Gå til innhold

Til menn - hva er grunnen til at du ikke får orgasme med kjæresten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er kåt og vil ha sex men ikke klarer å få orgasme, hva er årsaken i ditt tilfelle?

Anonymkode: 5b0ec...cf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir for langvarig. Da dør den seksuelle spenninga ut.

Anonymkode: d34f4...67a

• Liker 2
Skrevet

Handler vel like ofte om at man ikke ønsker å komme. Hvis dama ikke kommer av knulling,  er det jo heller ikke særlig stas å komme selv. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For stor fitte

Anonymkode: 5e268...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Om eg runker for ofte så sliter eg med å komme under samleie.

Anonymkode: 21ff7...8d6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger fordi jeg rett og slett ikke er tent nok i hodet, hun ikke tenner meg nok - men oftest fordi jeg blir litt nummen dersom jeg har holdt på for lenge (fokuserer på at hun skal komme når jeg penetrerer). 

M54. 

Anonymkode: 7ae89...44e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Resignert skrev (12 timer siden):

Handler vel like ofte om at man ikke ønsker å komme. Hvis dama ikke kommer av knulling,  er det jo heller ikke særlig stas å komme selv. 

Skikkelig drømmemann du.. Har ikke skjønt at bare 25-30% av kvinner er anatomisk i stand til å få orgasme av bare knulling. Vi andre 70-75% må ha stimuli av klitoris samtidig. Det er sånne menn som gjør at vi kvinner faker 

Anonymkode: 19f63...70c

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

For meg er det i hovedsak fire tilfeller som gjør at jeg ikke kommer under sex:
- For anspent med ny partner (ikke relevant mtp at dette er med en evt kjæreste)
- For stresset
- Hatt for mye sex over kort tid (hvis vi har sex 3+ ganger dagen, så er det ikke sikkert jeg klarer å komme den fjerde gangen)
- Noe føles feil i kroppen (sjuk, for mett, tyngre smertestillende gjør det mye vanskeligere å komme, etc)

En siste greie kan være at det er for mye press fra hennes side, men det er ikke noe jeg direkte styrer over der og da, og heller ikke noe som ville skjedd i et forhold med meg nå.

Eksempelvis møtte jeg en kvinne hvor vi hadde sex for andre gang. Jeg brukte mye tid på henne under forspill, og jeg blir midlertidig slapp når jeg virkelig konsentrerer meg (med ny partner så er mesteparten av fokuset mitt på hennes signaler, spesielt siden jeg ofte har litt røffere sex). Hun reagerte svært negativt, selv om ereksjonen ville vært på plass ti sekunder senere med litt stimuli - for den mentale kåtheten er der selv om akkurat blodet ikke fyller kuken i noen få øyeblikk.

Det skapte et stressmoment som gjorde at jeg slet med å være komfortabel med henne, og viste meg at vi ikke var kompatible som partnere.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dersom du er kåt og vil ha sex men ikke klarer å få orgasme, hva er årsaken i ditt tilfelle?

Det er ikke en, enkelt fasit for min del. Det er bare ikke stimulerende nok. Noen ganger vil ikke all stimuli i verden få meg «over kanten».

Samtidig handler det om tenningsmønster. Jeg tenner på partner sin nytelse. Jeg vil nesten kalle det en fetisj jeg har. Når min partner er fornøyd og tilfredsstilt, så er jeg noen ganger mentalt ferdig med sex og orgasme for egen del er helt uviktig. Egen orgasme er sjeldent en motivasjon for meg når jeg har sex.

Anonymkode: baf76...694

• Nyttig 2
Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

For meg er det i hovedsak fire tilfeller som gjør at jeg ikke kommer under sex:
- For anspent med ny partner (ikke relevant mtp at dette er med en evt kjæreste)
- For stresset
- Hatt for mye sex over kort tid (hvis vi har sex 3+ ganger dagen, så er det ikke sikkert jeg klarer å komme den fjerde gangen)
- Noe føles feil i kroppen (sjuk, for mett, tyngre smertestillende gjør det mye vanskeligere å komme, etc)

En siste greie kan være at det er for mye press fra hennes side, men det er ikke noe jeg direkte styrer over der og da, og heller ikke noe som ville skjedd i et forhold med meg nå.

Eksempelvis møtte jeg en kvinne hvor vi hadde sex for andre gang. Jeg brukte mye tid på henne under forspill, og jeg blir midlertidig slapp når jeg virkelig konsentrerer meg (med ny partner så er mesteparten av fokuset mitt på hennes signaler, spesielt siden jeg ofte har litt røffere sex). Hun reagerte svært negativt, selv om ereksjonen ville vært på plass ti sekunder senere med litt stimuli - for den mentale kåtheten er der selv om akkurat blodet ikke fyller kuken i noen få øyeblikk.

Det skapte et stressmoment som gjorde at jeg slet med å være komfortabel med henne, og viste meg at vi ikke var kompatible som partnere.

Kjenner meg mye igjen her. Damer som gjør det til et problem og et poeng (og blir fornærmet!) om kuken ikke står 100 prosent av tiden ødelegger hele opplegget.

Da går manglende ereksjon fra å ikke ha noe som helst med henne å gjøre til å ha alt med henne å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skikkelig drømmemann du.. Har ikke skjønt at bare 25-30% av kvinner er anatomisk i stand til å få orgasme av bare knulling. Vi andre 70-75% må ha stimuli av klitoris samtidig. Det er sånne menn som gjør at vi kvinner faker 

Så hvorfor mener du at jeg/ menn generelt skal "komme av bare knulling" da?

