Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han som ikke kondolerte meg, prøvde bevist å unngå meg. Ellers er han veldig hyggelig og grei.

Hva tror dere årsaken er til denne plutselige forandringen?

Anonymkode: 55b5b...6d5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem døde? 

Anonymkode: e2242...1f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer🧡

Hvem er det du har mistet?

Mange takler ikke død og vet ikke hvordan de skal forholde seg til andre ro er rammet, men voksne folk må tåle å ta seg sammen og oppføre seg

Anonymkode: bd315...55e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han som ikke kondolerte meg, prøvde bevist å unngå meg. Ellers er han veldig hyggelig og grei.

Han takler døden dårlig, og vet ikke hvordan han skal oppføre seg for at det skal bli riktig!

Hvorfor fokusere på denne ene personene, og ikke heller være takknemlig overfor alle som faktisk kondolerte?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Han kan ha egne vonde tanker og erfaringer, han vet ikke hvs han skal si og er redd for å legge stein til byrden. Alternativt er han selvopptatt og uempatisk, men hvis han er en trivelig mann til daglig handler det sannsynligvis om at han har problemer med å håndtere døden, av grunner som ikke har med deg og ditt å gjøre. Ikke ta det så personlig.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok liten erfaring med å miste noen, og tenker at å minne deg på den du har mistet, bare gjør vondt verre.

Jeg tenkte litt sånn før, at man burde unngå det vonde og bare se fremover. Nå vet jeg at å ikke bli kondolert eller snakke om vedkommende, bare blir rart.

Kondolerer ❤️

Anonymkode: f5cbc...a01

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg å sanke sympati? 

Anonymkode: 04e36...b8d

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer :herfordeg:

Vet du, jeg har vært han fyren. Jeg tude ikke. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle takle det dersom det ble noe mer enn "kondolerer" og "takk" ferdig. Jeg hadde nylig mistet faren min og det pluss dårlige sosiale ferdigheter gjorde at jeg da mente at det var det beste av to onder. Nå hadde jeg taklet det annerledes, og jeg har en anger for at jeg ikkegjorde det men sånn er det. 

Aner ikke om han hadde det sånn. Men mange sliter med ting du aldri vil se. Noen er rasshøl også da. Men flertallet er ikke det. 

Anonymkode: c1a98...04c

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Av alle ting jeg aldri registrere da jeg var i samme situasjon…. Om noe husker jeg de som synes hele situasjonen var veldig ukomfortabel, og de kunne nok like så godt latet som ingenting.

Anonymkode: fdd60...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor er det viktig for deg å sanke sympati? 

Anonymkode: 04e36...b8d

Tror ikke TS prøver å sanke sympati, men det er jo helt normalt å kondolere en kollega som har mistet en av sine nære, hvis ikke mangler man sosiale antenner

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke TS prøver å sanke sympati, men det er jo helt normalt å kondolere en kollega som har mistet en av sine nære, hvis ikke mangler man sosiale antenner

Med mindre man er gode kollegaer eller jobber i en liten bedrift, er det ikke vanlig å kondolere eller gratulere kollegaene sine med alt mulig rart nei. 

Anonymkode: cd685...1d4

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvem som døde da. Da pappa døde, fikk jeg blomster ( felles fra alle). Fikk 2-3 klemmer, de andre sa ingenting. Synes ikke det er så rart at mennesker ikke kondolerer

Anonymkode: 955be...a52

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ganske spesielt å henge seg opp i dette. 

Får meg til å spekulere i at du har en historie i Psykiatrien, om du ikke har det så bør du noknta kontakt med de. 

Anonymkode: 4286c...e75

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg liker han litt for godt og det er derfor det går inn på meg, da hans far døde for et halvt år siden sa jeg kondolerer og spurte hvordan det gikk med ham.

Det er min far som er død.

TS

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje jeg liker han litt for godt og det er derfor det går inn på meg, da hans far døde for et halvt år siden sa jeg kondolerer og spurte hvordan det gikk med ham.

TS

Det kan selvsagt være, når man liker noen så legger man merke til både et og annet som i grunn ikke trenger bety noe som helst.

Det kan være et hav av grunner til hvorfor dette skjedde sånn her. Vi kjenner ikke til personen overhodet, og alt som står her er bare ren og skjær synsing.

Anonymkode: 7f9ea...780

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Kondolerer, TS. Det kan være han rett og slett ikke vet hvordan han skal håndtere det. Han kan også ha hatt motsatt opplevelse enn deg da hans far døde: at han kanskje ønsket at det ikke ble snakket om? Jeg aner ikke. Jeg vet flere som sliter med å håndtere at andre opplever dødsfall i familien, fordi de føler seg usikre og maktesløse. Hvis han er en mann og dere har hatt en flørt kan det være han blir så utrygg og usikker på sin rolle i denne situasjonen at han bare trekker seg helt ut.. jeg ville i første omgang ikke lagt så mye i det. Gi det tid å se hvordan han responderer etter hvert. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Kanskje han var redd for å si noe feil, kanskje han hadde en dårlig dag. Kanskje han synes at sånne settinger generelt er vanskelige. Kanskje han hadde mer enn nok med seg selv. Tror ikke det er noe personlig mot deg da, siden du sier at han er hyggelig ellers.

Kondolerer ❤️

Endret av MegJa
AnonymBruker
Skrevet

Det var også noe å fokusere på. Jeg har mistet flere opp gjennom årene, men aldri tenkt på hvem som har kondolert og ikke.

Anonymkode: b2b00...56e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kan være at han synes det var vanskelig å vite hvordan han skal håndtere det - noen kan jo ha jobben som litt fristed fra det som er vanskelig ellers i livet, og kanskje han ikke føler han kjenner deg så godt at han vet hvordan du ville reagert på det. Har lest mange steder kommentarer fra folk som nærmest blir sint av kondolanser, fordi de føler det blir for plattheter og høflighetsfraser å regne mer enn omtanke. Det er ikke alltid lett å navigere sorg.

Anonymkode: 672d8...c16

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...