Gå til innhold

Gruer meg til å slå opp. Kverulant som mener jeg gir opp og skaper unødig drama

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å nå gjennom til han når jeg tar opp for eksempel at jeg har ikke råd til å kjøpe take away og lettvinte dyre  middagsløsninger. Han blir furt når jeg foreslår å lage maten hjemme, enten sammen eller at kun jeg lager. Han hater selv å lage mat. Ferien i år og i fjor ble alt for dyr, fordi han ikke ønsket å tenke økonomi, han ville slappe av og senke skuldrene og var villig til å åpne lommeboka ordentlig for å få til det. I år foreslo jeg at jeg ble hjemme og fant på noe annet/billigere men da ble han sur og sa at han ønsket meg med. Så det ble jo dyrt for meg, siden man er to om utgiftene. 

Har flere ganger prøvd å gjøre det slutt, får da spørsmål om jeg virkelig gir opp så lett? Han sier jeg må slutte med det tullet mitt og maset mitt. Han orker ikke høre mer om det. 

Er redd for hva han kommer til å si til andre om jeg gjør alvor ut av det og går ut av forholdet. Vil han sette ut stygge rykter om meg? Jeg har sett det skje tidligere med andre eks-par i den lille bygda vi bor i, hvor den ene parten blir sett skikkelig stygt på og utelatt fra ting fordi "folk har hørt at h*n er sånn og sånn og et h*lvete å ha i hus". 

Jeg er redd for å miste jobben og lignende, fordi han min kjenner mange i bygda. Både folk på gulvet og de høyere oppe, og kan dra i tråder. 

Bare kjenner at jeg orker ikke være i forholdet lenger. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 3bb85...636

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det slutt og hold hodet høyt.

Som regel skjer ikke en brøkdel av de tingene man frykter og grubler på 😊

Du kan ikke leve livet ditt i et forhold du mistrives i pga frykt for hva han kan gjøre. Det ordner seg - og du får det langt bedre på sikt.

Anonymkode: 4dce7...77a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stå på ditt og slå opp. Om det blir rykter, fortsett å stå på ditt. Du kan ikke være i noe du misstrives i.

Lykke til.

Anonymkode: 07752...251

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo ta sjansen på å bygge allianser selv, og så behøver du jo ikke gjøre det med å slenge dritt om din nåværende eller når han blir en X.

Da jeg og en etter år i lag gikk hvert til vårt, sa jeg bare at det nå var en periode hvor nok både han og jeg var noe mindre fornøyde med hverandre sånn i og med at det hadde blitt slutt. Det var nok til at andre gjorde en innsats for å ikke la de tingene han stelte til gå ut over meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ikke mulig å nå gjennom til han når jeg tar opp for eksempel at jeg har ikke råd til å kjøpe take away og lettvinte dyre  middagsløsninger. Han blir furt når jeg foreslår å lage maten hjemme, enten sammen eller at kun jeg lager. Han hater selv å lage mat. Ferien i år og i fjor ble alt for dyr, fordi han ikke ønsket å tenke økonomi, han ville slappe av og senke skuldrene og var villig til å åpne lommeboka ordentlig for å få til det. I år foreslo jeg at jeg ble hjemme og fant på noe annet/billigere men da ble han sur og sa at han ønsket meg med. Så det ble jo dyrt for meg, siden man er to om utgiftene. 

Bli hjemme og lag mat hjemme, inntil han er så sur og furten at han dumper deg.  

Anonymkode: 2ca2f...434

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bli hjemme og lag mat hjemme, inntil han er så sur og furten at han dumper deg.  

Anonymkode: 2ca2f...434

Ja vet du hva, bare hold på dine grenser og gjør alt som irriterer ham. Så fjerner han seg selv

Anonymkode: 45dde...bee

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Søk jobber andre steder uten å si noe.

Når du får napp flytter du :) 

• Hjerte 2
Skrevet

Denne gangen kan du si du har prøvd flere ganger, og det får holde. Hadde aldri djanset på at han skal gjøre det slutt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal jeg gjøre?

Du sier til han at det er slutt. Hvis han kvervulerer, så svarer du at ja, jeg gir opp nå. Farvel. Han får snakke så mye han vil, du er ikke pliktig til å bli der og høre på det han sier. Bare forlat han, også fysisk sett. Om du har noe som tilhører han, tar du det med. Om du har noe av ditt hos han, så henter du dette før du gjør det slutt. 

Er redd for hva han kommer til å si til andre om jeg gjør alvor ut av det og går ut av forholdet. Vil han sette ut stygge rykter om meg? Jeg har sett det skje tidligere med andre eks-par i den lille bygda vi bor i, hvor den ene parten blir sett skikkelig stygt på og utelatt fra ting fordi "folk har hørt at h*n er sånn og sånn og et h*lvete å ha i hus". 

Dette skal du ikke bry deg om. Det sier mer om den som setter ut ryktene enn den som det blir ryktet om. Ser det også kommer tips om å søke jobber andre steder, det er alltid en mulighet. Komme seg vekk fra bygdedyret er faktisk ganske godt. 

Anonymkode: a7e64...8b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har flere ganger prøvd å gjøre det slutt, får da spørsmål om jeg virkelig gir opp så lett? Han sier jeg må slutte med det tullet mitt og maset mitt. Han orker ikke høre mer om det. 

Jeg er redd for å miste jobben og lignende, fordi han min kjenner mange i bygda. Både folk på gulvet og de høyere oppe, og kan dra i tråder. 

Bare kjenner at jeg orker ikke være i forholdet lenger. Hva skal jeg gjøre?

Aldri hørt om noen som mister jobben av at en eks setter ut et rykte. Er selv fra bygda. 

Anonymkode: 64197...705

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis du mister jobben på grunn av en eks er det en veldig ugyldig oppsigelse, så ugyldig at en advokat ville gnidd seg i hendene over en å enkel sak. Det går noen grenser, også der.

Sladrer han skit om den så får du bare si «jaja, det er ikke nødvendigvis den som roper høyest som eier sannheten». 

Anonymkode: abdbb...5f2

• Liker 1
Skrevet

greien med bekymringer er at de sjelden blir så ille som man ser for seg og HVIS de blir det har det å bekymre seg for dem alt satt deg i en posisjon for å takle det, la meg minne deg på TS at til nå er overlevelsesraten din på dritt 100% så du overlever dette også. Stå opp for deg selv og gjør det som er riktig for deg. ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

1. Meld deg inn i fagforening, da får du juridisk bistand dersom det skjer noe på jobben du er uenig i.

2. Gjør det slutt, kort og brutalt. Du sier ikke hvem som eier boligen, er det felles får du finne ut av det, evnt. flytte ut mens en av dere kjøpes ut eller den selges. Eier du, kast ham ut. Eier han; flytt ut. Du trenger ikke å forklare heller, med mindre du føler for det. Si at du er ferdig, orker ikke mer.

Anonymkode: 8071a...fe9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...