Gå til innhold

Etter et fire måneder langt forhold preget av kjærlighet og lidenskap, trakk han seg plutselig unna og sa: «La oss bli venner.»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et fire måneder langt forhold fylt med kjærlighet og lidenskap, var han veldig snill, romantisk og omsorgsfull. Vi dro på turer sammen, og plutselig, innen fire dager, ble han kald, dukket ikke opp på daten. Så skrev han til meg at han ikke syntes vi passet som et par. Jeg forble taus og nøyde meg med å trekke meg tilbake med verdighet. Jeg tror ikke det finnes en annen kvinne, og det er jeg sikker på, men er det noen som har en mening, og har denne situasjonen skjedd med noen av dere? Og hvorfor oppfører menn seg så egoistisk?

Anonymkode: 66d05...5df

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette går nok begge veier uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 7cf67...f67

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og hvorfor oppfører menn seg så egoistisk?

Det er vel flest kvinner som er den som gjør det slutt.

Anonymkode: 9ea01...959

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen menn er ute etter en "fling"

noen menn er drittsekker

noen menn er usikre

noen kvinner er ute etter en "fling"

noen kvinner er drittsekker

noen kvinner er usikre

Anonymkode: 55692...8c7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Etter et fire måneder langt forhold fylt med kjærlighet og lidenskap, var han veldig snill, romantisk og omsorgsfull. Vi dro på turer sammen, og plutselig, innen fire dager, ble han kald, dukket ikke opp på daten. Så skrev han til meg at han ikke syntes vi passet som et par. Jeg forble taus og nøyde meg med å trekke meg tilbake med verdighet. Jeg tror ikke det finnes en annen kvinne, og det er jeg sikker på, men er det noen som har en mening, og har denne situasjonen skjedd med noen av dere? Og hvorfor oppfører menn seg så egoistisk?

Syns i hvertfall du håndterte det på beste måte❤️

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (3 minutter siden):

Tusen takk 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk 🙂

Definitivt på tide, bra jobbet💪🏆

Anonymkode: b36e4...547

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Hvordan er det egoistisk? Skulle han vært sammen med ei dame han ikke liker godt nok? Haddet det vært noe trivelig for deg?

Det var jo en annen tråd her der TS hadde vært sammen med typen i over 1 år, men etter ferien innså hun at de ikke passet sammen. Sånt skjer. Situasjoner, hverdagen osv vil avsløre om man passer sammen eller ei. Han har nok oppdaget en eller flere ting som gjør at han ikke ønsker å fortsette med deg. Det tar tid å bli kjent, og 4 mnd er ikke lenge.

Endret av Macro
  • Liker 8
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det ble til på impuls og ikke ektefølt.

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (12 minutter siden):

Hvordan er det egoistisk? Skulle han vært sammen med ei dame han ikke liker godt nok? Haddet det vært noe trivelig for deg?

Det var jo en annen tråd her der TS hadde vært sammen med typen i over 1 år, men etter ferien innså hun at de ikke passet sammen. Sånt skjer. Situasjoner, hverdagen osv vil avsløre om man passer sammen eller ei. Han har nok oppdaget en eller flere ting som gjør at han ikke ønsker å fortsette med deg. Det tar tid å bli kjent, og 4 mnd er ikke lenge.

Jeg er enig i at man ikke burde bli værende med noen man ikke elsker, men det var ingen problemer mellom oss, og hver gang vi møttes kysset han meg og sa at han følte seg komfortabel med meg. Men plutselig ble han kald og sa at vi skulle bli venner.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som er ekstremt nyforelsket i begynnelsen, men når det går over og man begynner å kjenne kjæresten på en annen måte, så våkner man kanskje litt mer og tenker over ting. Det er jo helt naturlig, selv om det er kjipt 😕 Har vært på begge sider flere ganger. 

Anonymkode: 5b742...64c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mange som er ekstremt nyforelsket i begynnelsen, men når det går over og man begynner å kjenne kjæresten på en annen måte, så våkner man kanskje litt mer og tenker over ting. Det er jo helt naturlig, selv om det er kjipt 😕 Har vært på begge sider flere ganger. 

Anonymkode: 5b742...64c

Du har rett, dette gjør vondt. Hva er feilen til den andre parten som følte seg elsket og lykkelig, men så plutselig blir forlatt uten grunn? De oppga ikke en eneste grunn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig i at man ikke burde bli værende med noen man ikke elsker, men det var ingen problemer mellom oss, og hver gang vi møttes kysset han meg og sa at han følte seg komfortabel med meg. Men plutselig ble han kald og sa at vi skulle bli venner.

Høres ut som han fant noen andre...

Anonymkode: f9075...8f3

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme for to års tid siden.

I etterkant fikk jeg vite at det var et mønster. Han har gjort det samme med maaange damer før meg.

Jeg vet ikke hvorfor han er slik, men jeg tipper at han er avhengig av de intense bekreftelsene man får i en ny relasjon. Når ting blir litt mer hverdagslig etter noen måneder, er det ikke like spennende lenger.

Han hadde fortalt meg om flere damer han hadde datet tidligere, og at de alle var lei seg da han gjorde det slutt.