Å knulle damer som ikke kommer underveis er jo lite mentalt stimulerende, og det er vel allment akseptert at hjernen er det viktigste organet for god sex.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet med en i 1 år som ikke hadde noen ereksjonsproblemer og alltid var hard som stein, men kom aldri. Også løy hver gang at han kom. Ettersom vi hadde sex uten beskyttelse så det var ganske tydelig at han løy. 

Anonymkode: 4dbef...f78

• Nyttig 1
Skrevet
Resignert skrev (48 minutter siden):

Så hvorfor mener du at jeg/ menn generelt skal "komme av bare knulling" da?

Å knulle damer som ikke kommer underveis er jo lite mentalt stimulerende, og det er vel allment akseptert at hjernen er det viktigste organet for god sex.  

Fordi menn kommer generelt av knulling helt naturlig, og kvinners nytelse hovedsakelig sitter på utsiden, helt naturlig? Hvordan tenker du at vi skal endre på dette? Med ren viljestyrke drevet av dårlig samvittighet og skyldfølelse?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det skjer ytterst sjeldent. Men de gangene det skjer er det ofte rett etter jeg har våknet når penisen er øm pga mer enn ereksjon enn vanlig på natten, da kan jeg miste sensitiviteten

Anonymkode: 80d54...90d

Skrevet

Noen er vel mindre sensitiv enn andre. Svært sjelden eg har kommet med sex

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor bytter dere ikke stilling til en stilling der en kan stimulere utsiden da?

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg datet med en i 1 år som ikke hadde noen ereksjonsproblemer og alltid var hard som stein, men kom aldri. Også løy hver gang at han kom. Ettersom vi hadde sex uten beskyttelse så det var ganske tydelig at han løy. 

Anonymkode: 4dbef...f78

Ble han ikke slapp etterpå?

Anonymkode: 326ef...422

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger heller å male både hus, hytte, vedskjul, garasje eller dokkehuset til barnebarnet enn å ha sex med samboer. 

Gjennom et 20 år langt samliv hvor hun ikke har bidratt 1 millimeter til å holde liv i sexlivet mellom oss tok jeg for 2 år siden et valg å ikke bidra selv. Jeg registrerer at hun lider av et det ikke er noe intim kontakt mellom oss, men hun velger fortsatt å ikke ta det opp eller å ta initiativ. 

Har heldigvis truffet en kvinne som er i samme situasjon som meg så jeg lider ingen nød på det planet. 

Fravær av handling er en like stor synd som alle andre synder :( 

Anonymkode: 5de0c...26c

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Bimbo skrev (43 minutter siden):

Fordi menn kommer generelt av knulling helt naturlig, og kvinners nytelse hovedsakelig sitter på utsiden, helt naturlig? Hvordan tenker du at vi skal endre på dette? Med ren viljestyrke drevet av dårlig samvittighet og skyldfølelse?

Med mindre det er snakk om å prøve å lage barn, spiller det jo strengt tatt ingen rolle, gjør det vel? 

Eller er kvinners behov for en eller annen bekreftelse mere verdt enn menns behov for det samme?

"Kom du? Ikke? Nei, da var det vel neppe noe særlig,  og da mista jeg trua og tenninga, og kommer ikke jeg heller"  Det må da være både forståelig og greit. Ihvertfall om man er opptatt av likestilling 😉

Endret av Resignert
Skrevet
Resignert skrev (2 minutter siden):

Med mindre det er snakk om å prøve å lage barn, spiller det jo strengt tatt ingen rolle, gjør det vel? 

Eller er kvinners behov for en eller annen bekreftelse mere verdt enn menns behov for det samme?

"Kom du? Ikke? Nei, da var det vel neppe noe særlig,  og da mista jeg trua og tenninga, og kommer ikke jeg heller"  Det må da være både forståelig og greit. Ihvertfall om man er opptatt av likestilling 😉

For min del spiller det ikke noen rolle om han ikke kommer av puling nei. Barna mine er uansett unnfanga ved IVF 😅 Vi kan ha samleie innimellom ila «økta» også kan jeg suge han til slutt hvis det er det som skal til. Liker det minst like godt. så vinn-vinn sånn sett. Selv om jeg selvsagt ikke får orgasme av å suge heller 😊Viktigste er at vi tenner på hverandre og tilfredsstiller hverandre med de kroppene vi har, på den måten de fungerer. Men det vanlige er jo at menn kommer av vanlig inn ut sex, selv med prostituerte og kvinner som bare ligger der, så det er vel mer realistisk av en kvinne å ønske dette fra en mann, enn omvendt?

Forstår ikke opphenget i at man begge må få samme fysiske tilfredsstillelsen hele tiden hvis det skal være vellykka sex, og det virker litt selv-saboterende når det man ønsker ikke er kompatibelt med fysikken til gjennomsnittskvinnen. Hvis det er så viktig ville jeg ihvertfall heller fokusert på å finne en partner som passet mine kriterier, istedenfor å klage til kvinner over at vi er så dårlig designa at det ikke er noen som helst glede i å ligge med oss.

Bekreftelse får man ved å være en lydhør og observant elsker, som lytter, føler og lærer seg hva den aktuelle partneren trenger og liker. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...