg, han og forholdet vårt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tenker at dette egentlig ikke er sjalusi, men at du ikke ønsker at en person med så lite respekt for deg, og egentlig din partner, skal involveres i deres liv?

Hvis du viste at en kollega av ham prøvde å innynde seg hos din mann fordi han på den måten hadde hatt mulighet for å overta jobben hans, hadde du ikke sagt ifra da?

Anonymkode: e47fa...44e

Her treffer du spikeren på hodet, det handler ikke om sjalusi, det er denne respektløsheten du nevner, og også det som mest sannsynlig er forsøk på å manipulere han. Det er ikke sånne mennesker jeg vil at noen av oss skal omgås med, og om han hadde observert det samme hos en av mine venner, så ville jeg lyttet og respektert hvor han kommer fra, for han har mer innsikt i hvordan menn funker, på samme måte som jeg har mer innsikt i hvordan damer «opererer». 

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg altså ikke viet noe oppmerksomhet i det hele tatt.

Anonymkode: c752f...a97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Flørting av fremmede damer når vi er ute er noe helt annet, enn ei venninne som han treffer på fast basis gjennom felles hobby. Det gir meg en uggen følelse å vite at hun vet at han er i et forhold, og likevel forsøker å utvikle vennskapet til noe upassende. Jeg syns det er skikkelig respektløst ovenfor meg, han og forholdet vårt. 

Dette stoler jeg på at min mann kan vurdere og håndtere selv. Ellers hadde vi ikke være sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...