Da vi hadde gjort det slutt trakk jeg meg unna med verdighet (slik som du). Så begynte han å ringe meg og sa ting som «du kommer sikkert til å savne meg veldig, ikke sant?» og «det er jo ikke ofte man møter menn som meg». Disse oppringningene fikk jeg ukentlig i en lang periode 🤮

Jeg leste meg opp på narsisme (det er mer enn bare en personlighetsforstyrrelse). Neste gang han ringte meg for å fiske etter bekreftelser ga jeg ham alt han ville ha: «Du har helt rett, dette er veldig tungt for meg» / «Jeg savner deg fælt», etc.

Det funket! Han sluttet brått å ringe, og har aldri kontaktet meg igjen. 

Men nå er det sikkert meg han forteller andre om. Jeg var jo lei meg for at det ble slutt 🙄 

Etter dette hadde jeg lært en god del om hva slags mann jeg ønsket meg og trengte.  Det gjorde det litt lettere å manøvrere i datingjungelen. Noen måneder senere traff jeg den mannen som nå er min kjæreste. Vi flytter sammen snart, og har begynt å snakke om barn 🥰

Poenget mitt er at det er utrolig kjipt å treffe folk som oppfører seg slik, men man lærer av alt. Jeg har lært hvilke relasjoner som er verdifulle, og hvilke man lett kan gi slipp på ;) 

Anonymkode: 4b9f3...8a2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan være det har hendt noe.

Men det kan også hende han ikke følte så mye som du gjorde, å var konfortabel, men ikke forelsket. Noen lyver for å ha sex eller er glad i å bli kjennt med nye mennesker. 

Anonymkode: 50c4b...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å vite, kanskje kjærlighetsrusen bare forsvant?

Noen nevner at enkelte har et slikt mønster. Jeg har ei venninne som gjerne har flere forhold i løpet av et år, og hun vegrer seg for å knytte seg. Hun strever også med indre demoner, når disse dukker opp kvitter hun seg med kjæresten. Så går det et par måneder, så er det ny runde.

Anonymkode: 8d959...78d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette går nok begge veier uavhengig av kjønn.

Dette er ikke en oppførsel forbehold menn. Jeg har selv opplevd damer gjøre slikt mot meg, flere ganger. 

I kjærlighet tenker jeg det er helt essensielt å være «egoistisk». Man må få lov til å finne ut hva som er riktig for en selv, både kvinner og menn. Ja, det er skikkelig kjipt når det ikke går den veien en skulle ønsket. Men det er også den sjansen man velger å ta når man skal involvere seg med et annet menneske.

Anonymkode: 61bfd...2d9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og flere venninner har opplevd tilsvarende, også i forhold som har vart en god del lengre enn noen månder. Det er jo greit at man finner ut at man ikke passer sammen, men måten menn løser det på er jo håpløs. Det skjer jo ofte bare over natta. den ene dagen er alt fantastisk og de planlegger gjerne fremtiden med deg, dagen etter er de ferdig.🤯 Jeg føler at vi kvinner bruker mer tid på den beslutningen, og man vil gjerne være litt mer reservert i en periode før man tar steget ut når man faktisk har vært i forhold en stund. Man planlegger ikke neste års ferietur hvis man vet at man vurderer å gå ut av forholdet. Men det er visst helt naturlig å gjøre for menn.

Anonymkode: 69275...ee9

AnonymBruker
Skrevet

4 mnd er jo ikke så lenge, man er fremdeles litt i "bli kjent"-fasen. Jeg synes ikke det er noe merkelig eller uvanlig ved å bryte da. 

Noen kan jo være veldig intense fra start, vil omtrent flytte sammen etter 1 måned. Men det er ikke til å stole på, de kjenner deg ikke godt nok enda til å vite at dette er livslang kjærlighet. Og forelskelse kan forsvinne like fort som den kom. 

Høres ikke ut som det var så ok måte å avslutte på da, å bare ikke dukke opp på en date. Akkurat den delen var ufin. 

Så skjønner jeg også at man kan føle seg litt lurt nesten, om man planla tur til Maldivene en dag og neste så var det plutselig over. Men det er jo lov å ikke gå videre med et forhold. Man trenger ikke ha andre årsaker enn at man bare ikke vil. Og det er ikke egoistisk. Hva skal man gjøre liksom, fortsette et forhold for den andres del, selv om man selv ikke ønsker å være i det?

Anonymkode: fd157...473

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Både jeg og flere venninner har opplevd tilsvarende, også i forhold som har vart en god del lengre enn noen månder. Det er jo greit at man finner ut at man ikke passer sammen, men måten menn løser det på er jo håpløs. Det skjer jo ofte bare over natta. den ene dagen er alt fantastisk og de planlegger gjerne fremtiden med deg, dagen etter er de ferdig.🤯 Jeg føler at vi kvinner bruker mer tid på den beslutningen, og man vil gjerne være litt mer reservert i en periode før man tar steget ut når man faktisk har vært i forhold en stund. Man planlegger ikke neste års ferietur hvis man vet at man vurderer å gå ut av forholdet. Men det er visst helt naturlig å gjøre for menn.

Anonymkode: 69275...ee9

Fordi de er grusomme, kan de ikke forstå en kvinnes følelser, men det som gjorde meg trist var at forholdet var i starten, og vi var lykkelige, og han selv sa at jeg er komfortabel med deg, og du påvirket meg. Plutselig sa han at vi ikke passer som et par, og at han vil ha meg som vennen sin etter kyss og intime øyeblikk.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...